Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Niro I Crossover Facelifting

Paweł, 5 miesięcy temu
Silnik 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 44 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Kia Niro I Crossover Facelifting 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
4,57
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Tryb eco i sport - to dwa różne samochody
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : lakier ładny ale zbyt łatwo się rysuje
5,0
Całokształt
Muszę napisać to co inni - długo wybierałem samochód i wybór padł na Niro HEV. Super auto w tym rozmiarze - miejsce na kanapie jest przeogromne, komfort w każdym miejscu naprawdę duży. Spalanie niskie, prowadzenie wyraźne, daje poczucie kontroli bez typowego dla segmentu uczucia "pływania".
Wrażenia
5,0
Silnik
Benzyna 100+ KM w rzędowym 1.6L bez turbo w cyklu Atkinsona, do tego 40KM z silnika elektrycznego który daje wysoki moment w razie potrzeby. W trybie eco jest oszczędny i trzyma niskie obroty chyba że pedał dotyka podłogi. Tryb sport to żywa reakcja na każdy lekki dotyk, wyższe obroty i wczesne wspomaganie z "elektryka" - idealny so wyprzedzania.
4,0
Skrzynia biegów
Pracę DCT w spokojnej przewidywalnej jeździe jest ciężko zauważyć, więc nie przeszkadza ale kiedy olej w skrzyni jest zimny zmiany są wyraźniejsze. W trybie eco utrzymuje wysokie biegi, a w sport nigdy nie wrzuci najwyższego biegu i zrzuca szybko przy mocniejszym "depnięciu". Potrafi się zastanowić kiedy jest gwałtowne hamowanie i po nim chcemy szybko ruszyć.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie sztywniejsze, co miło wpływa na prowadzenie i daje pewność na zakrętach, ale z drugiej strony nie wybiera nierówności jak miękko zestrojone SUVy.
3,0
Karoseria
Lakier ponoć na bazie wody, szybko się rysuje, reszta OK
Komfort
5,0
Widoczność
Kamera cofania w standardzie, poza slupkiem A jest bardzo dobrze. Czasem pieszy na pasach może byc zasłonięty przez słupek A.
5,0
Ergonomia
Wszędzie jest miękko, przyjemnie i trochę "premium". Fizyczne przyciski do obsługi wszystkiego. Wyświetlacz "inforozrywki" w wersji 10.25" jest podzielny, wyraźny, obsługuje Androida i Apple po kablu a po dodaniu adaptera bezprzewodowo. Navi fabryczne ma często aktualizacje, pokazuje korki na bieżąco (tom-tom). Dużo funkcji
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Fotele nagrzewają się szybko, kierownica dłużej ale bardzo pomaga kiedy silnik jest zimny w okresie zimowym. Wentylacja dla pasażerów z tyłu robi robotę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestronniejszy niż Audi Q5, ogrom miejsca na nogi dla pasażerów na kanapie. Olbrzymia regulacja foteli z przodu
4,0
Wyciszenie
Do 120km/h jest ok, ale auto jest dość słabo wyciszone. Pomaga fakt że silnik na niskich obrotach jest cichy
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po 44600km klocki sa jak nowe, nic tylko wymieniać olej i lać paliwo. Do 8 lat KIA daje gwarancję na baterię trakcyjną więc mam obaw trochę mniej w tej kwestii
5,0
Stosunek jakość/cena
Fantastyczny! Kupujesz naprawdę bardzo oszczędne auto z wielką przestrzenią dla pasażerów albo załadunkową po złożeniu kanapy. Wszystkie systemy bezpieczeństwa jakie tylko wymyślono są zainstalowane, tempomat adaptacyjny w korkach umożliwia jazde w relaksie. Zmieniasz tryb na sport i możesz trochę poszaleć bez przechylania auta na zakrętach, tylko trzeba wywalić eko opony które są dostarczane z autem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Niro I Crossover Facelifting 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
5,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Niro I Crossover Facelifting