Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Optima II Sedan

Jakub, 7 lat temu
Silnik 2.0 163KM 120kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Optima II Sedan 2.0 163KM 120kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
Kia została zakupiona u dealera , wyprzedaży rocznika. Wersja wyposażenia M - samochód do pracy i bez zbędnych udziwnień. Pakiet M posiada w standardzie wszystko, co moim zdaniem jest potrzebne do wygodnej jazdy. Specjalnie wybrałem silnik benzynowy z uwagi na doświadczenia z dieslem w zimie :) czyli długi czas nagrzewania się silnika, a co za tym idzie chłód w kabinie, który przeszkadzał Żonie :) i to pomimo dodatkowej nagrzewnicy w poprzednim aucie. Krótko pisząc: czuć sporą różnicę in plus w porównaniu do poprzedniego auta.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ok - wbrew pozorom, nawet ekonomiczny. Naprawdę bardzo cichy i kulturalny do 3 500 obrotów, czyli jazda po mieście, czy rekreacyjna w trasie to czysta przyjemność. Faktycznie na autostradzie może doskwierać hałas, jaki emituje po przekroczeniu wspomnianego przedziału obrotów czyli od ok. 150 km/h, ale w porównaniu do poprzedniego auta (Ford Mondeo, 1.6 tdci) wyciszenie spisuje się świetnie, a w efekcie hałas nie irytuje i nie przeszkadza w spokojnej rozmowie z pasażerami, czy przez zestaw głośnomówiący. Dynamika - niestety - w przeciwieństwie do linii nadwozia, przeciętna. Z drugiej strony wystarczająca, jeśli nie ma się zacięcia sportowego. Sądzę, że wynika to z dążenia do stworzenia auta - limuzyny, średniego segmentu. Reasumując: do 219 km/h jedzie bez większego wysiłku, a spalanie wtedy wynosi ok. 9 l/100km, średnie spalanie w mieście to ok. 8,5-9,0 l/100 km, na trasie (autostrada + dk) ok. 6,5 l/100 km. W efekcie realne spalanie jest wyższe o ok. 2 l/100km od poprzedniego auta, a sam silnik lepiej sobie radzi niż skromny diesel (1.6).
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia, jak na razie rewelacja - bez żadnych dziwnych zachowań, biegi wchodzą gładko, a krótkie przełożenia poprawiają komfort operowania lewarkiem.
5,0
Układ jezdny
Niby nie ma czego się przyczepić, ale pozostaje pewien brak w stosunku do konstrukcji forda na nierównych drogach, choć może to być subiektywny osąd - sporo też zależy od opon. Z drugiej strony - samochód zachowuje się przewidywanie, radzi sobie bardzo dobrze w ciasnych zakrętach, nie ma większych przechyłów, doskonale tłumi nierówności..więc moja ocena może wynikać z zachowawczego podejścia do prowadzenia i chęci oszczędzania zawieszenia na dziurach :) poza tym, należy pamiętać, że jest to pojazd klasy D, więc oczekiwania nie powinny być z klasy E lub wyższej :D
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki jest rewelacyjna. Do tyłu słabiej ale kamera cofania daje świetne efekty, szczególnie z uwagi na kąt obrazu. Doskonale sobie radzi w każdych warunkach i porze dnia (należy mieć na uwadze, aby była czysta).
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze przemyślane wnętrze, rozkład przycisków, układ schowków. Całość praktyczna i bezzastrzeżeń. Materiały również bardzodobrej jakości. Z obserwacji: jeśli nie chcemy decydować się na wersję XL ze skórzaną tapicerką, lepiej ominąć wersję L z "półskórami", które nie robią dobrego wrażenia i naciągają się (eko-skóra) - ostatnio widziałem taką u dealera i nie wygląda to dobrze. Materiałowa tapicerka jest naprawdę dobrze zrobiona, sam materiał wytrzymały i wygodny, a projekt foteli i kanapy z tyłu niezwykle dobrze przemyślany, szczególnie w zakresie fotela kierowcy. W wersji M dostajemy skórę na kierownicy, lewarku skrzyni i podłokietniku, co w zupełności wystarczy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Skrajnie wydajna zarówno w zakre chłodzenia, jak i ogrzewania. Obsługa szybką i prosta, co jest normą w samochodach tego segmentu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Co do miejsca w kabinie - jest go zdecydowanie więcej, niż w Mondeo, choć sama płyta jest tylko 2 cm dłuższą. Po części za sprawą mniejszego o kilka litro bagażnika. Przestrzeń jest niewiele mniejsza jak w skodzie superb.
5,0
Wyciszenie
Rewelacyjne! Na postoju do kabiny praktycznie nie dochodzą zad dźwięki z silnika..na zewnątrz też prawie nie słychać, że pracuje. Podobnie do wspomnianych 3 500 obrotów można mieć wrażenie, że auto jest elektryczne :) powyżej już trochę gorzej, ale za tą cenę, w tym segmencie, sądzę, że ciężko znaleźć lepszy wariant.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis bieżący w przyzwoitych cenach: wymiana oleju z filtrem ASO to koszt 150 zł z opcją własnego oleju. Do tego dostałem bon na serwis bieżący, assistance na całą Europę na 7 lat w bogatej opcji i gwarancja kia na 7 lat, przy czym pierwsze 3 lata bez limitu km. Zatem nic nie zapowiada większych kosztów serwisowych przez ten okres (3 lata). Bieżącą eksploatacja: spalanie - 200 zł/tydzień za paliwo (klasy premium) przy przebiegu średnim dobowym 90 km, czyli ok. 630-650 km/tydzień to średni wynik, ale nie rujnuje portfela. Z drugiej strony, decydując się na auto klasy D, limuzyna trzeba się liczyć z tym, że nie będzie miał spalania jak auto klasy B. Ubezpieczenie - trochę niższe niż dla konkurencji :) co wynika z oficjalnych statystyk - ponoć kierowcy tej marki i kilku podobnych powodują najmniej kolizji :D hehe..
5,0
Stosunek jakość/cena
Czytałem wiele opinii o problemach z tymi autami..Musze przyznać, że z tego powodu obawiałem się lekko decyzji, ale zaryzykowałem i chciałem sprawdzić.. poza tym odmiana marki po fordach też była wskazana. Muszę przyznać, że kia bardzo dynamicznie się rozwija i przykłada się do obsługi klienta oraz możliwie szybkiego niwelowania negatywnych sygnałów.. nie zauważyłem żadnych negatywnych zachowań auta, ani osprzętu. Co więcej, jestem mile zaskoczony polityka firmy, przykład: kia zdiagnozowała pewną usterkę w systemie nawigacji.. i choć w moim aucie wszystko działało bez problemów, zostałem zaproszony na wymianę całego modułu w ramach akcji serwisej :) co buduje pozytywny obraz marki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Optima II Sedan 2.0 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
8,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Optima II Sedan