Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Grand Cherokee II

Wojtek, 7 lat temu
Silnik 3.1 TD 140KM 103kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 247 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Jeep Grand Cherokee II 3.1 TD 140KM 103kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,00
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : chocby 3 kola byly w powietrzu a auto szorowalo brzuchem po ziemi to i tak 4 kolo Cie wyciagnie. ALE - korzystac z reduktora i biegow tez trzeba z glowa i wiedziec jak i kiedy uzywac prawego pedalu w terenie. Ktos pisal ze na piach sie nie nadaje. Na standardowej opinie o szerokosci 220 (zalecanaq przez producenta) moze i jest problem ale na opnie 275 (i to fela chrom 20 i profil tylko 45!) w piaszczystym terenie trzeba okna zamykac bo piach we wlosach i zebach a ty jedziesz nadal do przodu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : przegub walu i zakup dobrej czesci zamiennej - na rynku ogolnie jest chłam. Lepiej kupic przgub za 200 pln (n drive shaft parts) niz np pascal110
Inne : koncowki drazkow i nie precyzyjny uklad kierowniczy ale cos za cos przez to ze nie ma maglownicy nie ma duzych kosztow naprawy
Inne : wycieki z filtra oleju
5,0
Całokształt
Jak na auto terenowo- szosowe, którego Ci nie żal docisnac w terenie w terenie a jeździsz jednak i po autostradzie nie wiem czy znajdziesz lepszą opcję w tych pieniądzach. Auto pracuej ze mna. Wczesniej mialen navarae 2008 2,4 i po 4 miechach w terneie jak sie zaczela choinka na desce robic prosilem aby ktos ja zabral. Jeep ma pracowac. I za ta cene nie szkoda mi ze gdzies zahacze o galaza, przyrysuje zderzakiem czy zaszuram podwoziem czy micha od mostu. I pomimo licznych malych przecierek wiekszych awarii brak tfu tfu... W porownaniu do innych aut terenowych ktore tak samo eksploatowalem (navara 2008 czy blazer 97 czy patrol) to caloksztalt ceny + koszto w eksploatacji przy tej robocie jak jeep wykonuje jest w sumie najlepszy co zaskakuje. Duzy plus brak duzych awarii a male... jak sie cos uzywa to zawsze sa. Jesli ktos jednak szuka igly i go *******y draznia to nie auto dla niego
Wrażenia
4,0
Silnik
Zaskakująco dobrze jak na opinie innych użytkowników. Fakt trzeba dbać o oleje. Fakt przysłowie się że jak z Jeepa nie cieknie to nie ma w nim oleju - tez jest prawdziwe (głównie problem z uszczlenieniem filtra i wydmuchiwaniem uszczelek). Na razie z silnikiem żadnych problemów (ciśnienie na cylindrach 27-28 atmosfer!) cos tam zaczyna sobie gwizdac (ale worni moze byc pasek, rolka na osprzecie czy moze mala dziurka na doprowadzeniu powietrza do turbo -tez tak mialem) na wolnych obrotach ale jezdzi. I to najwazniejsze. Co do zmiany oleju koniecznie co 10k . Choc zanim udalo mi sie uszczelnic filtr to nie zmienialem tylko dolewalem :P
4,0
Skrzynia biegów
troche mułowata co przy silniku 140km szalu nie robi ale nie kupilem auta zeby sie scigac ale wjechac tam gdzie mi navara czy inne auto terenowe dotychczas nie wjechało. Mialem problemy bo po zakupie zginela 1 i 2. I powiem tak 5 k zrobilem ruszajac z trojki. Nie bylo to wielkim problemem choc troche wyl i byl mulowaty :P Do czasu az przeczyscilem styki do skrzyni i biegi wrocily. Czasem blokuje sie na jedynce przy ruszaniu. Wylaczenie kluczyka i wlaczenie i reset i jedzie dalej i zmienia biegoi tak raz na sto okazji. Zmiana filtra i oleju co 30k naprawde duzo daje. G..o prawda ze od razu skrzynia do remontu oleje i filtry trzeba zmieniac
5,0
Układ jezdny
Czwarte auto terenowe. Jezdze w srednio ciezkim terenie (pole, las, drogi polne) ale jak wjade w zaorane pole (tak ze 3/4 kola wchodzi w ziemie) to bez problemu daje rade. Trzeba jednak zapiac reduktor i najlepiej wybrac 1 lub 2 na skrzyni biegow (blokada na jednym lub maks 2 biegach). Nie polecam jak ktos sie boi ze np cos stuknie w bude od dolu :P Aha: jazda w sniegu takim do pol metra daje niezapomniane wrazenia. Jak nawet przy zapietym reduktorze auto zaczyna krecic baczki na polu przy gazie do dechy i pol pelnym skrecie... nie ma bata na mariole :D
Komfort
4,0
Widoczność
bez wiekszy uwag. Z racji wysokosci przy ostrych skretach brak widocznosci terenu zaraz przy aucie przy skrecie w prawo
4,0
Ergonomia
Auto nie przeszkadza w pracy czestym wsiadaniu, wysiadaniu, nie ma elementow uciazliwych
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
blend doors i slabe grzanie - to standardzik. Brak filtra pylkowego ogromny minus i nawet jakby sie chcialo go zamontowac to nie ma gdzie. Ale to nie ma byc komora tlenowa czy sauna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
najwygodzniejsze auto jakim jezdzilem. Nawet w porownaniu do osobowki. Nieprzesiadlbym sie bo jadac ostatnio nawet S klasa czulem sie jakbym dudą po asfalcie szorowal. I przy jakimkolwiek dzwonie przeciwnik wchodzi pod spod co tez jest istotne..
