Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Range Rover III

marcin_standerski@wp.pl, 14 lat temu
Silnik 2.9 TD 24V 177KM 130kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 156 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Land Rover Range Rover III 2.9 TD 24V 177KM 130kW 2001-2010 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Najlepszy układ napędowy 4x4 + zawieszenie pneumatyczne
5,0
Całokształt
Samochód z charakterem, zaawansowany technologicznie, doskonałe właściwości jezdne, ciut za słaby silnik, sprawę ratuje chip. Nie można go porównywać z większościom plastikowych SUVów w których napęd na cztery koła włącza się jak jest już po sprawie i stoisz w głębokim śniego powieszony na podwoziu. Jadąc tym samochodem ciągle doceniasz geniusz osób które go konstruowały. Wnętrze rozpieszcza materiałami, najlepsza skóra i drewno oraz aluminium wszystko świetnie dobrane pod względem koloru i struktury. jak na swoją oryginalność i klasę nie jest drogi w utrzymaniu ze względu na technologię BMW ( silnik i skrzynia biegów )
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik diesla BMW 3.0d to najsłabszy element tego genialnego samochodu, jest za słaby przy tej masie pojazdu, po 5.000 km wymieniłem przepływomierz i zamontowałem chip, szczerze polecam, różnica jest bardzo duża, może nie jest to samochód wyścigowy ale można się nim sprawnie poruszać i wyprzedzać a co najważniejsze zrobiło się znacznie ciszej, do dynamicznej jazdy nie są potrzebne już tak wysokie obroty
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia zmienia biegi poprawnie,z funkcji tiptronic oraz trybu sport praktycznie nie korzystam. Po zamontowaniu chipa praca skrzyni zdecydowanie się poprawiła, nie redukuje już bez sensu w czasie jazdy pod górę oraz przy wyprzedzaniu
5,0
Układ jezdny
Jedzie jak po szynach, pneumatyczne zawieszenie bez względu na obciążenie i rodzaj nawierzchni gwarantuje doskonałą przyczepność. Układ jezdny jest o klasę lepszy niż ML, XC90 czy podobne. Najlepsza kombinacja stałego 4x4, komfortu i możliwości terenowych, nie do pokonania zimą.
Komfort
5,0
Widoczność
Wyżej siedzieć i lepiej widzieć już nie można, na ciasnym parkingu pomaga przedni i tylny parktronic
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie być powinno, regulowane podłokietniki, możliwość regulacji kierownicy i fotela we wszystkich płaszczyznach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się błyskawicznie, klimatyzacja bardzo wydajna, programowany czas przewietrzania wnętrza oraz elektrycznie otwierany szklany dach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Więcej miejsca zarówno z tyłu jak i z przodu trudno sobie wyobrazić, wygodnie podróżuje 5 dorosłych osób, bagażnik bardzo pojemny o regularnym kształcie.
4,0
Wyciszenie
Silnik trochę hałasuje przy wyższych obrotach, pozatym kabina idealnie odizolowana od otoczenia, nie słychać szumu opon i opływającego powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest nieźle, pali rozsądnie na taką masę, ma homologację ciężarową co obniża koszty eksploatacji, większość części eksploatacyjnych pasuje z X5, po chipe odczuwalnie spadło spalanie
5,0
Stosunek jakość/cena
Drogi, ale warty każdej wydanej złotówki
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie psuje, standardowe okresowe wymiany
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic z wyjątkiem wspomnianego przepływomierza, działał ale nie był w 100% sprawny i został wymieniony przed tuningiem aby uzyskać lepsze odczyty

On - zużycie paliwa dla silnika 2.9 TD 24V 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Range Rover III