Szukaj

Informacje o Kia Ceed I SW Facelifting

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja Kii cee'd zadebiutowała w 2006 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu. Był to pierwszy model koreańskiej marki, który został zaprojektowany specjalnie z myślą o europejskim kliencie, stąd jego nazwa, która pochodzi od hasła "Community of Europe with European Design". Kia cee'd, zastępując na rynku mało atrakcyjny model o nazwie Cerato, została zaprojektowana w centrum stylistycznym Kii w Rüsselsheim, a produkowana była na Słowacji (Żilina), a także w Rosji (Kaliningrad) oraz na Ukrainie (Zaporoże). Model ten zaprojektował Miklos Kovacs, a za wersję po faceliftingu w 2009 r. odpowiedzialny był już sam Peter Schreyer. W 2007 r. do pięciodrzwiowego hatchbacka dołączyły odmiana kombi (debiut na wystawie w Genewie) oraz trzydrzwiowy pro cee'd (premiera na targach we Frankfurcie). Również w 2007 r. zaprezentowany został prototypowy kabriolet ex_cee'd, ale ostatecznie nie trafił on do seryjnej produkcji. Produkcję Kii cee'd pierwszej generacji zakończono w 2012 r.
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Promień skrętu 5,17 m
Długość 4470 mm
Szerokość 1790 mm
Wysokość 1480 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Rozstaw kół - przód 1528 mm
Rozstaw kół - tył 1527 mm
Prześwit 150 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1664 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 534 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Karoseria - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Pavel
Kia Ceed I
SW Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
Świetny pojazd za taką cene, przede wszystkim wytrzymały i spełniający swoją rolę w 100%. Dynamiczny silnik daje możliwość objechania sporej części aut klasy premium podobnego rocznika, nawet posiadając nadwozie typu kombi. Dobre nagłośnienie i cała reszta elementów wewnętrznych i zewnętrznych samochodu sprawia, że kierowca w tym aucie czuje się pewnie. Samochód wbrew pozorom pozwala na bardzo wiele możliwości. Duże rozmiary dają możliwość transportu wielu rzeczy, w tym pasażerów bez większych problemów. W moim przypadku, od początku auto bezawaryjne, nie sprawiające żadnych kłopotów.
4,7
~Sebastiangdynia
Kia Ceed I
SW Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
Sam dużo czytam przed wyborem auta na autocentrum i dużo na tym skorzystałem. Pokusiłem się o obiektywną ocenę. Kia Ceed po face liftingu to same superlatywy biorąc pod uwagę ten segment pojazdów. Nie jestem zakochany w Kia, (auto ma również swoje wady) to po prostu bardzo dobre auto za relatywnie niskie pieniądze w tej klasie przy zestawieniu jakość - cena. Najmocniejszą stroną jest silnik i w zasadzie za to cenię auto najbardziej. Poleciłbym każdemu ale tylko wersję 1.6 CRDI 115 KM. Obecne auto mam 2 lata. Kupiłem z przebiegiem 130 tysięcy. Do teraz nabiłem 175 tyś km. Miałem dość sporo aut i sporo poruszam się autami wynajmowanymi, dlatego porównuję Kia adekwatnie do jego segmentu - C - klasy niższej średniej.
3,9
~Stef
Kia Ceed I
SW Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
Zrobiłem tym autem jakieś 120 tys. km W rękach jednego właściciela od początku, polski salon itp. Z minusów gwarancja KII która jest bardzo mocno wybiórcza i ograniczona. Same auto jest bardzo poprawne takie trochę bez emocji. Ani szybkie, ani super się prowadzi od tak samochód do jazdy z punktu A-B. Duży plus za przestrzeń w środku i spory bagażnik. Auto nigdy mnie nie zawiodło a nie miało lekko. Pod tym względem 5+ dla KII. Jakość plastików (kierownica) FATALNA! po 200 tys. wyglądała jak po 0.5 miliona :). Ogólnie rzecz biorąc wdziecznych bezawaryjny samochód
Średnie spalanie dla Kia Ceed I SW Facelifting
6,7 – 7,5
l/100 km
5,1 – 6,8
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Kia Ceed I
SW Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
Jakiś czas temu dodawałem raport i teraz mam kolejne spostrzeżenia po lekkiej regulacji instalacji. W dłuższej trasie przy jeździe DK91/A1 z prędkością 90-120 km/h udało się zejść do realnego spalania (tankowanie i wyjeżdżone do zera) na poziomie 8,1 litra gazu na 100 km. Nie wiem czy da się jeszcze zejść niżej przy tym silniku, być może tak bo to było około 80 km jazdy bez przerwy, ale jest to nawet akceptowalny wynik. Miasto w korkach czy na światłach, trochę na zimnym silniku to będzie i ponad 11 także przyjmijmy, że te około 10,8 to będzie jakaś średnia w cyklu mieszanym przy przewadze jazdy w mieście.
7,7
Kia Ceed I
SW Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
Kia Cee'd, 1.6 CRDI 115KM, facelifting, Automat 4stopniowy, płynny, bezawaryjny, bez dwunasty. Spalanie na trasie Warszawa Chorwacja średnia prędkość 140-160km/h 2os. Bagaż na 2tyg 7.5l/100km. Spalanie trasa Warszawa-Jantar średnia prędkość 120,30 (z jednym porywem 192km/h) 6,8l/100km Spalanie miasto, korki między 7-9l/100km. Trasa 100km prędkość 90km/h na tempomacie 5.8l/100km. Od 120k żadnych awarii nie licząc zapchanego filtra paliwa (efekt tankowania na Auchan) wymiana oleju co 10-12k (książki mówi 15k, serwisanci w ASO Kia zalecają co 10k), brak pobierania oleju, wymiana oleju w skrzyni co 90k koszt z rabatem 500pln w ASO Kia. Komfort: fotele profilowane dla koreańczyków, klima efektywna, od 120km zaczyna być głośno, bagażnik pakowany i równy. Auto godne polecenia, bezawaryjne, niestety nie komfortowe (słaba ergonomia foteli).
4,5
Kia Ceed I
SW Facelifting 1.6 CRDi WGT 90KM 66kW
Spalanie rewelacyjne. Auto z przebiegiem 170 tys km. Codziennie pokonuję trase Gdańsk- Starogard Gdański. Polowa drogi autostradą/ekspresowka a polowa droga krajową. Na takiej trasie spalanie srednio 5.2 w lato 5.6 w zime. Predkosci standardowo 90/120/140 km/h. Jezdze raczej przepisowo ale tak zeby nie tracic duzo czasu w samochodzie. Zazwyczaj 5 osob w kabinie, czasami 3. Gdy jade z pominieciem autostrady to spalanie wynosi srednio 4.2-4.6 l/100 km, wtedy nie przekraczam 90 km/h bo ruch na to nie pozwala. Dziwie sie moim poprzednikom z tak wysokiego spalania. Moze to wynika z rodzaju lanego paliwa. Tankuje tylko paliwa premium, najczesciej lotos dynamic lub bp ultimate. Nie mam wiec odniesienia do standardowej ropy. Na spalanie ma tez wplyw dopalanie filtra czastek stalych. Po podlaczeniu sie przez OBD do komputera pokladowego widze w trybie online w oprogramowaniu Torque, ze srednio co 350 km wlacza sie dotrysk paliwa. Wtedy rosnie temperatura spalin z przecietnych 350st. C do 625 st.C. Trwa to ok 15 min bez wzgledu na predkosc obrotowa silnika. Spalanie wtedy rosnie o 1 l/h (dane z przeplywomierza) a wiec dopalanie zuzywa ok 0.25 l paliwa. W moim przypadku ekonomiczna jazda jest w zakresie predkosci 90-120 km/h. Silnik wtedy lekko pracuje w zakresie swojego maksymalnego momenty obrotowego przy obrotach silnika 1750-2500 obr/min. Klima zawsze wlaczona, opony z cisnieniem ok 2.5 atmosfery. Dane spalania uzyskalem na podstawie obliczen z tankowania. Komputer pokladowy nieco zaniza. Tym bardziej, im zimniej na dworzu i tym bardziej, im wiecej jezdzi sie po miescie. Mam nadzieje ze moj komentarz bedzie przydatny.