4,0
Wyciszenie
Auto warczy ale przeciez o to chodzi. Dzwiek uzaleznia. Nawet jesli to 3.1 warczy jak traktor. Ale wzbudza szacunek. Radi Infinity naprawde bomba. Samo granie warte ok 10 k (jesli by je instalowac w innym aucie na nowych czesciach). Zawieszenei i napedy chuczy. I tego nie zmienisz. Czasem jakbys czolgiem po asfalcie zapitalal. Na pocztaku sie balem ze zaraz cos sie urwie, zepsuje wypadnie. Po 10 tysiacach jak si enic nie dzialem przestalem sie martwic. I Auto nigdy nie stanelo. A swoje robi i w palnik czasem dostaje.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie 12-13l przy 16/75/245 i duzym protektoracie prawie AT. I to dane z jazdy w terenie i czestym ruszaniu. W sumie bardzo stabilne niezaleznie czy szosa czy teren. No moze przy calodniowej pracy w terenie (8h) skoczy do 14. Troche mniej niz 11-12 przy opinie szosowej 20/45/275 (11-12l). W jeepa jednak duzo wsadzilem w eksploatacje w roku (ok 5-6k PLN) Duzo jak na zakup (bo40-50% wartosci) ALE zrobilem 60 tysiecy a w terenie okolo 5k wiec na to jak auto pracuje to sa zadne koszty. Co kleka: koncowki drazkow (3x w roku), przegub walu napedowego do przedniego mostu (3x w roku),tuleje wahaczy ale auto naprawde pracuje - jesli jezdzisz 90% po szosie to te sprawy dotkna Cie raz na kilka lat jesli w ogole
5,0
Stosunek jakość/cena
Nawet przy sporych kosztach utrzymania (naprawy: jak wyzej zrobilem jeszcze hamulce tyl i przod, i podmianka dwoch polosi) ekonomicznie nie wychodzi najgorzej
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jest ich sporo - sporo jak na auto ktore mialo 15 lat 220k na balcie (pewni i tak ze stwoke cofniete) ale co najwazniejsze auto nidy mi nie odmowilo wspolpracy. A navara blazer czy patrol juz tak. Ogrzewanie siedzen, grzanie, wycieki z filtra oleju, szybko zuzywajace sie koncowki drazkow, elektryka (wiazki, lampy ale auto ma 16 lat...) jesli jezdziles osobowka i nic w niej nie robioles to na poczatku moze cie przerazic. Wiec jesli chcesz poszpanowac i w teren go nie bedziesz zabieral, wazne dla ciebie jest czy pali 8 czy 12 litrow, nie chcesz go serwisowac (po regularnej 3x w tygodniu jezdzie w terenie) tak około raz co kwartal (oleje, filtry, drazki, drobne el zawieszenia etc.) to odpusc sobie to auto bo szkoda Twoich nerwow
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przedni most. Jednakże przy cenie autoa powiedzmy 15-17k raczej nie oplaca sie tego robic (czesci minimum ok 5k plus robocizna). Kupujac auto wiedzialem ze sa luzy i most wył. Most uciszylem (85w140) a auto jezdzi dalej i luz wcale sie nie powiekszyl. przejechal 60 k i zyje i nie wydaje sie aby mial umierac. Dalej smialo ciagnie na 4 nawet jak brzuchem szoruje.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.1 TD 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Jeep Grand Cherokee II 3.1 TD 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
71,00 zł
13,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Jeep Grand Cherokee II