Silnik działa bez zarzutów. Charakteryzuje się wielką kulturą pracy, a przy większych obrotach do wnętrza dochodzi sportowo-elegancki pomruk
4,0
Skrzynia biegów
Jedyne co NIE podoba mi się w automatycznej skrzyni to pogorszanie osiągów auta. W manualu przyspieszenie jest lepsze o 1s, V-max o 10kmh większy, nie wspomne juz o spalaniu. Rozumiem, że S-Type z 2000 roku nie jest "szczytem" techniki w teraźniejszym czasie, ale osiągi na automatycznej skrzyni mogłyby być nieco lepsze. Dopiero w roku 2002 Jaguar zdecydował sie na zmiene skrzyni
5,0
Układ jezdny
Zdecydowanie na pochwałe zasługuje układ kierowniczy. S-Type wyposażony jest seryjnie w servotronic (wspomaganie kierownicy zależne od prędkości). Jeśli chodzi o komfort nie mozna nic zarzucić, a przy szybszej jeździe nie ma problemów z panowaniem nad autem (seryjnie montowany jest ASR-system antypoślizgowy, niezawodny w samochodach z nepędem na tylnie koła)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w dużym stopniu polepszają wielkie i przejrzyste lusterka boczne i wsteczne. Jedynie przy cofaniu ciężko jest wyczuć granice odległości, lecz dużo egzemplarzy wyposażonych jest w czujniki parkowania
5,0
Ergonomia
Trochę za mały bagażnik (400 litrów). W środku schowków jest wystarczająco. Fotele są bardzo wygodne (z przodu regulowane elektrycznie z funkcją pompowania)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa doskonale, podobnie ogrzewanie. Komfort poprawia dwustrefowy climatronic z nawiewem dla tylnich pasażerów. Nawet przy bardzo wilgotnym powietrzu nie ma problemu z parowaniem szyb. Mały minus za zbyt głośną pracę
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu - rewelacja! Z tyłu niektórzy mogą odczuć brak przestrzeni nad głowami
5,0
Wyciszenie
Do środka dochodzą tylko najgłośniejsze dźwięki z zewnątrz. Pomruk silnika wpadnie nam w uszy dopiero na wysokich obrotach, a jeśli chodzi o zawieszenie tłumienie nierówności jest doskonałe
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mówimy o Jaguarze, a nie o Daewoo! Nie trudno się domyślić, że części nie należą do tanich, a silnik, który ma 3 litry nie zadowoli sie 10 litrami w mieście! S-Type 3.0 V6 na automatycznej skrzyni biegów przy spokojnej jeździe spali w mieście 12 litrów, a przy ostrym przyspieszaniu "od świateł do świateł" zabierze z baku nawet 20 litrów. Natomiast w trasie spali 8-14 litrów (wszystko zależy od jazdy).
Średnio: W mieście - 14
Trasa - 9
Cykl mieszany - 11
5,0
Stosunek jakość/cena
Co do jakości jest PRAWIE doskonała. Wszystko byloby w porządku gdyby nie drobiazgi pochodzące od Forda. Chodzi mi np. o przyciski sterowania szybami i o kluczyk, który wygląda jak z Forda Ka! Pomijając drobiazgi do niczego nie można sie przyczepić.
Cena: bardzo mała!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Posiadam go od 1.5 roku, przejechałem 25tys bez żadnej awarii
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Posiadam go od 1.5 roku, przejechałem 25tys bez żadnej awarii