Szukaj

Informacje o Jaguar S-Type

Lata produkcji: 1998 – 2008
Segment: Wyższa klasa średnia
Luksusowy model należący do wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany w latach 1998-2008. Historia samochodu sięga lat 60. ubiegłego stulecia, gdy pierwsze wersje limuzyny stworzono na bazie modelu Mark II. S-Type stylistycznie nawiązuje właśnie do swoich odpowiedników sprzed blisko półwiecza. Model powstał na platformie podłogowej Forda oznaczonej symbolem DEW. S-Type okazał się sporym sukcesem komercyjnym Jaguara, przez dziesięć lat sprzedano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Jego następcą jest model XF.
czytaj więcej
Powagosław
Malkontenci zawsze narzekali, że taki nobliwy, ale prawda jest taka, że na widok tego wozu, każdy zatrzymywał wzrok z zazdrością. S-Type skupia w sobie większość doskonałych cech Jaguara. Klasyczna, elegancka linia i komfort niespotykany nawet w większości innych aut tego segmentu. ~Powagosław
Luzacjusz
Może i nie do końca w moim typie, ale szacunek należy się temu kotu jak psu buda. Tyle dostojności i kunsztowności nie mieli chyba nawet wszyscy Bondowie razem wzięci. No dobra, Sean Connery. S-Type w swojej klasie to taki Sean Connery wśród filmowych agentów 007. ~Luzacjusz

