Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar S-Type

K88, 12 lat temu
Silnik 3.0 i V6 24V 240KM 177kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 241 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Jaguar S-Type 3.0 i V6 24V 240KM 177kW od 1998 - Oceń swoje auto
4,15
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Trudno żeby jakiekolwiek inne auto oferowało tyle komfortu i prestiżu za tak niewielkie pieniądze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Ciągle przepalająca się żarówka prawego światła mijania
4,0
Całokształt
Nie jest to auto doskonałe, ale za to bardzo prestiżowe i dające dużo radości z jazdy. Pomimo że mój egzemplarz nie jest już młody ciągle jeździ, a ludzie na ulicy się za nim oglądają (szczególnie zainteresowanie budzi umieszczenie kierownicy w aucie - wersja angielska).
Wrażenia
5,0
Silnik
Wysoka kultura pracy, przyjemny dźwięk, stosunkowo niewielkie koszty eksploatacji (zaletą jest łańcuch rozrządu oraz spora jak na tą markę dostępność części).
3,0
Skrzynia biegów
Fordowski automat jest chyba największą wadą tego auta. Potrafi czasem szarpnąć i dość długo myśli który bieg wrzucić. Uważać trzeba przy wyprzedzaniu przez spowolniony kick-down. Przy normalnej jeździe sprawuje się jednak nie najgorzej i jest wytrzymała.
4,0
Układ jezdny
Sportowa limuzyna. To określenie chyba najbardziej tu pasuje. Mógł by być trochę bardziej miękki.
Komfort
3,0
Widoczność
W przód i w boki ok. ale do tyłu praktycznie zerowa. Warto zainwestować w czujniki cofania, inaczej może skończyć się to lakierowaniem zderzaka lub wymianą lampy.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, nie trzeba się dłużej zastanawiać gdzie co jest umieszczone. Dziwny patent z przyciskiem spryskiwacza w prawej manetce do którego trzeba się przyzwyczaić.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje dobrze, jednak trzeba dość długo czekać żeby się schłodził. Ogólnie jednak dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja działa poprawnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to małe auto, jednak biorąc pod uwagę wymiary zewnętrzne człowiek spodziewa się że wewnątrz będzie troszkę więcej miejsca, szczególnie dla pasażerów tylnej kanapy, których przez wysoki tunel środkowy może być maksymalnie dwóch.
5,0
Wyciszenie
Cicho jak w kościele. Poza tym od czasu do czasu dochodzi do nas przyjemny pomruk silnika V6.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 3 litry pojemności nie jest do smok. Moje auto wyposażone w instalację gazową generuje koszty zbliżone do samochodu klasy kompakt z benzynowym silnikiem 1.6/1.8. Większość części dostępna jest od ręki, bardzo dużo używanych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za wygląd, komfort, osiągi, klasę auta i przyjemność z jazdy trzeba zapłacić naprawdę niewiele. Polecany jednak dla tych który nie muszą oglądać awersu i rewersu każdej złotówki zanim ją wydadzą.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No niestety, to auto to tylko ładnie opakowany Ford. Czasem coś potrafi się popsuć, coś zaskrzypi. Jest to też jednak jego zaleta (ceny części). Radzę omijać serwis szerokim łukiem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Chwilowo brak.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jaguar S-Type