Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Ceed I Hatchback

Markus, 16 lat temu
Silnik 1.6 122KM 90kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Postęp - a w zasadzie kosmiczny skok koncernu, jaki dokonał się porzez zaprojektowanie i produkcję tego auta - nieodbiegającego w żadnym aspekcie od czołówki europejskiej a wielu miejscach ją wyprzedzającego...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : wymina amortyzatorów tył /stuki/
Układ elektryczny : wymiana listwy zd iodami inforumjącymi o niezapiętych pasach pasażerów - padła jenda dioda a wymienić trzeba było całąlistwę /element nirozbieralny/
5,0
Całokształt
fajne autko - przestronne, dynamiczne, w miarę ekonomiczne, wygodne, ładne z zewnątrz oraz w środku, doskonale wyposażone, świetne w prowadzeniu z doskonałymi hamulcami /uwaga - po przesiadce z innego auta- można sobie rozbić nos o szybę - jak się nagle zahamuje bez zapiętych pasów ;)/ po prostu żyleta!!! i to wszystko za przyzwoitą cenę!
Wrażenia
5,0
Silnik
silniczek 1.6 (benzyna) ładnie ciągnie nawet w zakresie niskich obrotów. zawraca uwagę bardzo cicha praca. bardzo dobra elastyczność jak na benzynę. w zakresie wyższych obrotów trochę głośniejszy - ale nie przesadnie. ze względu na dość dużą wagę auta /rozmiar i zabezpieczenia zwiększające sztywność nadwozia/ aby dynamicznie wyprzedzać w warunkach drogowych trzeba redukować do IV a nawet III biegu. bardzo dobra kultura pracy - żadnych drgań (jakby nie obrotomierz - to bym nie wiedział czasami podczas postoju przed światłami czy przejazdem kolejowym, że auto jest włączone) porównując do silnika 1.6 toyoty auris (mój ojciec taką posiada) to jest pewna różnica - ale na plus dla koreańca - jest cichszy i bardziej elastyczny.
4,0
Skrzynia biegów
Po własnoręcznym podregulowaniu skoku pedału sprzęgła jest już ok. Wcześniej miałem problemy z redukcją z II na I gdy samochód bardzo powoli toczył się - np dojeżdżając do skrzyżowania a skrzynia nie była rozgrzana. Czasami lekko haczyła też II. . Teraz jest już ok! Dobry standard - ale nie rewelacja. Problemów z biegiem wstecznym nigdy nie miałem Jedyne zastrzeżenia budzi przełożenie biegu wstecznego. Podjeżdżając tyłem pod jakąś większą górkę bardzo łatwo przypalić sprzęgło - auto jakby nie dawało rady wjechać - trzeba dożo manewrować pół sprzęgłem i dodawać sporo gazu. trochę dziwne! Reasumując - skrzynka jest ok - ale po regulacji skoku sprzęgła.
4,0
Układ jezdny
Dość twardo - ale nie przesadnie. Słychać pracę zawieszania, gdy to wpada w drgania o dość dużej częstotliwości i małej amplitudzie (taka pralka drogowa). Na większych nierównościach ok. Na normalnych drogach /tzn nie w Polsce/ wszystko w jak najlepszym porządku. Szczerz mówiąc oprócz niekiedy głośnej pracy /pralka/ żadnych zastrzeżeń. Używając pojęcia "głośna praca" nie mam na myśli jakiegoś głośnego metalicznego stukania czy pukania charakterystycznego dla starych aut . Bardziej chodzi o głuche, przytłumione odgłosy pracy zawieszenia i opon. Elektryczne wspomaganie wymaga wprawdzie przyzwyczajenia po przesiadce z hydraulicznego - ale po "okresie adaptacyjnym" - super! ! ! Lepiej niż w Aurisie!
Komfort
5,0
Widoczność
Wielka przednia szyba oraz potężne lusterka. Do tyłu trochę gorzej - ale to standard w tego typu autach. I tak tylna szyba nie jest tak mała jak np. w toyocie auris.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Obsługa wszystkich przełączników i odczyt z instrumentów i wyświetlaczy wzorowy. Fajnie podświetlone wskaźniki /bursztynowy kolor/; jednak całe szczęście, że jest regulacja intensywności podświetlenia - w nocy ustawienie na maxa dawałoby zbyt po oczach. Obsługa radia w kierownicy genialna. Wyświetlacze komputera pokładowego i klimatyzacji automatycznej bardzo czytelne - ładnie podświetlone w nocy. Niektórzy jako minus wskazują złe umiejscowienie przycisku zmiany wyświetlanej funkcji komp. pokładowego. /okolice głównego wyświetlacza/Jednak dla mnie nie stanowi to żadnego problemu. Wystarczy podnieść rękę nie odrywając się plecami od fotela - podobnie jak obsługa radia w wielu samochodach. A więc tutaj maksymalna nota!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajne ogrzewanie - układ bardzo szybko nagrzewa wnętrze auta. Po włączeniu AC bardzo szybko znika zaparowanie szyb. Mam wrażenie, że w lecie trochę mniejsza wydajność AC. W bardzo upalne dni trzeba klimę nieźle podkręcać /ustawienie niskich temperatur/ by uzyskać zamierzony efekt. Ale daje radę. Dość cichy i bardzo wydajny wentylator z bardzo szeroką możliwością ustawień.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj nie ma o czym za wiele pisać. Miejsca jest tu zarówno z tyłu jaki z przodu jak w aucie wyższej klasy. Po zajęciu miejsca za kierownicą po raz pierwszy, w oczy rzuca się duża przestrzeń /przestronność/ otaczająca z każdej strony kierowcę. Ma się wrażenie, że jest "daleko" do przedniej szyby, różnych punktów kokpitu. A miejsce pomiędzy kierowcą a tymi punktami "wypełnione" jest przestrzenią. Mam 192 cm wzrostu - za mną bez problemu wsiądzie i wygodnie jedzie osobnik o takich samych gabarytach.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika ok - po dokupieniu maty wyciszającej na maskę jest jeszcze lepiej przy dużych prędkościach. Podczas postoju nie słychać w ogóle pracy silnika na biegu jałowym. Trochę gorzej wyciszone jest zawieszenie - a właściwie nadkola. Jadąc po drobnym żwirze bardzo dokładnie słychać kamyki uderzające o plastikowe nadkola. Czasami stuknie zawieszenie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jest dobrze - spokojna jazda zmieści sie w przedziale do 7 litrów. w mieście podskakuje do ok 8 na trasie znów spada. Wydaje mi się, że podobnie jak w wielu innych autach tego segmentu z podobnymi silnikami.
3,0
Stosunek jakość/cena
po wiem tak - mój ojciec, fan i miłośnik marki TOYOTA - po dokładnym oglądnięciu Cee'da oraz po jeździe testowej moim nowym autem przyznał, że trochę żałuje, że zamówił Aurisa... ale wtedy było już za późno ... a namawiałem go ... oj namawiałem ....
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
kilka usterek "wieku dziecięcego" zawieszające się na początku radio (3 razy), wymiana listwy z diodami informującymi o zapiętych pasach na tylnym siedzeniu /spalona jedna z "lampek"/ wymiana amortyzatorów z tyłu w ramach gwarancji /wadliwa partia amortyzatorów Sachs w samochodach z 2007 roku/ usterka wyeliminowana w nowych autach. W/w usterki nie wyczerpały mojej cierpliwości co do awaryjności auta - aczkolwiek mam nadzieję, że ja wyczerpałem limit awarii...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poważnych usterek brak!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
8,6
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Ceed I Hatchback