Szukaj

Ocena kierowcy - Kia XCeed PHEV

gleam, 2 lata temu
Silnik 1.6 GDi Plug-in Hybrid 141KM 104kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Kia XCeed PHEV 1.6 GDi Plug-in Hybrid 141KM 104kW 2020-2022 - Oceń swoje auto
5,00
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Rewelacyjne i bardzo dobre układy w pakiecie zimowym. Komputer pokładowy bardzo dokładny i intuicyjny. Rewelacyjna Aplikacja Uvo w standardzie działa idelanie.
Inne : Na duży plus bateria, której tyle osób się boi. Gwarancja 7 lat w standardzie a system zarządzania baterią nie pozwoli jej na utratę mocy i to przewaga hybrydy nad elektrykiem. Tutaj, gdy bateria sięga 16% komputer automatycznie zaczyna doładowywać ogniwa korzystając z silnika spalinowego dzięki czemu nigdy nie doprowadzi do uszkodzenia ogniw. Bo w elektryku jednak można się przyłożyć i tak rozładować, że staniemy na dobre. Mój model na początku fabrycznie pokazywał zasięg 54km i po ponad roku dalej tyle pokazuje i przy ECO jeździe sięga katalogowych 59 km.
5,0
Całokształt
Z czystym sumienie po ponad roku użytkowania polecam ten samochód. Można o nim pisać bardzo dużo i jeżeli o mnie chodzi to generalnie w samych superlatywach. Nie należy do tanich to jedyna wada, jednak jakość wykonania i dbałość o szczegóły, jestem pod wrażeniem. Obowiązkowo polecam wersję z pakietem bezpieczeństwa, która po prostu robi swoje. Asystent parkowania, martwe pole utrzymanie jazdy, hamowania, jazdy w korku wszystko to działa wręcz perfekcyjnie, automatyczne parkowanie też miłe zaskoczenie. Poważnie to od wersja L Business Line jaką mam to dostajemy tyle udogodnień, że znajdzie się coś dla każdego. Wersja XL ma więcej ciekawych rozwiązań jak np. elektryczna pokrywa bagażnika na sensor, ale cenowo poprzeczka już nie do przełknięcia więc można zrezygnować. Uważam, że ta hybryda to kompromis idealny. Na co dzień elektryczny tryb i spalanie 0 a w dalekie podróże hybrydowy tryb i tutaj na trasie spalanie 5,5 w trybie doładowywania baterii czyli sport dzięki czemu jesteśmy w stanie w trasie naładować sobie baterie i dojeżdżając do miasta przełączyć w tryb pełni elektryczny. Po półtora roku średnie spalanie na komputerze mam 1,6l/100 km i to tyle faktycznie jest. A były wyjazdy na Chorwację i po Polsce więc hybrydowo z wykorzystaniem spalinowego silnika też się jeździło.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy i zwinny. Dla miejskich podróży w zupełności wystarcza elektryczny silnik do 120km/h w dalsze i szybsze podróże pomoże spalinowy.
5,0
Skrzynia biegów
Działa płynnie, wygodna.
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Obawiałem się o czarne błyszczące elementy w samochodzie jednak jest ich niewiele i nic się z nimi nie dzieje, ale z myjni korzystam tylko ręcznej samoobsługowej tak na wszelki wypadek.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność super na duży plus bardzo dobrej jakości kamera cofania w połączeniu z czujnikami przód i tył bomba.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogromny plus na zastosowanie systemu grzania chłodzenia w tym modelu. Latem klimatyzacja jest w 100% zasilana z baterii tj. nie zużywamy paliwa. Zimą grzanie wykorzystuje silnik spalinowy więc ładujemy baterie ogrzewamy wnętrze, ale samochód idzie z silnika elektrycznego. Bardzo dobre rozwiązanie. Podgrzewane siedzenia i kierownica super. W Opel Grandland ta sama cena a PB95 i spalanie w mieście koło 9 to podgrzewana kierownica, którą dają w Oplu to jakieś nieporozumienie. Udaje, że się nagrzewa a tutaj nagrzewa się i to błyskiem i to porządnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca i wygodne fotele. Również pasażerowie z tyłu bardzo sobie chwalili. Na tył jest nawiew niezależny regulowany. Do szczęścia tylko portu usb zabrakło. W bagażniku dodatkowo haczyk i port zapalniczki i schowek na ładowarkę. Wszystko przemyślane.
5,0
Wyciszenie
W elektrykach jedyny denerwująca rzecz to kamyki które mogą w oponę wchodzić podczas jazdy i potem jadąc po asfalcie z otwartym okien słychać stukanie. Cała reszta tutaj na duży pozytyw.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo ekonomiczny pojazd. Ładowanie z publicznych punktów ładowania bezpłatnych plus w domu gwarantuje praktycznie zerowe koszty miesięczne. Samochód wykorzystując średnio 1200 km na miesiąc musiałem zatankować raptem 2-3 razy w roku po 37 l plus to co na trasach dalszych. Tak model ma taki mały bak bo bateria zajmuje miejsce.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo ekonomiczny pojazd. Ładowanie z publicznych punktów ładowania bezpłatnych plus w domu gwarantuje praktycznie zerowe koszty miesięczne. Samochód wykorzystując średnio 1200 km na miesiąc musiałem zatankować raptem 2-3 razy w roku po 37 l plus to co na trasach dalszych. Tak model ma taki mały bak, bo bateria zajmuje miejsce. No tutaj kolorowo nie ma ceny nawet tego modelu w górę. Nie jest tanio za to jakość jest. Tanio to już było jak to gdzieś czytałem. Dla Kia warto dać te pieniądze, jeżeli się tylko nimi dysponuje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie miałem absolutnie żadnych problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDi Plug-in Hybrid 141KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
1,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
1,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
1,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
1,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Kia XCeed

Liczba wpisów: 15

Kia XCeed – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Kia XCeed PHEV