Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Renegade SUV

Jarek, 8 lat temu
Silnik 2.0 MultiJet 140KM 103kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Jeep Renegade SUV 2.0 MultiJet 140KM 103kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
3,92
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
Dokładnie tak sobie wyobrażałem małego SUVa z napędem 4x4. Dzieci odchowane, bagażnik przestał mieć znaczenie. Autem bardzo przyjemnie się jeździ. Jak na te kształty i wysokość jest zaskakująco dobrze wyciszony. Oczywiście powyżej 140km/h opływ powietrza daje o sobie znać ale jest to naprawdę akceptowalny poziom. Przez rok błąkałem się po salonach przeróżnych marek samochodowych. Jeździłem, testowałem, nasłuchiwałem. Kiedy wsiadłem i przejechałem się Renegade, zakończyłem poszukiwania.
Wrażenia
4,0
Silnik
Czuć że to diesel. W połączeniu z automatyczną 9-cio biegową skrzynią AT stojąc z zapiętym trybem "D" odczuwalne są wibracje. Jak tylko auto ruszy wibracje znikają. To trochę przeszkadza. Za to elastyczność napędu jest w tym zestawieniu bardzo dobra. Brakuje tylko mocy przy wyższych prędkościach. Do 120km/h jest wystarczająca.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nie jest może tak szybka jak DSG ale wystarczająco sprawna. Ma też inny sposób pracy. Zapewne z powodu większej ilości przełożeń. Czuć zmiany na najniższych przełożeniach. Ciekawostką jest, że skrzynia w normalnym trybie pracuje od drugiego biegu. Czyli tak jakby miała osiem przełożeń. Bieg pierwszy jest niezwykle krótki i pracuje jako specjalne przełożenie w terenie. Ręcznie można go wybrać w razie potrzeby. Prędkość autostradowa 147km/h (co na GPS daje 140km/h) na 9 biegu to ok.2250obr/min
4,0
Układ jezdny
Jak dla mnie wystarczająco precyzyjny. I ma dwa oblicza. Wydaje się być twardy i niekiedy nerwowy na krótkich poprzecznych wybojach a w terenie świetnie wybiera nierówności. Nie dobija. Ładnie wygasza dziury i studzienki w drodze.
Komfort
4,0
Widoczność
Generalnie bardzo OK z racji wysokości kabiny i prostych, pionowo ustawionych szyb. Ale trzeba się przyzwyczaić do pewnego mankamentu. Przednia szyba jest daleko przed nami i dach tak poprowadzony, że trzeba nauczyć się odpowiednio zatrzymywać na skrzyżowaniach żeby widzieć sygnalizatory. Inaczej głowa do przodu i zadzieramy wzrok.
4,0
Ergonomia
Jak najbardziej w porządku jeśli idzie o sterowanie i pokrętła. Są w sumie trzy banki pamięci dotyczące statystki spalania i przejechanych kilometrów. Mało czytelny jest jednak wykres chwilowego spalania i zasięgu. Przekombinowany. Pomiar ciśnienia w kołach dość precyzyjny. Brakuje za to schowków. Nie ma gdzie włożyć okularów. Nie ma śmietniczki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W pierwszej fazie działania wentylacja jest głośna a potem bywa po prostu słyszalna ale nie można odmówić skuteczności.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to duże auto. Przestrzeń po prostu przeciętna.
4,0
Wyciszenie
Jak na taką "cegłę" to zaskakująco nieźle. Sporo zależy od jakości opon jeśli idzie odgłosy z jezdni. Silnik po rozgrzaniu zupełnie nie przypomina odgłosem diesla. Ma przyjemny ton.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty są ewidentnie wyższe niż w poprzednim moim aucie. Poczułem przy pierwszym przeglądzie. Wystarczy spojrzeć na ceny roboczogodziny dla Fiata i Jeepa. Silnik ten sam.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wygląda na adekwatny do jakości i ogólnego komfortu użytkowania. No i uniwersalności. Mam na myśli wykorzystywanie jego może nie ekstremalnych ale jednak zdolności terenowych. Wycieczki drogami nie utwardzonymi nie są mu straszne. A i parę ryzykownych tras też zaliczyłem. Żadne kombi 4x4 nie przejechałoby w pewnych miejscach w którch Renegade jakoś dał radę. W miarę krótki zwis przedni i tylny bardzo pomaga.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szyba kierowcy kaprysi niekiedy i potrafi sobie zaśpiewać przy wyższych prędkościach. Ale nie jest to regułą. Nic z tym na razie nie robię. W terenie czasem słychać, że auto nie jest idealnie złożone/sztywne bo pojawiają się odgłosy z lekka stękających plastików. Jak dla mnie akceptowalne. Zwłaszcza, że przy normalnej szosowej jeździe jest cicho i nic nie trzeszczy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza przygodą z systemem antykolizyjnym który był niesprawny od samego początku a który po interwencji serwisu naprawiono raz a dobrze, nic się nie wydarzyło niepokojącego.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MultiJet 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jeep Renegade SUV