Szukaj

Informacje o Kia Clarus

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1996-2001. Pierwszy duży rodzinny sedan Kii produkowany na dużą skalę. Model debiutował na rynku koreańskim w 1996 roku pod nazwą Credos (pod tym szyldem sprzedawano go również w RPA i Australii). Dopiero dwa lata później, jako Clarus trafił do Europy. Samochód zbudowano na bazie Mazdy 626, Clarus dzielił z nią większość podzespołów. W 2000 roku model przeszedł gruntowną modernizację. Rok później został zastąpiony przez Kię Magentis.
czytaj więcej

Kia Clarus – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Kia Clarus

Liczba ocen: 117
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Koszty utrzymania - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Paweł
Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW
Kia Clarus I
Auto duże przestronne, wygodne, z ciekawą sylwetką, ergonomiczne, ale z utrudnionym dostepem do bagażnika. Zadbane wersję można użtykować do zajeżdzenia. Auo szybko traci na wartości, ale na pewno kazdy kto kupi Clarusa napweno się nie zawiedzie.
4,2
[email protected]
Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW
Kia Clarus II
Auto sprawuje się doskonale. Jak an razie nie mam żadnych zastrzeżeń. Bieżące naprawy i koszty eksploatacji są na bardzo przyzwoitym poziomie. Auto wygodne, można zabrać wiele rzecz do niego, bardzo pojemne. Mała różnica w spalaniu pomiędzy jazdą samemu a atutem obciążonym. Niewielka różnica w spalaniu po włączeniu klimatyzacji (około 0,4-0,5 litra/100)
4,4
[email protected]
Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW
Kia Clarus I
Auto może nie tak niezawodne jak japończyki, ale oceniam, że i tak zdecydowanie rzadziej bywałem w serwisie niż właściciele renówek, opli, alf, czy fiatów z podobnych roczników. Nadal jest to jedno z 3 aut w rodzinie i ze względu na obecną, śmieszną wartość rynkową (ok. 6-7 tys) nie myślę jeszcze go spredawać, za tą cenę nie dostanę nic sensownego.

Raporty spalania Kia Clarus

Liczba raportów: 88
Średnie spalanie dla Kia Clarus
8,6 – 10,0
l/100 km
9,7 – 12,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Sedan 2.0 i 16V 133KM 98kW
Kia Clarus I
zuzycie na trasie moze spasc nawet do 6,5 litra jak zalewa sie dobrej jakosci paliwo i nie przekracza 3tys obrotow , w miescie jest troche gorzej bo ok 8,5L ale niema co narzekac hondy z tych lat spalaja srednio 2 litry wiecej, cen przegladow nie biore pod uwage bo nikt normalny nie oddaje ponad 10 letniego samochodu do serwisu, ceny czesci mieszcza sie w tym samym zakresie co samochodow japonskich, co wcale NIE OZNACZA ze drogo, panuje jakis debilny mit ze czesci do japonskich sa drozsze niz vw czy inne padaczki europejskie ktore sie czesciej psuja a ceny czesci sa takie same jak nie wyzsze
13,8
Sedan 2.0 i 16V 133KM 98kW
Kia Clarus I
Według mojej opinii auto nie należy do oszczędnych, po zamontowaniu nowej instalacji gazowej myślałem ze coś nie tak jest ustawione gdy po zatanowaniu pojazdu okazało się, iż zużywa on około 18 litrów gazu na 100 km. Byłem dwa razy w autoryzowanym warsztacie bo nie mogłem uwierzyć, że silnik zuzył taką dużą ilość gazu. Dotyczy to głónie jazdy po warszawskich zatłoczonych ulicach. Jak większość twierdzę iż po zamontowaniu instalacji gazowej spadek mocy jest niewielki ale zużycie gazu naprawdę duże jest przy tym. Ponadto pragnę nadmienić, iż w czasie jazdy ledwo dotykałem pedału gazu oraz starałem się dostosować biegi maksymalnie do prędkości obrotowej silnika. ic nie pomogło dalej pali 17 litrów pomimo, iż ustwienie komputera sterującego instalacja gazową jest właściwe i nic nie da się z niego wydusić żeby zuzywał mniej gazu. Myslę iż istotna rolę w tak duzym zużyciu paliwa odgrywa ciężar pojazdu. Chętnie podzielę się opinią o tym samochodzie lub doradzę w pewnych sprawach, o których wiedzę nabyłem bedąc właścicielem tegoż samochodu.
11,3
Kombi 2.0 i 16V 133KM 98kW
Kia Clarus II
Masakra jeśli chodzi o cenę części zamiennych. Cokolwiek padnie to worek pieniędzy na plecy. Często trzeba kupować całe podzespoły np. głowicę lub nie istnieją części nadwymiarowe np. tłoki czy panewki.