Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Carens II

Grzegorz, 8 lat temu
Silnik 2.0 CRDi 112KM 82kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Kia Carens II 2.0 CRDi 112KM 82kW 2002-2006 - Oceń swoje auto
4,77
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Najbardziej zaskoczył mnie całokształt - pojazd jest solidnie wykonany, wygodny, mądrze zaprojektowany. Gdyby nie ledwie 4 biegi w automacie - nie zmieniałbym. Niestety, zmieniły się moje potrzeby i zmieniony musi zostać samochód. Mimo to, kupiłbym ten samochód jeszcze raz, gdybym zakładał rodzinę.
5,0
Całokształt
UWAGA - skrzynia AUTOMATYCZNA! [zaznaczam, bo nie ma inne opcji do wyboru, niż manual] Pojazd kupiłem jako swoje pierwsze własne auto. Miał ok. 186 tys. przebiegu, ściągany z Belgii. Przy 190-195 tys. zrobiłem przegląd silnika, wymieniłem olej, podobnie ze skrzynią. Samochód w bogatej wersji wyposażenia - automatyczna skrzynia biegów (konieczność ze względu na zdrowie), klimatyzacja automatyczna, lusterko wsteczne fotochromatyczne, czujniki deszczu i cofania, ABS, TCS, hak etc. Wygodny, przestronny, pakowny. Idealny na trasy 300-400 km. Zasadniczo bezproblemowy - lałem i jeździłem. Zmiana została wymuszona tylko tym, że Carens ma 4 biegi w automacie i nie do końca sprawdza się w długich trasach. Jednak samochód pozostaje w rodzinie - przekazałem go rodzicom. Dzięki wysokiemu położeniu siedzisk jest bardzo wygodny dla osób z nadwagą lub problemami z kręgosłupem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie miałem z nim żadnych problemów - chodził równo, w miarę cicho, turbo pracowało poprawnie. 113 KM to nie jest wyścigówka, ale dawał radę z kompletem pasażerów i bagażnikiem wypakowanym po sufit. W ciągu rocznej eksploatacji (ok. 25 tys. km) wymieniłem tylko raz olej. Nigdy się nie pocił, nie pił, nie kopcił. Palił nawet w najgorsze mrozy bez specjalnego proszenia.
4,0
Skrzynia biegów
Wpisałbym "doskonale", gdyby tylko miała jeden bieg więcej. Niestety, tylko 4 biegi w automacie potrafią dać w kość w długiej trasie. Poza tym - konstrukcja mocna i niezawodna. Czasem szarpnie, gdy jest zimna, ale ciepła zawsze zachowywała się wzorowo. Olej wymieniłem raz, po 10-15 tys. przejechanych km. Był czysty. 4 biegowy automat pozwala osiągnąć ekonomiczną prędkość do 90 km/h przy spalaniu ok. 7l.
5,0
Układ jezdny
Inżynierowie odwalili kawał dobrej roboty - pomimo dość podłej jakości dróg i znacznego obciążenia (zdarzało się przekroczyć dopuszczalną masę całkowitą) nie było z nim problemów. Jest dość twarde, nie tłumi jak Hydroactive Citroena, ale nie można zbytnio narzekać. Przy 200 tys. km zaczęło lekko hałasować, ale mechanik nie zauważył żadnych poważnych luzów.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, szczególnie z przodu - duża szyba i wysoka pozycja kierowcy dają poczucie przestrzeni i doskonałą widoczność. Na boki i przy cofaniu także bez problemów, także na godzinach 4-5 i 6-7. Osobom, które lubią mocno się rozłożyć w fotelu mogą przeszkadzać trochę słupki A, jednak nie jest to problem bardzo istotny.
5,0
Ergonomia
Samochód jest dobrze zaprojektowany na rodzinnego MPV. Schowki w drzwiach są pojemne, uchwyty na napoje, 3 gniazda elektryczne, podłokietniki bardzo na plus. Razi nieco mały schowek po stronie pasażera. Pakowność bagażnika - cudowna. Po rozłożeniu tylnej kanapy - przestrzeń niemal nieograniczona. Często wykorzystywałem tak samochód w charakterze sypialni. Ergonomię podnosi zdejmowalna krata pomiędzy bagażnikiem a oparciem foteli pasażerów z tyłu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Miałem model z klimatyzacją automatyczną. Jest wydajna, skutecznie odparowuje szyby. Przy ciepłym silniku nagrzanie wnętrza do dowolnej temperatury jest szybkie. Maksymalne ustawienie - 32 stopnie - daje naprawdę mocno! Wielokrotnie dogrzewałem tak dłonie (jestem zmarzlakiem). Co więcej - jazda przy włączonej klimatyzacji (diabelnie upalne lato 2015) kosztowała tylko ok. 0.5l/100 km więcej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Lubię się rozłożyć i ten samochód dawał mi tę możliwość! Co prawda pasażer z tyłu musiał mieć nieco krótsze nogi, albo się skręcić, ale nikt specjalnie nie narzekał. Wiele razy robiłem trasy 500 km i ani ja, ani pasażerowie nie byli zmęczeni. Fotele są naprawdę wygodne! Szczytem była podróż nad morze, po 750 km w obie strony. Mimo spędzenia 11h w piątek i 12h w sobotę za kółkiem nie czułem zmęczenia pleców (jest po operacjach, więc to wrażliwa część mojego ciała).
3,0
Wyciszenie
Tu się nie popisano. Samochód jest dość głośny. Nie przeszkadza mi to jednak, lubię dźwięk diesla. Dodatkowo - pozwalało osiągać "na słuch" optymalne obroty i dzięki temu minimalizować spalanie.se
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poza przeglądem silnika i skrzyni oraz wymianami olejów oraz zakupem opon zimowych samochód nie wymagał żadnego wkładu. Lałem ropę i pokonywałem kolejne setki kilometrów. Ekonomiczność była więc wyłącznie kwestią spalania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Byłem nieufny w stosunku do Kii, ale bardzo przyjemnie się zaskoczyłem! Samochód jest idealny dla rodzin, które poruszają się w rejonie miejsca zamieszkania, rzadko używają 5 biegu i cenią sobie przede wszystkim solidne wykonanie i bezproblemową eksploatację.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Można wierzyć lub nie, ale żadnych drobnych usterek nie było! W ciągu roku wymieniłem przepaloną żarówkę w reflektorze i bezpiecznik odpowiadający za oświetlenie wnętrza. Zauważyłem też lekkie czerwienienie na tylnym błotniku, ale łatwo jest się tego pozbyć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było żadnych. Samochód nigdy mnie nie zawiódł - ani w jeździe po mieście, ani w krótkiej trasie do rodziców, ani w 750 km podróży nad morze i z powrotem przy znacznym obciążeniu.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 112KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Carens II