Oceny Jaguar S-Type

Liczba ocen: 89
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Wyciszenie + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Drobne usterki - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,1
~Hope
Sedan 3.0 i V6 24V 240KM 177kW
Jaguar S-Type
Auto bardzo dobre, dla ludzi którzy zastanawiaja sie czy warto kupić to odpowiadam że tak. Dostęp do części jest rzeczywiście mały ale jest duzo zamienników wiec nie ma problemu (chyba że ktos chce jezdzic tylko na oryginałach to wtedy juz jest problem) elektryka w aucie jest średniej jakości czesto wariuje, spalanie realne w silniku 3.0 dla ludzi którzy chcą czasem skorzystać z ilosci koni pod maska to poniżej 15l na 100km na pewno nie zejdziecie. Na pewno tez trzeba sie liczyć z tym że kilka razy w roku odwiedzicie warsztat, może to kwestia egzemplarzu ale wątpie bo wielu użytkowników na to narzeka. Szczerze mówiąc biorąc pod uwagę wszystkie plusy i minusy to wiecej jest jednak minusów niemniej jednak jest jeden wielki plus który rekompensuje wszystkie wady. Jeżeli auto stoi na fajnych felgach 18-19, szyby przyciemnione oraz stan wizualny doprowadzony do perfekcji to gdzie nie pojedziecie wszyscy sie beda patrzeć i to zalatwia wszystko. Dodam że w mojej opinii przedlifty czyli tam do 2002 roku bodajże nie sa warte uwagi ani to nie wyglada ani w srodku full opcji nie ma wiec jak ktos chce juz s-type to polecam tylko polift czyli najlepiej 2003 rok i w górę.
4,7
~Piotr
Sedan 2.5 i V6 24V 200KM 147kW
Jaguar S-Type
Super auto. Za kwotę około 17 tys. nie kupi się nic tak wygodnego i z klasą. Bo co innego skoda, opel ? Zniszczone BMW ? Nudny passat ? Jazda jaguarem z skórami szczególnie jasne i do tego zielony kolor kojarzący się tylko z Jaguarem to czysta przyjemność. Wyciszenie na świetnym poziomie w końcu przy prędkości powyżej 120 nie trzeba głośno z kimś rozmawiać tu tylko pomruk silnika i szum opon. Super nagłośnienie również umilą podróż. Jeżdżę tym samochodem nie cały rok i naprawdę polecam w cenie poniżej 20tys nie widzę konkurencji. Spalanie w trasie 7,5 litra a miasto 9 co tu chcieć :) Moim zdaniem lepszy silnik 2.5 mocy wystarczy a spalanie niższe. Po rozeznaniu wiem co mówię w 3.0 spalanie wzrasta o około 1,5 litra wiecej. No i najważniejsze.... wzrok kierowców, pieszych wszyscy w szoku że takie piękne auto i z 2004roku. Z wad ? Może mały bagażnik ale jak się kupuje s type to nie dla niego. No i prawdą jest to co mechanik powiedział że w tym aucie często padają cewki i warto kupić oryginały. W ciągu roku wymieniłem 2 szt. Ale na zamienniki bo oryginały to koszt około 300zł szt a zamiennik około 80-100zł szt więc bez tragedii no ale krócej się pojeździ. Z bajerów to warto mieć dotykowy wyświetlacz, który steruje wszystkim. Dzięki niemu auto w środku staje się o wiele młodsze, nowoczesne bo ta opcja z przyciskami w jaguarze to śmiech moim zdaniem nie pasuje, musi być dotyk. Podsumowując autko bardzo przyjemne, bezawaryjne i do tego niepowtarzalne i piękne.
4,4
~Piotr
Sedan 3.0 i V6 24V 240KM 177kW
Jaguar S-Type
Zacznijmy od tego, że posiadam wersję z 99r. Auto kupione okazyjnie za nie wielką cenę (miało kilka rzeczy do zrobienia, z racji tego że lubię pogrzebać w aucie zupełnie się usterek nie bałem). Z początku model ten zupełnie nie przypadł mi do gustu jeżeli chodzi o wygląd, lecz wydaje mi się, że im dłużej kota posiadasz tym bardziej się podoba. Wpływ na to ma ku mojemu zdziwieniu pozytywna opinia ludzi którzy oglądają się za autem i chwalą. Wygląd jednak to nie wszystko. Ku mojemu pozytywnemu zaskoczeniu auto jak na swoją masę przyśpiesza wyśmienicie. Miałem już auto 300stu konne czyli dużo mocniejsze, jaguar jednak wydaję się być agresywniejszy. Skrzynia Manualna standardowo, zero problemów, biegi dobrze wchodzą. Zawieszenie... hmm wydaję mi się, że kot jest troszeczkę za miękki, a jeżeli chodzi o jakiekolwiek naprawy to można się z tym nieźle pomęczyć, zawieszenie bardzo proste w budowie lecz jest problem z dostępnością niektórych części. Hamulce, tutaj nie ma się do czego przyczepić, auto wyhamowuje bardzo dobrze niezależnie od prędkości z jaką się poruszamy, ceny tarcz i klocków w normie porównywalne do większości aut klasy średniej. Blacharsko wzorowo, zero rdzy, poza jednym ogniskiem który pojawił się na masce ale to ze względu na odprysk kamienia. Teraz przejdźmy do wnętrza. Wykonanie plastików... tragedia, plastiki na podszybiu pękają od samej temperatury, mam wersję beżową w środku więc moim zdaniem nie powinno się tak dziać.. a jednak. Jasne wnętrze ma to do siebie, że przy uderzeniu lub rysie lubi pokazać co ma pod spodem czyli zwykły czarny plastik. Jest to tak słaba jakość, że strach mocniej pociągać za klamkę bo już się zdarzyło, że jej osłona złamała się w pół i poleciała na drugi koniec auta. Spalanie tutaj zależne jest od tego jaki kto ma styl jazdy. Kot może spalić bardzo dużo i jednocześnie zaskakująco mało. Jako, że na codzień mam raczej ciężką nogę, postanowiłem zrobić test jakie było by spalanie przy jeździe... po dziadziowemu. Spalanie w trasie spadło do około 8l/100km może się to wydawać niewiarygodne, a jednak ( sam w to nie uwierzył bym gdyby ktoś mi opowiadał). Kolejnym mankamentem tego samochodu jest kontrola trakcji która działa zbyt czuło, przy najmniejszej dziurze załącza się. Rozwiązaniem na to jest bardzo dobrze umiejscowiony przycisk obok lewarka zmiany biegów który kontrolę trakcji wyłącza :). Wracając do wnętrza, siedzenia skórzane nie trzymają odpowiednio kierowcy w miejscu, ślizgamy się pupą jak na lodzie i nie ma co nas zatrzymać. Podsumowując, pomimo kilku denerwujących rzeczy auto jest na prawdę porządne, daje dużo frajdy i dużo wygody. Ludzie się za nim oglądają a moc jest odpowiednia. Części cenowo jak w większości aut klasy średniej lecz problem z dostępnością.

