Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sephia II

pergamin@o2.pl, 15 lat temu
Silnik 1.5 i 80KM 59kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Kia Sephia II 1.5 i 80KM 59kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
3,15
23% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Niestety natrafiłem na wyjątkowo felerny egzemplarz lub po prostu te samochody dobrze służą do pewnego przebiegu, a potem lawinowo się sypią. Nie polecam więc kupować tych aut z przebiegiem powyżej 200tyś kilometrów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dość dynamiczny Niestety po przekroczeniu przebiegu 220 tyś zaczął się poważnie sypać. W przeciągu roku miałem kilka napraw i dalej coś mi brzęczy i minimalnie podcieka.
3,0
Skrzynia biegów
Ostatnio gaśnie mi, gdy wbijam bieg wsteczny. Trochę mało elastyczna.
3,0
Układ jezdny
Dość delikatny i słabe hamulce w opcji bez ABS.
Komfort
5,0
Widoczność
Tu trzeba przyznać duży plus. Jak na taką kolubrynę to bardzo dobrze się ją prowadzi na parkingu. Widać dobrze tył i przód.
3,0
Ergonomia
Efekt psuje fatalne wykończenie w sensie jakości materiałów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Co tu dużo mówić jest to duży i wygodny samochód.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 100km/h zaczyna się robić głośno, a przy 120 już nie do wytrzymania na dłuższą metę. Współczuję tym, co regularnie podróżują tym samochodem autostradą.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdyby nie instalacja gazowa to poszedłbym z torabami
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
łamią się strasznie plastiki - elementy wykończenia wnętrz, a ciężko je dostać i nieraz trzeba długo czekać na sprowadzenie orginałów z Korei: 1.złamała mi się wewnętrzna klamka od strony kierowcy, 2.połamała mi się boczna osłona fotela
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety mam ten samochód rok czasu z małym wąsem i bardzo dużo rzeczy się zepsuło: 1.wymieniłem tarczę sprzęgła, 2.poszła uszczelka pod pokrywą silnika. 3.wymieniałem także pozostałe uszczelki w silniku, bo zaczął brać olej jak smok i strasznie kopcił, 4. padły cewki, 5. regenerowałem przewody paliwowe, bo podciekał, 6. wymieniłem sprężyny z tyłu, bo mi pękła jedna na pół w czasie jazdy, 7. wymieniłem gumy w zawieszeniu z tyłu 8. zacina się centralny zamek od strony kierowcy, regeneracja niewiele dała i czeka mnie wymiana całego mechanizmu, 9. szlak trafił tłumik-spawanie zaczepów i wymiana 1 modułu, 10. ostatnio zaczęła mi podciekać olejem skrzynia biegów, 11. coś stuka w układzie kierowniczym, więc i tu czeka mnie kolejna naprawa 12. a i blacha zaczęła ostatnio ostro rdzewieć szczególnie progi i tylne nadkola Nie wspominam o naprawach instalacji gazowej, bo ta również się sypie, ale to nie mogę obwiniać producenta pojazdu, bo to dodatkowa instalacja.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Sephia II