Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar X-Type Sedan

NigdyWiecej, 6 lat temu
Silnik 3.0 i V6 24V 234KM 172kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 245 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Jaguar X-Type Sedan 3.0 i V6 24V 234KM 172kW 2001-2009 - Oceń swoje auto
2,07
51% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : W zasadzie to prawie wszystko
1,0
Całokształt
Jedno wielkie nieporozumienie. Auto psuje się od samego patrzenia na nie. Wieczne problemy w zasadzie prawie ze wszystkim. Włożone w auto ponad 7000zł przez rok a dalej nie jeździ tak jak powinno. Ceny części drogie i nie wszystkie są ogólnodostępne, a niektóre rozwiązania konstrukcyjne Jaguara są co najmniej nielogiczne.
Wrażenia
3,0
Silnik
Tragedii nie ma. Trochę jednak jest za głośny, dwukrotnie padła cewna zapłonowa. Przestały się psuć dopiero jak kupiłem wszystkie nowe w cenie prawie 1000zł.
2,0
Skrzynia biegów
Negatywne opinie o Jatco JF506E jak najbardziej zasluzone, praca skrzyni zostawia sporo do życzenia, trzeba dbać o nią dwukrotnie bardziej aniżeli o konstrukcje innych producentów.
1,0
Układ jezdny
Największa katastrofa w tym aucie. Spierniczyli tam chyba wszystko co mogli spierniczyć. Ułożyskowanie kół - padają wszystkie łożyska, ja wymieniłem we wszystkich kołach a także podporę wału. Bicia kierownicy, szumy, wycie i drgania auta z niewiadomych przyczyn, są wśród użytkowników na porządku dziennym. U mnie np. tak się dzieje mimo wymiany hamulców, kół i systematycznie robionego zawieszenia. Napęd 4x4 irytujący ze względu na zbyt czuły DSC System i kontrola trakcji, która włącza się od razu gdy tylko ma najmniejszy ku temu powód.
5,0
Karoseria
Zewnętrznie nie ukrywajmy - auto wygląda świetnie. Jedyne do czego można się przyczepić to ilości miejsca w samochodzie.
Komfort
3,0
Widoczność
Zupełnie przeciętna.
3,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przeciętna. Czasem potrafi się zaciąć klapka zamkniętego obiegu powietrza, psują się kratki nawiewów, trzeba demontować i poprawiać.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to zbyt obszerny samochód, odczuwa się to szczególnie z tyłu.
2,0
Wyciszenie
Słabo. 3-litrowy silnik nawet jak na V6 jest za głośny, pozostałe elementy wygłuszenia także przeciętne.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Awaryjność, drogie i trudnodostępne niektóre części, o ASO nie wspomnę bo to jakieś nieporozumienie, pali też niemało, ale akurat przy tej pojemności to norma.
1,0
Stosunek jakość/cena
Poprzednio miałem Citroena i Alfę, który opinie dot. awaryjności mają kiepską, ale przy moim użytkowaniu i dbaniu o nie okazały się naprawdę dobre. Jaguara stawiam zdecydowanie dużo niżej...
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Masa. Co chwilę palą się checki (z różnych powodów), padają łożyska, problematyczny wał napędowy, trzeba zwracać uwagę na uszczelnienie dolotu, zaworów imt, stab odm, bo jest mało trwałe, dosyć drogie (komplet uszczelek kolektora dół i góra to 800-900zł) a powoduje dziwne błędy. padają cewki zapłonowe, ekran dotykowy przy niskich temperaturach głupieje , auto rdzewieje.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Opisane w skrócie wyżej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V 234KM 172kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jaguar X-Type Sedan