Szukaj

Informacje o Land Rover Range Rover

Lata produkcji: 1970 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Luksusowy SUV (segment I) produkowany od 1970 roku. Uważany za pierwszego SUV-a w historii i prekursora tej klasy. Prototyp Range Rovera nosił nazwę VELAR (Vee Eight Land Rover), czyli Land Rover z silnikiem V8. W zamyśle miał być połączeniem pełnoprawnej terenówki z komfortową limuzyną. Od 2013 roku na rynku oferowana jest czwarta generacja modelu. Jego usportowioną wersją jest Range Rover Sport. Range Rover pierwszej generacji trafił, jako jedyny samochód, do paryskiego Luwru jako dzieło sztuki.
czytaj więcej
Powagosław
Ikona stylu, elegancji i charakterystycznej brytyjskiej niespieszności z napędem na cztery koła. Oby nigdy nikt nie wpadł na pomysł, by wyszlifować te królewskie kanty. ~Powagosław
Luzacjusz
Mniej kwadratowy niż kiedyś, ale niczego to tak naprawdę nie zmienia. Gdyby Rolls-Royce zbudował SUV-a, wyglądałby pewnie dokładnie jak ten samochód. ~Luzacjusz

Land Rover Range Rover – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,4
~~Rafał
Terenowy 2.5 D 136KM 100kW
Land Rover Range Rover II
Jeździłem jakiś czas takim range'm, samochód wygodny i przestronny i ładnie radzi sobie w terenie. Niestety jest bardzo awaryjny, a części do niego są trudno dostępne i bardzo drogie. Nie kupujcie absolutnie manual'a. Remont sprzęgła kosztował mnie tyle, że kupiłbym za to niemal 3 kompletne skrzynie automatyczne. Łapa sprzęgła w tym samochodzie to jakiś żart, jej konstrukcja praktycznie wymusza jej ukręcenie (zawsze pęka w tym samym miejscu a znalezienie używanej, która nie ma uszkodzenia w jednym konkretnym miejscu jest właściwie niemożliwe). Oczywista sprawa to dwumas. Kompresor zawieszenia oczywiście też wymieniałem (1500 zł za dunlopa). Kiedyś jak mi się zablokował (system bezpieczeństwa), to nawet spec z komputerem specjalny do rr, nie był w stanie mi go odblokować i zalecał wymianę ecu albo oddanie swojego do jakichś hackerów do odblokowanie. Na szczęście na rosyjskojęzycznej stronce, znalazłem domowy sposób, który zadziałał. W roli podsumowania, miałem kiedyś Lagunę II (tzw. królowa lawet), mniej więcej tyle samo czasu co RR i przy RR, Laguna to wspaniały i maksymalnie bezawaryjny samochód świata, mimo, że miałem najgorszy silnik 1,9DCI. never again.
4,2
~NoBody
SUV 4.4 V8 286KM 210kW
Land Rover Range Rover III
Samochód w którym się zakochasz. Trochę jest tak jak z dzieckiem spe jalnej troski- kochasz, ale musisz poświęcać więcej uwagi. Linia samochodu,komfort jest nie powtarzalne. Dużo czytałem przed zakupem tego samochodu i miałem bardzo duże obawy tzn zwłaszcza odnośnie niezawodności i kosztów utrzymania, dlatego kupiłem tańsza wersje na próbę i musze potwierdzić ze najtańsze w utrzymaniu nie jest. Zapłaciłem w 2015 r 35.000 zł od prywatnej osoby i włożyłem juz w niego 19.000 zł zakładając instalacje LPG, wymianę wszystkich oleii, poprawa zawieszenia nie mam na myśli tutaj miechow ani kompresora. Fakt ze dbam o wszystkie szczegóły i staram się na bieżąco wszystko robić. Polecam tylko osobom bardzo świadomym dlatego ze trzeba pamiętać że jest to samochód premium i z tym trzeba się liczyć, nie mniej jednak dramatu nie ma. Mimo tego że uwielbiam ten samochód i moim następnym tez będzie RR To uczciwie daje opinie ogólna "dobrze".
3,0
~Waldek
Terenowy 4.6 218KM 160kW
Land Rover Range Rover II
