Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Carens II

Krzysiek, 10 lat temu
Silnik 2.0 CRDi 112KM 82kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Kia Carens II 2.0 CRDi 112KM 82kW 2002-2006 - Oceń swoje auto
3,31
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Cena zakupu. Nic nie zaskakuje pozytywnie. To auto mogło by godnie nosić nazwę Tesco.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : kłopoty z korozją przy tylnych zakolach.
Układ hamulcowy : kłopoty z zaciskami tylnymi
Układ elektryczny : drobne, incydentalne usterki. Częstsze niż w innych, znanych mi samochodach
3,0
Całokształt
II generacja Carensa jest mocno w tyle za \"resztą świata\". Nie jest zły. Jest niedopracowany.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik radzi sobie z samochodem raczej słabo. Jest to stara, prymitywna konstrukcja - jest głośny i mało dynamiczny. Samochód nie jest ani elastyczny ani szybki. Jeździć się da ale nie ma szału. Pali sporo - nawet ok. 9-10l/100 km. Są z nim problemy. Regenerowałem wtryski i przeprowadzono remont pompy paliwa. Musiałem wymienić świece żarowe.
3,0
Skrzynia biegów
Nie haczy, biegi wchodzą płynnie. Ruch lewarka przypomina zmianę biegów w furgonetce starego typu - długi i wymaga przyzwyczajenia. Ogólnie dziala, ale nie jest to mocna strona tego auta.
3,0
Układ jezdny
Poprawnie - nie nadaje się do ścigania. Całkiem dobre resorowanie. Nie jest głośne. Całkiem dobra trwałość. Z wyjątkiem łączników stailizatora. Części trudno dostępne, brak zamienników i chore ceny. Amortyzator przedni od 500 zł w górę. Są problemy z zaciskami - zapiekają się tłoczki (u mnie już 2 razy)
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie dobrze. Jedna uwaga - zasłonki przeciwsłoneczne są bezużyteczne. Zasłaniają drogę.
3,0
Ergonomia
Przyciski do obsługi niektórych instrumentów nie są rozmieszczone intuicyjnie. przycisk do obsługi tylnej wycieraczki i spryskiwacza jest umieszczony delikatnie mówiąc głupio. Całość wygląda nieźle, ale są szczegóły, które drażnią. Fotele ustawić się da. Kierownica też ma możliwość prawidłowego ustawienia. Odległość do pedałów i ich rozstawienie jest w porządku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z klimatyzacji automatycznej warto zrezygnować. Jest beznadziejna. Chyba nie da się do niej przyzwyczaić - żyje własnym życiem. Ale jest skuteczna. Auto nie paruje. Zimą wnętrze szybko się nagrzewa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobrze lub nawet bardzo dobrze.
3,0
Wyciszenie
Jest głośny w całym zakresie prędkości. Wydaje dźwięki jakby strasznie męczyła go jazda. trochę jak furgonetka dostawcza. Trudno jechać więcej niż 120 ze względu na hałas. Po wrzuceniu 30 kg. mat wygłuszających zupełnie przyzwoicie. Warto poświęcić weekend na wygłuszenie. Samochód nabiera ogłady za kilkaset zł. Po wygłuszeniu samochód jest o klasę lepszy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest oszczędny. Nie jest bezawaryjny. Nie jest źle ale miałem samochody, które łoją Carensa w tej kategorii.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niedrogi. Warto kupić zadbany egzemplarz. Ze względu na cenę wybaczam mu wady.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pali bezpieczniki. Zarówki trzeba wozić ze sobą. Przez reling dachowy kapie woda do bagażnika (sparciały uszczelnienia)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie chciał pracować poniżej -10 st. Wymagała remontu pompa wysokiego ciśnienia, wtryskiwacze i świece żarowe. Sprzęgło jest drogie i nie ma zamienników. Amortyzatory w cenie Porsche. Części trudno dostępne.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 112KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Carens II 2.0 CRDi 112KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Carens II