Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Magentis II Sedan

Leszek, 15 lat temu
Silnik 2.0 CRDi 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Magentis II Sedan 2.0 CRDi 140KM 103kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Właściwie nic mnie nie zaskoczyło i to jest najmilsze. Mam to czego oczekiwałem.
5,0
Całokształt
Tak naprawdę to wstawiłbym 4,5. Potężna przestrzeń, niezły komfort, przyjemnie jeździ się tym samochodem. Zobaczymy co dalej (oby nic ).
Wrażenia
5,0
Silnik
Przesiadłem się z benzyny. Tutaj jest bez porównania ciszej, ale też inna klasa samochodu. Przyjemnie przyspiesza już od 1000 obrotów. Musiałem przyzwyczaić się do szybszego przerzucania na wyższy bieg (powyżej 3500 dziura). Żadnego szarpania, terkotania itp.
5,0
Skrzynia biegów
6 stopniowa. Biegi wchodzą lekko i precyzyjnie. Króciutka jedynka.
4,0
Układ jezdny
Dziwię się opinią, że jest zbyt miękki. Mi wydaje się, że wręcz przeciwnie, jak na tę klasę dość sztywny. Na dziurach dochodzi stłumiony stukot z zawieszenia. Za to, jeżeli idzie o trzymanie toru jazdy to samochód idzie jak po szynach.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w dużym sedanie, bez rewelacji. Nieco przeszkadzają przednie słupki przy manewrach na rondzie czy na ostrych zakrętach.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimę manualną. Denerwująca opcja z automatycznym włączaniem klimatyzacji przy nawiewie na szybę. Opcja nie jest do końca bezsensowna bo rzeczywiście jest to jedyna metoda aby w deszczowy dzień, przy 4 osobach odparować szybę, jednak na co dzień denerwująca jest konieczność ręcznego wyłączania AC. Sama klima i działa bez zarzutu, ogrzewanie również.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 184 cm. Za mną fotelik z 5-letnim synem i luzik. Przestrzeni jest naprawdę bardzo dużo. Bagażnik 500 l robi wrażenie. Mimo, że sedan na wakacje spakowałem się swobodniej niż do nissana sunny kombi.
4,0
Wyciszenie
Jeżeli chodzi o hałas z zewnątrz, wyciszenie silnika, hałas wynikający z oporów powietrza to 5. Jedyny hałas jaki zauważyłem to dość głośny odgłos np. żwiru spod kół o podwozie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przejechałem 7000 km. Jeżdżę spokojnie, raczej nie mam zacięcia rajdowego. Niestety nie mam komputera, ale każde tankowanie notuję. Najniższe spalanie na całym baku odnotowałem w trasie do Chorwacji (4 osoby + bagaż). Jechałem niezbyt szybko do 140 km/h. Spalił 5,8 l/100km. Najwyższe na A4 (130÷180 km/h) - spalił 7,8 l/100 km. Trasa mieszana jaką robię zazwyczaj (w tygodniu do pracy 10 km tam i 10 km z powrotem po mieście), weekendy trasa ok. 100 ÷ 150 km to spalanie ok. 6,75 l/100 km (ok. 10 podobnych tankowań). To chyba bez rewelacji bo to o jakiś 1 litr więcej niż obiecuje producent, ale z drugiej strony samochód ciężki 1,7 tony.
5,0
Stosunek jakość/cena
No i to jest najlepsze. W cenie Renault Clio Authentique (disel) mam auto 2 klasy wyżej. Kupione oczywiście u dilera za granicą. Co prawda z wyposażaniem niższym niż oferowane w kraju – ale cóż, jakoś przeżyje bez DVD w samochodzie :-).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trudno oceniać przy tym przebiegu, ale na razie nic nie odpadło i nie skrzypi :-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
No tutaj jakby coś było to bym się załamał

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Magentis II Sedan