Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Stonic Crossover Facelifting

Jurek, ponad rok temu
Silnik 1.0 T-GDI 100KM 74kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Kia Stonic Crossover Facelifting 1.0 T-GDI 100KM 74kW od 2020 - Oceń swoje auto
3,14
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
Zawieszenie
3,0
Całokształt
Ogólnie w miarę ok ale całokształt psują trochę drobiazgi. Widać, że auto konstruowano kilka lat temu, konkurencja poszła już trochę bardziej do przodu.
Wrażenia
2,0
Silnik
Przy ruszaniu strasznie przymula, nie wiem czy to sam silnik czy skrzynia ale to wartałoby poprawić. Silnik mimo niewielkiej pojemności jest paliwożerny. Co to obiecuje Kia należy włożyć między bajki. Przy takiej dynamice i spalaniu to wygląda słabo.
3,0
Skrzynia biegów
Samo DCT i byłem przekonany, że będzie ok ale są ale. Przy ruszaniu zamula silnik lub skrzynia, szarpie przy zmianie biegów szczególnie przy dynamicznej jexdzie a już praktycznie zawsze jak biegi są redukowane. Przy DCT tak nie powinno być.
3,0
Układ jezdny
Na początku wydawało mi się idealne ale po przejechaniu kilkuset km subiektywnie stwierdzam, że jest za twarde. Zdarza się że na dziurach słychać nieprzyjemne dobijanie. Na progach trzeba maksymalnie zwolnic inaczej wylecimy w kosmos
4,0
Karoseria
Dymaniczna sylwetka jedynie ten uśmiech z przodu nie podoba mi się
Komfort
3,0
Widoczność
To już chyba standardowo dla każdego nowszego auta widoczność we wszystkich kierunkach prócz tyłu jest ok. Do tyłu jest tragedia, bez kamery prędzej czy póxniej w coś się uderzy. Z kamerą dużo bezpieczniej
4,0
Ergonomia
Tu w miare ok choć np. jest dużo przycisków na kierownicy ale po jakims czasie idzie to ogarnąć, niektóre elementy, przyciski zahaczają o nogę. Słabo, że do automatu jest tradycyjny mechaniczny hamulec bez auto hold-trzeba trzymać nogę cały czas na hamulcu, jest to uciążliwe
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
słaba wentylacja i ogrzewanie w dodatku klima czasem przestaje działać tak sama z siebie. Myślałem że nie była nabita ale w serwisie powiedzieli ze wszystko z nia ok
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na dzisiejsze czasu to jest ten przestrzeni mało. Czuć że siedzimy w małym miejskim aucie. Do tyłu nawet nie wchodzę bo nie wyjdę z powrotem. Inne marki oferują dużo większa przestrzeń. Dodatkowo niektóre elementy jak przyciski zawadzają o nogę i trzeba ja troche podkurczać bo trzymanie kolana na tym przycisku przez kilka godzin powoduje ból.
1,0
Wyciszenie
Tu bardzo słabo, jak dla mnie wyciszenie praktycznie nie istnieje. Słychać silnik, hałas od opon i szum wiatru. Włączcie radio i zamknijcie drzwi to praktycznie nie widać róznicy czy samochód jest otwarty czy zamknięty. Tak samo z rozmowami przez telefon i zestaw głośnomówiący, wszystko słychac na zewnątrz, tragedia
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Raczej ok, serwisu w standardowych cenach. Mam tu jednak inną uwagę. Serwisy nie radzą sobie z ilością serwisowanych aut. Sieć serwisowa nie jest dobrze rozwinięta. Doradzam weryfikację problemu po każdej wizycie serwisowej. Często aso biorą kasę i nic nie robią w aucie, mimo że napiszą że wszystko wymienione
4,0
Stosunek jakość/cena
Pod tym względem nie mam większych uwag, jedynie co że konkurencja oferuje trochę więcej za podobne pieniądze.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Klima, silnik, skrzynia biegów, jakieś drobnostki ale występuje to zbyt często i jest zbyt nasilone
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu jak na razie spokój

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 T-GDI 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Kia Stonic

Liczba wpisów: 9

Kia Stonic – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Kia Stonic Crossover Facelifting