Raporty spalania Jaguar S-Type

Liczba raportów: 98
Średnie spalanie dla Jaguar S-Type
10,6 – 15,6
l/100 km
8,3
l/100 km
8,2 – 20,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Sedan 3.0 i V6 24V 240KM 177kW
Jaguar S-Type
Spalanie benzyny przy dystrybutorze pokrywa się z tym na komputerze. Auto nie pali jak smok jak na taki silnik i masę pojazdu + automat. W trasie przy 120-130 9 litrów benzyny, przy 100-110 - około 8 litrów, ale nie sprawdzałem dokładnie. Przy autostradowej 140km/h na tempomacie 9.8l. Zatłoczone miasto, jazda z butem w podłodze około 16l. Ja jeżdżę głównie w mało zapchanym mieście i trochę po obrzeżach. Przy zwykłej, dynamicznej jeździe pali mi poniżej 13 litrów, więc jestem bardzo zadowolony ze spalania. Przy instalacji gazowej paliwo generuje koszty na poziomie auta segmentu C ze zwykłym silnikiem. Opony letnie 16/225/55.
11,7
Sedan 3.0 i V6 24V 240KM 177kW
Jaguar S-Type
Jestem posiadaczem S-type 3.0 automat tył napęd od około miesiąca. Spalanie zależy w dużej mierze od wielkości felg, szerokości opon, trybu jazdy i ciężaru buta - to każdy wie. Przetestowałem już 3 wielkości obręczy i... Jazda miejska: Warszawa, przede wszystkim godziny szczytu - dramatu chyba nie trzeba przedstawiać większości kierowców (dla szczęściarzy, którzy nie mieli tej przyjemności w skrócie - do pracy spod domu mam 49km - średni czas przejazdu to między 1:40 a 2:30 godziny w godzinach szczytu): felgi 18", opony 245x50 - spalanie około 16-17l/100km, felgi 17", opony 245x55 - spalanie 14-15 litrów, felgi 16", opony 205x55 - spalanie 10-12 litrów. Cykl mieszany: dojazd do Warszawy (około 13km) i jazda po Warszawie poza godzinami szczytu: 18" - 15-17 litrów (zależy jak mu depnę), 17" - 13-15 litrów, 16" - 9-10 litrów. Trasa (Warszawa - Katowice), zapięty tempomat na 90km/h - 18" - 9 litrów, 17" - 8.5 litra, 16" - 6.8 litra. Sprawdzałem na zasadzie zatankować do pełna, po około 100km (wychodziło +/- 3km) znowu tankujemy do pełna. Uważam, że jak na taki silnik i taki samochód dramatu nie ma, oczywiście, nie obraziłbym się gdyby paliwo było bliżej 2 złotych, niż 5, ale przyjemność z jazdy tym samochodem wynagradza koszty paliwa. Pozdrawiam serdecznie!
10,9
Sedan 3.0 i V6 24V 240KM 177kW
Jaguar S-Type
autko malina pali w normie. przy 110km\h na tempomacie (dystans trasy 200km) spalil według komputera 7.4l i tyle wyszlo bo dotankowałem spowrotem do pelna i weszlo 15l benzyny.w miescie okolice 11.5l (dodam ze jest to mała miescina gdzie cos takiego jak korek nie wystepuje) po Warszawie już jednak srednie wzrosło do 13-14l(spokojna plynna jazda) wszystko zależy od stylu bo potrafi w traie spalic 18l przy satlej predkosci 180km/h (spogladajc co 3 min na wskaźnik paliwa był za każdym razem coraz nizej)jak na swoja moc i pojemność uważam ze nie jest zle ze spalaniem dodam ze tankuje wyłącznie 98pb.
Jaguar S-Type