Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar S-Type

Wojtek, 17 lat temu
Silnik 3.0 i V6 24V 240KM 177kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 130 tys. km
Jaguar S-Type 3.0 i V6 24V 240KM 177kW od 1998 - Oceń swoje auto
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jednym słowem: SUPER!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik działa bez zarzutów. Charakteryzuje się wielką kulturą pracy, a przy większych obrotach do wnętrza dochodzi sportowo-elegancki pomruk
4,0
Skrzynia biegów
Jedyne co NIE podoba mi się w automatycznej skrzyni to pogorszanie osiągów auta. W manualu przyspieszenie jest lepsze o 1s, V-max o 10kmh większy, nie wspomne juz o spalaniu. Rozumiem, że S-Type z 2000 roku nie jest "szczytem" techniki w teraźniejszym czasie, ale osiągi na automatycznej skrzyni mogłyby być nieco lepsze. Dopiero w roku 2002 Jaguar zdecydował sie na zmiene skrzyni
5,0
Układ jezdny
Zdecydowanie na pochwałe zasługuje układ kierowniczy. S-Type wyposażony jest seryjnie w servotronic (wspomaganie kierownicy zależne od prędkości). Jeśli chodzi o komfort nie mozna nic zarzucić, a przy szybszej jeździe nie ma problemów z panowaniem nad autem (seryjnie montowany jest ASR-system antypoślizgowy, niezawodny w samochodach z nepędem na tylnie koła)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w dużym stopniu polepszają wielkie i przejrzyste lusterka boczne i wsteczne. Jedynie przy cofaniu ciężko jest wyczuć granice odległości, lecz dużo egzemplarzy wyposażonych jest w czujniki parkowania
5,0
Ergonomia
Trochę za mały bagażnik (400 litrów). W środku schowków jest wystarczająco. Fotele są bardzo wygodne (z przodu regulowane elektrycznie z funkcją pompowania)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa doskonale, podobnie ogrzewanie. Komfort poprawia dwustrefowy climatronic z nawiewem dla tylnich pasażerów. Nawet przy bardzo wilgotnym powietrzu nie ma problemu z parowaniem szyb. Mały minus za zbyt głośną pracę
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu - rewelacja! Z tyłu niektórzy mogą odczuć brak przestrzeni nad głowami
5,0
Wyciszenie
Do środka dochodzą tylko najgłośniejsze dźwięki z zewnątrz. Pomruk silnika wpadnie nam w uszy dopiero na wysokich obrotach, a jeśli chodzi o zawieszenie tłumienie nierówności jest doskonałe
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mówimy o Jaguarze, a nie o Daewoo! Nie trudno się domyślić, że części nie należą do tanich, a silnik, który ma 3 litry nie zadowoli sie 10 litrami w mieście! S-Type 3.0 V6 na automatycznej skrzyni biegów przy spokojnej jeździe spali w mieście 12 litrów, a przy ostrym przyspieszaniu "od świateł do świateł" zabierze z baku nawet 20 litrów. Natomiast w trasie spali 8-14 litrów (wszystko zależy od jazdy). Średnio: W mieście - 14 Trasa - 9 Cykl mieszany - 11
5,0
Stosunek jakość/cena
Co do jakości jest PRAWIE doskonała. Wszystko byloby w porządku gdyby nie drobiazgi pochodzące od Forda. Chodzi mi np. o przyciski sterowania szybami i o kluczyk, który wygląda jak z Forda Ka! Pomijając drobiazgi do niczego nie można sie przyczepić. Cena: bardzo mała!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Posiadam go od 1.5 roku, przejechałem 25tys bez żadnej awarii
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Posiadam go od 1.5 roku, przejechałem 25tys bez żadnej awarii
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jaguar S-Type