Usterki Kia Ceed I

Liczba wpisów: 37
Niesprawna pompa hamulcowa
  • Kia Ceed I
  • układ hamulcowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 6
Niemal po siedmiu latach od zakupu (bez dwóch miesięcy) pojawił się u mnie problem z hamulcami. Wszystko działało sprawnie, gdy rozpoczynałem jazdę zimnym samochodem, ale po kilkunastokrotnym użyciu pedału hamulca, czyli po rozgrzaniu się płynu hamulcowego, hamulec zaczynał "puchnąć" i "brać" niemal na dotknięcie. Dochodziło do tego, że nawet zaczynał blokować klocki, czego objawem były gorące felgi. Okazało się, że zanieczyszczona była pompa hamulcowa i płyn hamulcowy nie mógł swobodnie w niej przepływać. Na szczęście obyło się bez jej wymiany, a mój mechanik (chwała mu za to) solidnie ją oczyścił i już niemal pół roku (odpukać) układ hamulcowy mojego autka działa jak należy.
3 komentarze
Brak jazdy ciągłej szyby.
  • Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009
  • inne
Szyby nie da się zamknąć z wykorzystaniem drugiego stopnia przełącznika, lecz trzeba trzymać przełącznik, aż się szyba zamknie. Prawdopodobnie naciśnięcie przycisku np. gdy szyby jest przymarznięta. Rozkodowuje się wówczas automatyka od tego okna. Wyłączyć silnik, przytrzymać przycisk w wymaganej pozycji, włączyć silnik. Tak przynajmniej uczyniono w serwisie i się automatyka zakodowała z powrotem. Uwaga nie dotyczyło to sytuacji, gdy szyby w ogóle nie dało się zamknąć, lecz tylko jazdy ciągłej.
Oczekuje na rozwiązanie
Problem z olejem silnikowym
  • Kia Ceed I SW Facelifting 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW 2010-2012
  • silnik
  • 138 tys. km
Jestem miesiąc po zakupie auta, w tym czasie wiadomo zostały wymienione podstawy filtry, olej, zbieżność. Po przejechaniu niespełna 1500 km sprawdzając olej bagnet był niemalże suchy.. dolałem litr i po 5 dniach znowu powtórka dodam że żadna kontrolka nie wyskoczyła że jest mało oleju tylko raz na zakręcie się zaświeciła. Pod autem nie ma żadnej plamy, może ktoś miał podobną sytuację ? Czy te samochody tyle podbierają oleju ?
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Ceed I SW Facelifting