Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Tucson IV SUV

Krzysztof z Dobrej k. Szczecina, 7 miesięcy temu
Silnik 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Hyundai Tucson IV SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW 2020-2024 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ładny po prostu - nie tylko subiektywnie . Wystarczy spojrzeć po ulicach - ilu producentów plagiatuje pomysły Hyundaia . Ale uwaga!!! tyczy się to tylko Tucsona . Inne suvy tej firmy muszą być projektowane przez jakichś podwykonawców ( może zakłady pracy chronionej lub coś w tym stylu )
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Filtr GPF-u - masakra!!!
4,0
Całokształt
To już mój trzeci Tucson , ale chyba jednak zakończę moją przygodę z tym producentem . Poprzednie samochody ( wszystkie nowe-salonowe} były praktycznie bezawaryjne . To jest pierwszy egzemplarz , który musi być wyposażony w filtr GPF i wskutek tego zaczęły się atrakcje . Użytkowany jest codziennie na trasie podmiejskiej około 15 km w jedną stronę , a więc nie krótkie przejazdy w korkach . Pierwsze 12 miesięcy przebiegło bez problemów . W styczniu pojawił się komunikat o konieczności wypalenia filtra paliwa . Zgodnie z zaleceniami , ruszyłem w kilkudziesięciokilometrową szarżę po niemieckiej autostradzie : 4 bieg , 130km/h , obroty ponad 4tys. Spalanie około 11-12 litrów . Po 48 kilometrach sukces ! Tylko trzeba wrócić do domu - przejechałem w sumie 108 kilometrów . Koszt paliwa łatwo policzyć , zużycie samochodu trudniej , czas ponad 1,5 godziny - musiałem dojechać do autostrady ( nie mieszkam na MOP-ie ). W międzyczasie bywały też dłuższe wyjazdy , w czasie których filtr musiał się wypalać . Teraz , po kilku tygodniach , znowu komunikat o filtrze . Wypalanie w autoryzowanym warsztacie , startuje od 500zł , a dojść może do 1200zł jeżeli trzeba będzie jeszcze zrobić cośtamcośtam . Znając realia-trzeba będzie. Kolejna upojna przejażdżka po autostradzie przede mną i koszty . Kolejny ekologiczny debilizm , przerzucający problemy na użytkownika . Ile spalin trzeba wyprodukować w takich idiotycznych przejazdach , żeby uratować jakieś piąte miejsce po przecinku w produkcji samochodu . Zgłosiłem temat w Hyundaiu - bez entuzjazmu z ich strony . Ale sytuacja jest rozwojowa - może trzeba przeprogramować coś w dawkowaniu mieszanki . Na pewno nie zostawię tego bez reakcji . Gdybym chciał po autostradach jeździć , to kupiłbym diesla.
Wrażenia
3,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Na autostradzie , na 4 biegu , przy 130km/godz. głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Tucson IV SUV

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów