Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Ceed II Kombi

Wojtek, 8 lat temu
Silnik 1.6 GDI 135KM 99kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Kia Ceed II Kombi 1.6 GDI 135KM 99kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Samochód marketingowo prezentuje się świetnie. W użytkowaniu już gorzej. Mechanika jest ok, gorzej z ergonomią. Główne wady to pedał gazu, niewygodne siedzenie kierowcy przy dłuższych trasach. Niestety nie da się rozkoszować jazdą, człowiek ciągle szuka ustawień, żeby było chociaż ciut wygodniej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 135 konny jest ok. Dostępność tych koni niestety jest w górnym zakresie obrotów, ale najbardziej istotne dla mnie jest to, że jest bardzo dobrze wyciszony. Nie zachwyca niestety zrywność, trzeba auto utrzymywać na nieco wyższych obrotach, żeby jazda dynamiczna była możliwa.
4,0
Skrzynia biegów
Nie narzekam. Biegi działają poprawnie, chociaż niekiedy chciało by się inaczej rozłożonych przełożeń. Do skrzyni można się przyzwyczaić
4,0
Układ jezdny
W lecie sprawdza się bardzo dobrze. Nadal jestem pod bardzo dużym wrażeniem jeśli chodzi o tłumienie drgań. Przez to, że auto ustawione jest na komfort nieco za mało trzyma się drogi. Czuć, że tył jest wyrzucany co w zimie owocuje czasem lekkimi uślizgami tylnych kół (oczywiście można pokonywać zakręty spokojniej). Jeśli jednak chodzi o standardowe poruszanie się z miejsca A do B - wszystko jest ok. (ale SW czyli sport wagon to to nie jest)
Komfort
4,0
Widoczność
Do widoczności nie ma się co przyczepić. Jest na prawdę ok. Mało martwych stref, dobre lusterka. Byłbym zadowolony w 100% gdyby nie jeden mały feler, który odkryłem dopiero po kupnie, że nie da się tym autem parkować w zupełnej nocy tyłem, bo lampka cofania jest tylko jedna i to w dodatku mizerna. Niestety pod domem nie mam oświetlenia i jechać trzeba patrząc tylko w prawe lusterko. Także minimum czujnik parkowania musi być a tym aucie.
1,0
Ergonomia
i tutaj o dziwo jest źle. Bardzo źle i to jest główny powód dla którego nie kupię więcej tego samochodu, a wręcz sprzedam go w możliwie krótkim terminie. Problemów nie jest może dużo, ale są bardzo utrudniające życie. Nie jestem w stanie dopasować się na miejscu kierowcy. Szukam ustawień od roku i nie potrafię. Szukałem przyczyny, byłem nawet w serwisie i okazuje się, że ten samochód ma po prostu za blisko pedał gazu. Prawdopodobnie jeśli nie jesteście zbyt wysocy to nawet nie zauważycie problemu, le jak wzrost jest powyżej 185 to już zaczynają się problemy. Jak mam nogę wygodnie na pedale gazu to nie dosięgam prawie do sprzęgła, jak mam wygodnie nogę na sprzęgle to prawa noga na gazie musi być lekko cofnięta co powoduje napięcie mięśnia łydki. Na dłuższą trasę tak nie da się jechać. Do tego fotele, które są niby szerokie ale ściskają w barkach i wykrzywiają (skłaniają do jazdy krzywo ustawionym do drogi.). Kierownica też powinna dać się wyciągnąć trochę bardziej do przodu. Jak się ma odpowiedni wzrost to na prawdę ciężko znaleźć się za kierownicą. Na jeździe próbnej tego nie czułem ... to czuć po jakiś 100 km jazdy, że coś jest nie tak. Pytałem w serwisie czy da się przesunąć pedał gazu... nie da się. Myślałem nad kupnem innego siedzenia... ale stwierdziłem, że zamiast inwestować w ten samochód to go sprzedam i kupię coś bardziej nastawionego na komfort... na osłodę powiem, że z tył jest na prawdę bardzo wygodnie. Na miejscu pasażera też jak macie do 170 cm wzrostu inaczej nagle się okaże, że nie ma miejsca na prawą nogę bo jest nadkole. Wcześniej jeździłem Astra G (II) nie było w niej nic poza klimatyzacją, ale byłem w stanie w niej zrobić nawet 1500km jednego dnia po Europie... tego bym w tym aucie nie zrobił... musiał bym później iść na rehabilitację
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Perfekcyjna sprawa. Szybkie nagrzewanie, szybka reakcja klimatyzacji. Mam klimatyzację automatyczną, ma kilka na prawdę fajnych patentów, jak nie wyrzucanie zimnego powietrza na przednią szybę. Jedyny jakiś minus to zbyt duży hałas jeśli się korzysta z dwóch stref.. ale pewnie tak musi być jak przy zbyt dużej różnicy dlatego nie odejmuję gwiazdki
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażerowie tylnej kanapy - bardzo dobrze, pasażer poniżej 170 jest ok, kierowca ma miejsce, ale nieergonomiczne
5,0
Wyciszenie
Super
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Foldery nie mówią prawdy przy genialnie idealnej jeździe w lecie po płaskim przy 70-90km/h spaliłem 6,4... normalnie w lecie 6,8 w zimie do 7 (oczywiście to wartości uśrednione)
3,0
Stosunek jakość/cena
Zbyt miało jakości - cena jest ok
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przy gorących dniach luzuje się plastik z uchwytem w bagażniku innych problemów nie ma
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak i oby tak zostało

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDI 135KM 99kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Ceed II Kombi 1.6 GDI 135KM 99kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Ceed II Kombi