Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Clarus I Sedan

jan.zawlocki@opp.oriflame.com.pl, 18 lat temu
Silnik 1.8 i 16V 116KM 85kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 88 tys. km
Kia Clarus I Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW 1996-1998 - Oceń swoje auto
4,92
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
idealny, 1997, kupilem nowy z salonu ostatni egzemplarz CLARUSA I w 1999, stał u mnie rok w garażu, zacząłem jeździć w 2000, teraz po 5 latach ma 88000 km. Po 86 000 km poszły mi przewody wysokiego napięcia, ale spokojnie mozna było samemu dojechać do serwisu, poza filtrami, i klockami wszystko oryginalne, niezawodny,
Wrażenia
5,0
Silnik
BARDZO ELASTYCZNY, rusza z 1 jak rakieta, trudny do dojścia, można też jeździć 50km/h na 5. OK
5,0
Skrzynia biegów
na początku były problemy z 2, nie wchodziła od razu po jedynce, teraz po 88000km jest już OK, wcześniej trzeba było włączac powoli
5,0
Układ jezdny
żadnych luzów, awarii, po 88000 km. OK
Komfort
5,0
Widoczność
jestem kierowcą zawodowym i tak jeżdzę na lusterka do tyłu, widoczność super
5,0
Ergonomia
eleganckie wykończenie, ja mam jeszce okładziny mahoniowe, mahoniowy drązek biegów, wykończenie ładne bo przypomina szarą jasną skóre a nie obskórny plastik, mam złke doświadczenia z ASTRĄ, obrzydzenie, elegancki samochód , mam też pokrowce gładkie, beż żadnych wzorków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
WENTYLACJA CICHA, OGRZEWANIE BŁYSKAWICZNE, JUŻ po 1- 1,5 kmgrzeje a silnik nagrzany, w ESPERO pożal się Boże, ile km trzeba przejechać, zeby się właczyło ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ogromnie dużo miejsca, zwłaszcza dla pasażerów z tyłu, PASSAT, VECTRA, AVENSIS, ESPERO, ASTRA się chowa, teraz jak wsiadam do samochodu najpierw wsiadam z tyłu i patrzę ile ma miejsca na nogi, jak się siedzi, w CLARUSIE jest jak w fotelu, jak w amerykańskim samochodzie, coś mi mówiono o amerykańskiej płycie podłogowej, nie wiem, ale jak siedzi dziecko to drugie swobodnie przechodzi przed nogami pierwszego za przednim siedzeniem, POLECAM
4,0
Wyciszenie
cichy , ma bardzo cicha wentylację np.w porównaniu do ESPERO, gdzie już na 2 biegu jest wystarczająco głośno, ale jak się jedzie 160 kim.h zaczyna być głośno, ponieważ jeżdże w słuchawkach, nie ma to jednak dla mnie znaczenia, nawet przy 200 jest wtedy cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
szybki, zrywny, elastyczny, pali mało, 8,5 litra czy jeżdżę w w mieście czy w trasie, mam lekką nogę, jeżdżę spokojnie, dlaczego pali tyle samo, bo w trasie jeżdże szybko i zużycie paliwa rosnie doganiając miasto, jadąc kiedyś wolniej spalił mi 6,8 litra /100km, wiem ze możliwe jest zejście do 6 albo jeszcze trochę niżej, ale nie mam siły jechac cały czas 90km/h
5,0
Stosunek jakość/cena
teraz wiem, ze wyjatkowo tani, gdybym mógł kupić jeszcze raz nowego CLARUSA I za te same pieniądze to zrobiłbym to natychmiast. Swój kupiłem nowy z salonu w 1999, czyli jak miał już 2 lata, cena była w związku z tym od razu mniejsza.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
88000 km , poszły mi przewody wysokiego napięcia po 86 000 km, ale sam dojechałem do serwisu, poza tym wymieniałem klocki przednie po 50000km i tylnie po 84000 km. NIEZAWODNY
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
88000 km i nic, tylko paliwo i jeździć

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Kia Clarus I

Liczba wpisów: 3

Kia Clarus I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Kia Clarus I Sedan