Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sportage I Standard

djkamilo@o2.pl, 13 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 128KM 94kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 177 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Sportage I Standard 2.0 i 16V 128KM 94kW 1994-2002 - Oceń swoje auto
3,62
15% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Jednak w Karmanie umieli dobrze zabiezpieczyć autko przed korozją. Mam 95 rok i blachy cycuś.
4,0
Całokształt
Dobre auto na każdy teren, ręcznie sterowny napęd z reduktorem dający duże przyjemności z jazdy. Autko puki się nie zawiesi na ramie to idzie jak czołg przez wszystko.
Wrażenia
5,0
Silnik
Co od silnika to jestem mile zaskoczony bo bęzyniak a ciągnie już od samego dołu,nawet przyśpieszanie na 5 biegu z 1,5tyś obrotów nie powoduje szarpania w układzie napędowym. Mógł by mniej palić, ale nie jest źle;)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna + reduktor dają spory komfort w ciężejszych warunkach, przy trudniejszym ruszaniu nie spalisz sprzęgła jak w zwykłych 4X4. Z załączonym reduktorem można nawet ruszyć z 5 biegu(sprawdzone). Co do przełożenia to mogło by być troche dłuższe ale i tak jest szybsza od wielu suv\'ów tej klasy. Daje 4 również za możliwość sterowania napędem z 2X4 na 4X4 kiedy sie tego samemu potrzebuje i sie wie że to ma sprawne.
4,0
Układ jezdny
Troche twarda w zawieszeniu, ale poza tym dobrze się trzyma drogi. Bardzo łatwa możliwość podwyższenia auta na resorach i samej budzie. Słabe hamulce.
Komfort
3,0
Widoczność
Ujdzie, nie ma co tu się z czego zbytnio rozpisać.
4,0
Ergonomia
Autko się podoba wielu ludziom a orurowane z podestami nawet może dowrócić uwage od nie jednej nowej osobówki.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Lubią szyby parować podczas jazdy w kilka osób a poza tym brak możliwości przysłonięcia dolotu powietrza do przednich nawiewów przez co trzeba często machać strowaniem nawiewu by odparować boczne szyby i przednią która po chwili też zaparuje.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Średnio z przodu, z tyłu trochę ciasno.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie ok, mało co słychać silnik w środku, nawet po zamontowaniu dobrej tuby w bagażnik na zewnątrz zbytnio nie słychać( grube blachy).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mimo tego że przy przebiegu 177tyś km autko ciągnie olej to spalanie lpg skwencji na poziomie 13l/100km, może po remoncie silnika spadnie ale i tak nie jest źle, tylko te ceny paliw!!!! Paranoja!!!!!!!!!!! Spalanie rzędu 16l lpg mierzone podczas jazdy w zime przez liczne zaspy z zapiętym reduktorem, max bieg to 2 więc nie było lekko );-)
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak za taką cene to nie widze lepszego rozwiązania dla osób które chcą pojeździć czymś dużym z w miare małym silnikiem jak na suv\'a w tej klasie i pieniądzach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie mnie nie zawiodła.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Lubi brać olej nawet przy małym przebiegu, ale nikt nie mówił że te auta jeżdżą tylko po szosie a z filmików z Youtube to nie żałują im kierowniki więc trudno powiedzieć czy to wada auta czy sposobu jazdy jego posiadacza. Sprzęgiełka w przednich piastach lubią się szybko przetrzeć co owocuje pęknięciem tulei z zębami a koszt oryginału spory. Manuale są tańsze i mają dłuższą żywotność, polecam, chyba że ktoś jest leniwy,ma tyłek z ołowiu i ciężko mu przekręcić kapselki z załączeniem w sprzęgiełku...

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 128KM 94kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Sportage I Standard