Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Ceed I SW Facelifting

Sebastiangdynia, 5 lat temu
Silnik 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Kia Ceed I SW Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamika i ekonomia.
Inne : Przestrzeń i dobry dobry sprzęt audio.
5,0
Całokształt
Sam dużo czytam przed wyborem auta na autocentrum i dużo na tym skorzystałem. Pokusiłem się o obiektywną ocenę. Kia Ceed po face liftingu to same superlatywy biorąc pod uwagę ten segment pojazdów. Nie jestem zakochany w Kia, (auto ma również swoje wady) to po prostu bardzo dobre auto za relatywnie niskie pieniądze w tej klasie przy zestawieniu jakość - cena. Najmocniejszą stroną jest silnik i w zasadzie za to cenię auto najbardziej. Poleciłbym każdemu ale tylko wersję 1.6 CRDI 115 KM. Obecne auto mam 2 lata. Kupiłem z przebiegiem 130 tysięcy. Do teraz nabiłem 175 tyś km. Miałem dość sporo aut i sporo poruszam się autami wynajmowanymi, dlatego porównuję Kia adekwatnie do jego segmentu - C - klasy niższej średniej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zdecydowanie najmocniejszy punkt programu. Każdy kto wsiądzie nie pominie tej zalety. Wzór diesla. Mocny, bardzo dobrze przyśpiesza, bez zbędnych pierdół - nie ma filtra cząstek stałych i dwumasy. Główny problem współczesnych aut z dużą ciężką budą i małym silniczkiem został tu rozwiązany. Jest komfort z dużym plusem i jak dla mnie ekonomia której nie uraczysz w większości jednostek napędowych. Nie bierze w ogóle oleju.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegów i brak uwag. Wcale nie trzeba dużo machać dźwignia. Poprzednia wersja Kia Ceed przed face-liftingiem miała gałę do zmiany biegów jak od Żuka. Tym się źle zmieniało biegi i nie wyglądało. Dobrze, że to poprawili.
4,0
Układ jezdny
Koła 16" dają dobry komfort - nie ściąga w koleinach i nie tłucze na dziurach. Kompromis układu na miasto i trasę jest poprawny. Podróż 160-170 kph i prowadzi się pewnie. Megane z tego samego rocznika prowadzi się nieco twardziej przez co ma się wrażenie lepszej precyzji. Porównując do Focusa jest to inna bajka.
3,0
Karoseria
Sprawdźcie tylne drzwi. Górna rama w miejscu spajania ma wadę fabryczną i są kratery w spoinach. Lakier nie zalał tej wady i rudy gryzie od środka konstrukcję. Co ciekawe to samo miałem w Kia przed liftingiem ale w prawych drzwiach. Poza tym dach, w miejscu łączenia się uszczelki z szybą czołową. Widzę w tym roku ślady korozji wżerowej. Lakier dostaje bąbli. Kilka punkcików po kamyczkach na masce czołowej. Poza tym czysto.
Komfort
5,0
Widoczność
Kombi bez czujników więc będzie adekwatnie. Przyciemnione fabrycznie szyby z tyłu dają relatywnie dobry komfort widoczności nawet w lusterku wstecznym. Lusterka boczne są duże i dają dobre poczucie odległości.
5,0
Ergonomia
- Po co schowek na okulary jeśli okularów tam nie zmieścisz. Znajduje się obok lampki oświetlającą kabinę. - Fabryczny zestaw głośnomówiący tragedia. Bezużyteczny. Zda rolę tylko przy 40 kmph albo na postoju. - Bluetooth tragedia. - Antena radiowa tragedia. Wiadomo, tą jedyną stację odbierze b. dobrze ale nie w tym rzecz. - Multimedialne przełączniki na kierownicy trzeszczą przy przełączaniu. Ten odpowiedzialny za sterowanie komputerem pokładowym jest w nieadekwatnym miejscu. - Lewy łokieć odkładasz w czasie jazdy na na relatywnie twardym plastiku - drzwi kierowcy. Szkoda bo mogło być naprawdę poprawnie. Minus - za brak gniazdka zapalniczki, dla pasażerów z tyłu - mogliby sobie ładować telefony. Minus - zagłówek nie jest regulowany w taki sposób jak ma np. Megane, że możesz podeprzeć sobie kark. Minus - Wycieraczki powinny mieć więcej trybów pracy albo większy obszar zgarniania. Minus - ciemno w bagażniku. Przydałaby się większa lampka albo jeszcze jedna po przeciwnej stronie. + Dużo schowków w bagażniku. Masz tam organizer z sekcjami. Spodoba Ci się i i tak nie wykorzystasz każdej nory. + Wspominałem, że uda Ci się odłożyć kawę, telefon i dokumenty, jest też miejsce na drobne do parkomatu, piloty do bramy, + Skórzana kierownica o dobrym przyjemnym wyprofilowaniu i adekwatnym rozmiarze. + Siedzenia są całkiem dobre i dają radę na długich trasach. Chodź w pierwszym odczuciu można uznać, że są zbyt twarde. + Bardzo poprawny fabryczny sprzęt Audio. Szacun. Megane czy Focus nie mają takiego brzmienia i tylu możliwości ustawień. + Za opcję krótkich migów w kierunkach. Osobiście lubię tą opcję. W porównaniu do Kia Ceed przed face-liftingiem to jest po prostu jakiś inny samochód - w pozytywnym tego słowa znaczeniu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto wyposażone w klimatyzację automatyczną, dwustrefową. Rozwiązanie działa i dostosowuje się do zadanej temperatury.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
+ Bagażnik 534 litrów. Dla porównania Insigna ma 540 i reszta zawodników klasy wyższej koło 520-560 litrów pomijając Passata B7 z 603l. + Jest miejsce na kawę, telefon i dokumenty. W boczną kieszeń swobodnie wsadzisz litrową wodę i inne graty. A naprawdę w obecnych autach coraz trudniej na tak oczywistą przestrzeń. + Zabrałem się w 4 dorosłe osoby na lotnisko z dużymi walizkami, wszystko weszło do ustawnego bagażnika. W Toyocie Auris nie ma szans na taki manewr, jedna walicha musiała jechać na kolanach pasażerów.
4,0
Wyciszenie
+ Generalnie w aucie nie trzeszczą plastiki a jest ich tam niemało + Poprawnie porównując segment z konkurencją.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko części eksploatacyjne. Spalanie na poziomie: 4,7-5,2 l w trasie do 120 kmph. 6-6,5 l miasto. 6,8-7,2 l austostrada ze stałą prędkością 160 kmph. Jeżdżę dynamicznie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Życzyłbym sobie takich udanych zakupów w przyszłości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przestał działać wskaźnik podpowiadający kiedy zmienić bieg. Nie naprawiłem. Wymieniałem bezpieczniki odpowiadające za zasilanie gniazdek w zapalniczkach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem. Spotkałem 2 mechaników którzy pracowali w ASO Kia. Wypowiadali się pozytywnie.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Ceed I SW Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Ceed I SW Facelifting