Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar S-Type

Piotr, 5 lat temu
Silnik 3.0 i V6 24V 240KM 177kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Jaguar S-Type 3.0 i V6 24V 240KM 177kW od 1998 - Oceń swoje auto
4,43
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Bardzo dobre blachy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Marnej jakości plastiki
4,0
Całokształt
Zacznijmy od tego, że posiadam wersję z 99r. Auto kupione okazyjnie za nie wielką cenę (miało kilka rzeczy do zrobienia, z racji tego że lubię pogrzebać w aucie zupełnie się usterek nie bałem). Z początku model ten zupełnie nie przypadł mi do gustu jeżeli chodzi o wygląd, lecz wydaje mi się, że im dłużej kota posiadasz tym bardziej się podoba. Wpływ na to ma ku mojemu zdziwieniu pozytywna opinia ludzi którzy oglądają się za autem i chwalą. Wygląd jednak to nie wszystko. Ku mojemu pozytywnemu zaskoczeniu auto jak na swoją masę przyśpiesza wyśmienicie. Miałem już auto 300stu konne czyli dużo mocniejsze, jaguar jednak wydaję się być agresywniejszy. Skrzynia Manualna standardowo, zero problemów, biegi dobrze wchodzą. Zawieszenie... hmm wydaję mi się, że kot jest troszeczkę za miękki, a jeżeli chodzi o jakiekolwiek naprawy to można się z tym nieźle pomęczyć, zawieszenie bardzo proste w budowie lecz jest problem z dostępnością niektórych części. Hamulce, tutaj nie ma się do czego przyczepić, auto wyhamowuje bardzo dobrze niezależnie od prędkości z jaką się poruszamy, ceny tarcz i klocków w normie porównywalne do większości aut klasy średniej. Blacharsko wzorowo, zero rdzy, poza jednym ogniskiem który pojawił się na masce ale to ze względu na odprysk kamienia. Teraz przejdźmy do wnętrza. Wykonanie plastików... tragedia, plastiki na podszybiu pękają od samej temperatury, mam wersję beżową w środku więc moim zdaniem nie powinno się tak dziać.. a jednak. Jasne wnętrze ma to do siebie, że przy uderzeniu lub rysie lubi pokazać co ma pod spodem czyli zwykły czarny plastik. Jest to tak słaba jakość, że strach mocniej pociągać za klamkę bo już się zdarzyło, że jej osłona złamała się w pół i poleciała na drugi koniec auta. Spalanie tutaj zależne jest od tego jaki kto ma styl jazdy. Kot może spalić bardzo dużo i jednocześnie zaskakująco mało. Jako, że na codzień mam raczej ciężką nogę, postanowiłem zrobić test jakie było by spalanie przy jeździe... po dziadziowemu. Spalanie w trasie spadło do około 8l/100km może się to wydawać niewiarygodne, a jednak ( sam w to nie uwierzył bym gdyby ktoś mi opowiadał). Kolejnym mankamentem tego samochodu jest kontrola trakcji która działa zbyt czuło, przy najmniejszej dziurze załącza się. Rozwiązaniem na to jest bardzo dobrze umiejscowiony przycisk obok lewarka zmiany biegów który kontrolę trakcji wyłącza :). Wracając do wnętrza, siedzenia skórzane nie trzymają odpowiednio kierowcy w miejscu, ślizgamy się pupą jak na lodzie i nie ma co nas zatrzymać. Podsumowując, pomimo kilku denerwujących rzeczy auto jest na prawdę porządne, daje dużo frajdy i dużo wygody. Ludzie się za nim oglądają a moc jest odpowiednia. Części cenowo jak w większości aut klasy średniej lecz problem z dostępnością.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kawał dobrego silnika, mocy nie brakuje, powyżej 4 tysięcy obrotów w motor wstępuje diabeł który wgniata kierowcę w fotel a pasażerowi może zapełnić momentalnie spodnie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna, nie ma się do czego przyczepić.
3,0
Układ jezdny
Auto troszeczkę za miękkie jak na taką moc.
5,0
Karoseria
Tu pozytywne zaskoczenie, auto prawie 20 letnie a jedyna rdza jaka się pojawiła to na masce z przodu, lecz to spowodowane jest odpryskiem kamienia.
Komfort
5,0
Widoczność
W normie
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W normie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu jest wystarczająco. Z tyłu sytuacja wygląda już troszeczkę inaczej, mało miejsca na nogi dla pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania w normie. Większość części oryginalnych ma swoje zamienniki w niższej cenie które nie odbiegają mocno od jakości oryginałów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto mega wygodne i wcale nie takie drogie.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo słaba jakość plastików które potrafią pękać, co jak na klasę auta a przede wszystkim markę nie powinno być na miejscu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy wymianie olejów, filtrów i innych rzeczy które powinno wymieniać się na czas kot odwdzięczy się bezawaryjnością

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jaguar S-Type