Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Kona I Crossover

warszak, 3 lata temu
Silnik 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Kona I Crossover 1.6 T-GDI 177KM 130kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Silnik rewelacyjny jeżeli chodzi o osiągi szczególnie w trybie sport (comfort i eco nie za bardzo się od siebie różnią). W trybach comfort i eco trzeba sie prosić, żeby auto przyśpieszało poprzez mocniejsze wciskanie gazu, nie jest to uciążliwe ale jak potrzebujesz mocniej przyśpieszyć to czuć jak samochód zastanawia się czy aby na pewno ma to sens. Przy trybie sport jest na odwrót samochód sam prosi, żebyś wdepnął choć odrobinę gazu więcej, żeby mógł pokazać pazur. Tak czy siak silnik 5/5 nawet brzmienie 4 cylindrów jest akceptowalne. Spalanie tutaj niestety kuleje auto pije jak smok, na pocieszenie dodam, że przy najmniej u mnie licznik spalania przekłamuje na korzyść kierowcy i tak np: trasa łódź-zielona góra i spowrotem na wyświetlaczu 8.8l/100km według dystrybutora 7,9l/100km, (przy 140kmh pokazuje 10,4L/100km przy 120km/h pokazuje 8.5L/100km, obroty przy 140 ~2800obr/min - to tak w ramach ciekawostki), jazda po Łodzi może nie w największych korkach ale jednak w godzinach szczytu na komputerze 10.8L/100km w rzeczywistości 10.2L/100km/h - więc jest słabo ale na szczęście według dystrybutora nie aż tak tragicznie). dodam jeszcze, że jeżdżę na kapciach R18 235 może na R17 215 byłoby z pół litra mniej? Skrzynia biegów szybka, prawie bez odczuwalna, dałbym 5/5 niestety ma jedną wadę na zimnym silniku przez pierwsze 3km autem szarpie jakby nie do końca załączało się sprzęgło niby tak mają dwu-sprzęgłowe skrzynie ale jest to delikatnie mówiąc irytujące, jak się auto nagrzeje, a raczej olej w skrzyni to odpukać na razie zero zastrzeżeń. Jako, że mam wersje premium to jest w aucie wszystko oprócz szyberdachu i wentylowanych siedzeń i muszę przyznać, że gadżetów jest masa, super wyświetlacz hud, monitorowanie martwego pola, ostrzeganie przed autami jadącymi prostopadle do nas w momencie kiedy wyjeżdżamy z miejsca parkingowego, ładowarka indukcyjna, bardzo dobra navi sporo schowków, kamera cofania dynamiczna itd. Minusem jest brak pamięci ustawień fotela elektrycznego (tutaj w sumie wielki minus dla kony za to bo np w takim tusconie to jest) i nie działa u mnie system ostrzegający o przeszkodzie czy to człowiek na pasach czy auto które stoi nie ważne jak ustawię czułość sensora. Miejsca dla 2 osób dorosłych + małe dziecko jest na styk ale przy moim 183cm mieszczę się z minimalnym zapasem (ale jednak) z fotelikiem dziecka za plecami. W 5 osób też da się jechać. Bagażnik z jednej strony bardzo pojemny ze względu na możliwość obniżenia podłogi o 5cm plus jeszcze kolejne miejsce pod obniżoną podłogą (dotyczy auta z zestawem naprawczym) z drugiej strony kiedy chcemy przewieźć większy gabaryt np koło od rowera 29cali to przy pierwszym poziomie podłogi w bagażniku niestety nie wejdzie, pal licho jak trzeba przewieźć taką rzecz samemu można podłogę obniżyć i styropian wrzucić do środka samochodu ale jak np jedziemy w 4 osoby to jest zonk. Dużo widzę osób narzeka na wyciszenie, dla mnie po przesiadce z alfy 159 nie widzę jakiejś strasznej różnicy, przy 140km/h nie jest może super cicho ale też nie przesadzajmy spokojnie można rozmawiać z pasażerem obok i z tyłu więc albo ktoś się przesiadł z a6/a8 albo ludzie delikatnie mówiąc przesadzają (biorąc pod uwagę, że to taka klasa między B a C) ja mogę wyciszenie ocenić na 3+/5. Trochę za bardzo jest też czuły układ wspomagania przy niskich prędkościach ale to można się przyzwyczaić po czasie, napęd 4x4 nie za bardzo miałem kiedy wykorzystać ale na deszczu nawet przy mocnym ruszaniu nie uświadczy się uślizgu kół więc generalnie ok. Auto ma dwa lata więc na razie brak problemów z blachą nawet nie widać specjalnie jakiś zarysowań, zmatownień itp. Widoczność wydawać by się mogło, że przez dosyć małe okna szczególnie tylną szybę jest słaba ale to tylko może tak wyglądać z zewnątrz w środku jest bardzo przyzwoicie. Fotele wygodne lepsze niż w (s-maxie II ) czy (x5 II) gorsze niż w alfie 159 (swoją drogą do tej pory najlepsze pod względem wygody na długie trasy w jakich siedziałem były fotele w alfie). Reasumując auto polecam u nas się sprawdza jako główne auto w rodzinie, przy 2+2 jeżeli dzieci będą bez wózków też da radę. Jedyne co trzeba przemyśleć to skrzynia biegów zarówno manual jak i automat do najbardziej bezawaryjnych nie należą (niestety dwusprzęgłowa skrzynia na suchych sprzęgłach) więc jeżeli ktoś jest w stanie zaakceptować, że może w przyszłości przy w zależności od źródeł 80-120tys/km pojawią się problemy ze skrzynią to warto rozważyć zakup tego auta szczególnie w wersji Premium (wtedy ciężko znaleźć auto tak wyposażone i młode za taką kwotę).
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
3,5/5
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
do 35tys - 0 problemów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
do 35tys - 0 problemów

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Kona I Crossover 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Kona I Crossover