Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Soul II

Tomma, 6 lat temu
Silnik 1.6 GDI 132KM 97kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Soul II 1.6 GDI 132KM 97kW 2014-2016 - Oceń swoje auto
4,92
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Na wstępie podkreślam, że oceniam naszą wersje XL, możliwie najlepiej wyposażoną - bez asysty zmiany pasa ruchu i szklanego dachu. Kolor Brąz-wiśnia z białym dachem. Posiadamy jeszcze Kia Sorento w tym samym wieku, więc opinia będzie prawdziwa i rzetelna. Wraz z żoną zostaliśmy fanami firmy Kia przypadkowo, początkowo latając po salonach w poszukiwaniu auta rodzinnego 7 osobowego (Sorento), a później auta miejskiego (Soul). Kryteria co do tego drugiego - zwinny - możliwie miejski - przestrzenny (trójka dzieci) i możliwie komfortowy. Całokształt Soula oceniam bardzo wysoko, uważam że to absolutnie niedocenione auto w Polsce, gdzie w innych krajach robi furorę. Oboje z żoną jesteśmy bardzo wybredni, więc poprzeczka była zawieszona wysoko. Jakość wykonania tego auta jest na najwyższym poziomie, trakcja i komfort prowadzenia bardzo wysoki. Myślę, że w tej klasie nie ma obecnie konkurencji, a przynajmniej mieć nie powinien. Przytulny, komfortowy i ładny samochód. Wygląd to kwesta gustu ale jakość wykonania i odczucia organoleptyczne muszą być wysokie, nie ma innej opcji - nie ma się do czego doczepić. Z dnia na dzień auto daje więcej frajdy. Podchodziliśmy do takich aut jak: Citroen Cactus, Nissan Juke, nowa Micra, Captur, Clio, Megane, C3, C3 aircross, Kia Stonic, Hyundai Kona, Toyota Yaris, Honda Civic, Ford focus .... więcej nie pamiętam. Spędziliśmy na poszukiwaniu 2,5 miesiąca. Golfy, Skody, Seaty i cała reszta stajni VW nie brała udziału w konkursie, nie żeby się wyróżniać ale życzyłbym sobie żeby Polacy wreszcie sięgnęli po coś lepszego.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 132km, bardzo kulturalny. Początkowo wydaje się ospały, ale uwierzcie mi że ma swój potencjał. Przy redukcji biegów można miło pofolgować. Osobiście wiele o nim czytałem, gdzie niektóre opinie odpychają to po zakupie jestem baaardzzzooo pozytywnie zaskoczony. Myślę, że jednostka idealnie spasowana. Spalanie 7-8 litrów. Jeśli miałbym się doszukiwać jakiś negatywnych aspektów to tutaj bym się lekko zawiesił. zastanawiając się głębiej 1,6, 132km - takiego spalania bym oczekiwał. Era DownSizingu powoli się kończy - Toyota narzuca trendy, a oni idą z pojemnościami w górę. Silniki 1,2 turbodoładowane hmmm - po prostu im nie ufam, choć przyznam, że jednostka od Citroena PureTech 1,2 110-130km to pełna LUTA! Obawa przed żywotnością tak wyciśniętych jednostek jednak mnie odstrasza.
5,0
Skrzynia biegów
Hiper precyzja. Skrzynia manualna, krótkie przełożenia, pięknie i płynnie pracująca - zastrzeżeń brak !
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny to następny plus. Idealny na polskie drogi, zakręty pokonywane z łatwością. Trzymanie boczne foteli mogłoby być lepsze, ponieważ samo zawieszenie radzi sobie wyśmienicie ale na zakrętach trochę wychyla dzięki fotelom. Większość nie odczuje ' ja jestem wybredny. Moja zona nie zauważa tematu ;). Zawieszenie nie dobija, śmiało bierze nierówności, tłumi wszelkie hałasy.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, kamera cofania bardzo czytelna w dzień, natomiast w nocy pojawia się trochę ziarno. Wielkość wyświetlacza, nie pamiętam - chyba 7 cali - to ten największy montowany w Soul. Lusterka spore, więc jak ktoś nie korzysta z kamery to ma bardzo dobrą perspektywę. Może słupek C trochę przeszkadza alee... nie róbmy jaj.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra - intuicyjna. Po kilku dniach wchodzi wszystko w nawyk. Do wszystkiego trzeba się przyzwyczaić. ja bym wysunął dalej podłokietnik - czasami ciężko zajrzeć do schowka, który się pod nim znajduje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja - brak zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj największy plus. Ja mam 184cm, wszędzie siedzę komfortowo. samochód jest wysoki. Czterech 190 centymetrowców pojedzie na wypad w pełnym komforcie - znowu brak konkurencji w tej klasie. To crossover, bagażnik wystarczający.
5,0
Wyciszenie
Wygłuszenie auta bardzo dobre, silnika właściwie nie słychać. Dopiero po przeciągnięciu uaktywnia się miły pomruk. Zawieszenie nie dobija. jazda to przyjemność. Często próbujemy odpalać odpalony samochód - na wolnych obr. jest super cichy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie mam pojęcia, nic jeszcze nie miałem okazji przy nim robić. O spalaniu pisałem powyżej - dla mnie 7-8 miasto to optymalne spalanie. Pewnie chciałoby się mniej, przy ostrzejszej jeździe na pewno spali więcej ale ten silnik daje spore spektrum, ponieważ można pojechać kulturalnie i oszczędnie
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla mnie ideał. W tej cenie nie znajdziemy lepszej jakości - po prostu to wiem
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co usterek brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDI 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Soul II