Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai ix35 SUV

garfiledlife, 8 lat temu
Silnik 1.6 GDI 135KM 99kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 131 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Hyundai ix35 SUV 1.6 GDI 135KM 99kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
po ponad 4 latach jeżdzenia i 131000 km przebiegu, mozna wreszcie uważam sensownie opisac auto., dokładny opis mechaniki i uwag oraz historia serwiowa - kliknij w szczegóły , dodam jedynie że udane auto, z którego jestem bardzo zadowolny , pomimo poważnej przygody serwisowej - mimo to szczerze polecam - zakończyło się na wymianie silnika na gwarancji ! w szczegółach opisane wszystkie działanai serwisowe...
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik 1,6 gdi, wbrew pozorom dajhe sobie doskonale radę z masą auta, oczywiście nie jest to diesel, więc pedał gazu trzeba wciskać odpoiwednio i wkręcić go na obroty, ale odwdzięcza się wtedy naprawde znakomita mechaniką , sam silnik poza poniżej opisaną awarią - sprawował się bez zarzutu ,zadnych niespodziewanych awarii ,
5,0
Skrzynia biegów
6-biegów, jest okey, bieg szósty znakomicie wycisza auto na autostradzie i pozwala komfortowo podrózować z prędkościami 150-160 km/h, wtedy głośno robi się od szumu powietrza, które auto musi rozbić, sam silnik zachowuję wtedy nadal dość cicho. oczywiści eelastyczność na tym biegu jest niewielka, więc do wyprzedaznia w miescie i na trasach krajowych, zalecam 4 i 5ty bieg
4,0
Układ jezdny
dość twardy, ale dzieki temu dobrze się prowadzi. gdy jezdzie się w większości jak ja samemu, czasem nawet za twardy, po załadowaniu rodziną i bagażami idealnie wybiera nierówności, na pusto potrafi dać się we znaki na dzuirawej drodze - zwłaszcza jak się jedzie z pełnym pęcherzem :) - wysoki prześwit, zapewnia komfort i wygodę w mieście , można wjechać na niedostęne dla sportowych osobówek krawężniki .
Komfort
4,0
Widoczność
wysoko się siedzi to i widocznośc dobra, jedynie szerokie słupki przednie czasem sprawiać mogą kłopoty o zalecam na światłach przy przejściach dla pieszcyh, troszkę ruszyć głową by powiększyć pole widzenia , widocznośc do tyłu - załatwiają czujniki cofania , dośc łątwo wyczuć rozmiar auta po odpowiednim przebiegu.
5,0
Ergonomia
wszystko w zasięgu ręki , rzadko używane systemy HCS, TCS, sa oddalone od kierownicy , czesto używane
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja daje sobie bez problemu radę już ponad 4 lata, idgrzybiana, serwisowana, uzupłeniana i musi działać, o dziwo schładzanie wnęktrz aidzie jej wyjątkowo szybko, pomimo kubartury auta, np lepiej niż w niejednej osobówce klasy średniej, -- co do ogrzewanie, dziąła podobnie, podgrzewane fotele z przodu i z tyłu powodują iż zima inne auta w rodzinie idą w odstawkę...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu bardzo dobrze, z tyłu równeiż - ze względu na prawie płaską podłogę i szeroką kanapę z tyłu, jest wygodne do podrózowania dla 3 osób, - zaliczyłem tryz wyprawy po europie w 3 osoby dorozłe i 2 dzieci i - spisał się dla pasażerów znakomicie
4,0
Wyciszenie
bardzo dobrze, cicha kulturalna praca silnika jest okey, na ayutostradzie do 150-160 równeiż bardzo dobrze, szybciej nie ma sensu, bo tą szafą rozbija się powietrze z dośc dużym hukiem i głównie te odgłosy słychać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przeglądy w cenie średniej, koszty paliwa - zalezy jak się jeżdzi : na trase 100km jednojezdniowej i spokojnej jeźdie udąło mi się osiągnąć 6,8 litra z klimą wlaczoną ale to raczej za tirami na trasie do kielc, większośc przebieegów to autostrada i prędkości około 140 - wtedy spalanai srednie 8,7 litra
5,0
Stosunek jakość/cena
bogate wyposażenie wersji style za nsiką cene , auto w beznynie tańsze o 20 tys od diesla 136 km, więc diesel nie miął szans na zakup nawet przy dużych przebiegach nijak sie nie kalkulował
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jakaś akcja serwisowa 0 na światło stop, wymieniłe przyciski na kierownicy bo nie ścisząło radia, poza tym zadne drobnostki nei wyniknęły
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
auto miało dokonywane przeglądy co 15 tys km, 2- nawet 3-razy w roku, do 80 tysięcy spisywało się bez najmniejszych zarzutów w okolicy 90 tys zgłoszono niewielkie stuki i metaliczne dogłosy w pracy silnika - bez reakcji serwisu przy 105 tys ponowne zgłoszenie - serwis już sprawą zainteresował się na powaznie około 95 tys wymienono tarcze i klocki - normalna eksploatacja przy 110 tysięcy wymieniłem sprżegło na nowe - sam pewnei trochę jestem winny, bo je keidyś chyba przegrząłem - koszt akceptowalny przy 120 tys i nadal nieustających stukach z silnika - które w niczym nie przeszkadzały - auto jeżdziło bardzo dobrze - niemniej jedna - serwis zdecydował się na naprawę gwarancyjną - ŁANCUCHA ROZRZĄDU po odebraniu atuta brak efektu - nadal stuki kolejna naprawa gwarancyjna - wymiana wariatorów po odebraniu auta - BRAK EFEWKTU NADAL STUKA tu moja cierpliwosc się kończyła , zleciłem diagnozę w innym serwisie i z ta diagnozą ponownie udąłem się do swojego ASO (regulacja luzów zaworowych okazuje się ze diagnoza innego serwisu nie była poprawna i po dluższej rozmowie z szefem mechaników - auto trafilo na 2 tygodnie do autoryzowanej rozbiorki silnika (szef ASO miał swoje przypuszczenia - o dziwo i z gratulacjami słuszne) po rozbiórce silnika okazało się iż na czwarttym cylindrze tłok ma luz na sworzniu i to się tlucze - diagnoza - wreszcie rozpoznana naprawa - wymina silnika ! jego głownej części tzw krótki silnik bez osprzętu po kolejnych 2-3 tygodnaich - auto odebrane - sprawuje się idealnie ! - przebieg silnika 0 km dodam jeszcze ze padł równeiż katalizator , który zostął wymieniony na gwarancji - o dziwo inny serwis tej od błednej diagnozy udzielił mi informacji iż katalizatora mi na gwarancji niue naprawią a koszt poza gwarancją to około 8tys pln - zrzucali to na brak wymaganej i niedokonaej regulacji luzów zaworowych (szklanki) - co chcieli odpłatnie oczywiscie wykonać summa summarum , moje ASO ( w tym przypadku MK centrum piotrków_ po wprawdzie kilku bojach sprawdziło się bardzo dobrze - a największe podziekowania przy okazji mojej koljnej wizyty muszę złożyć szefowi mechaników/głownemu mechanikowi (nazwy stanowiska nie znam) - gdyż jego podejrzenia okazały się słuszne i nei dał się wmanewrować w jakieś sugerowane przez inny serwi luzy zaworów

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDI 135KM 99kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai ix35 SUV 1.6 GDI 135KM 99kW
Średni koszt przejechania 100 km
69,00 zł
8,5
l/100km
10,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai ix35 SUV