To auto musiało być kiedyś genialne. Dzisiaj jest piękne, majestatyczne. Czytając inne posty powiem tak: jest naprawdę urzekające, ale kiedy wyjeżdżamy nim w sobotę na trasę, lekki teren. W innym przypadku trzeba liczyć się z ze sporymi wydatkami. Jasne, jak się kupi auto za 20, można wpakować jakieś 10-15 i powinno grać, ale jeżdżąc rocznie min. 50 tys km, musimy liczyć się po roku dwóch z poważną regeneracją silnika. To auto nie jest już na co dzień. Podkreślam, auto jest doprawdy majestatyczne. Wjeżdżanie na skrzyżowaniach jest łatwe, nikt nie protestuje jak się wciska taki kolos. Ale podniecanie się P38 w stosunku do jego codziennych przypadłości to masochizm. Kierowcy pozdrawiający się w p38 to fakt. Miłe uczucie. Ale dzisiaj wiem, co kryje się za tym gestem, To tak jak weterani z wojny, którzy siedzieli razem w okopach. jedli łajno, przesiąknięci deszcze, który padał od miesiąca. To właśnie to uczucie. Sprzedałem go i dzisiaj, jak zobaczę p38 również macham do kierowcy i myślę sobie, człowieku, trzymam za Ciebie kciuki. Jeśli koniecznie chcesz (tak jak ja...) kup jednak wersję 2, 5 dse (silnik bmw tds, ma swoje problemy, ale jednak nie aż takie jak V8, diesel potrafi palić 14-15 l)lub wersję 4.0 a najlepiej, jak kupicie Jeepa lub toyotę, albo - weźcie kredyt i kupcie coś nowszego.
Średnie spalanie dla Land Rover Range Rover
10,0 – 18,2
l/100 km
8,2 – 12,2
l/100 km
11,2 – 22,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,7
SUV 4.4 V8 286KM 210kW
Land Rover Range Rover III
Samochód klasy premium i nie można porównywać kosztów utrzymania do golfa z silnikiem tdi. Nie ma tragedii. To jaki masz samochód jest warty tych kosztów. Nie bujce się też serwisu, wystarczy ogarnięty garazowiec. Musi tylko być tzw złota rączką. Duże jest info w sieci zwłaszcza na angielskich forach gdzie można wiele rzeczy samemu zdiagnozować. Najbardziej kosztowne dla mnie było wymianę chłodnicy wody,(zamiennik 700 zl)chłodnicy klimatyzacji (zamiennik 400 zl)regeneracja kolumnykierowniczej (650 zl), wahacz przedni ok. 350 zł, tyle je do wahacza ok. 60 zł, sworzeń 90 zł. Wymiana oleii ok. 1700 zł (wszystkich).
8,8
SUV 4.4 TDV8 339KM 249kW
Land Rover Range Rover III
Jak dla silnika 4.4 TDV8 313KM średnie spalanie 9.2 po przejechaniu 5 tyś. km (w tym połowa to trasa) to naprawdę rewelacja. Jadąc spokojnie, na trasie uzyskałem 7.9 l, oto warunki: Trasa z W-wy do Zakopanego przez Radom. Najpierw trochę kręcenia się po W-wie do Radomia trochę małych korków. Od Radomia nuda - 90-120 km/h. W Krakowie stanie w korku. Zakopianka bez korków. Cala droga w letnim upale, brak wiatru, dwie osoby, bagaż podręczny, klima na chodzie, koła 255/50R20, przebieg auta ok. 120 tyś. Jazda raczej spokojna ale nie obeszło się bez gwałtowniejszych wyprzedzań, ten silnik zachęca do tego. Myślę że kluczem do tak niskiego spalania była niska prędkość. Droga powrotna autostradą z Zakopanego do Gdańska dała już średnią z obu tras 9.2l.
10,5
Terenowy 2.5 D 136KM 100kW
Land Rover Range Rover II
Cóż, Rangie mam od 3 miesięcy i już mogę co nieco powiedzieć. Już w pierwszych tygodniach bez wątpliwości zostało stwierdzone, że to kobieta. Ma swoje fanaberie, czasami nie odpali, czasami zablokuje silnik, ale jak się dba i okazuje dużo miłości jest naprawdę świetnym autem. Zdecydowanie nie jest to auto miejskie, rozpędza się trochę szybciej niż autobusy ZTM i pali jak smok, za to w trasie to inna bajka, komfort jazdy nie porównywalny z niczym. Po 5 godzinach jazdy z przerwą na zatankowanie nie było żadnego bólu, czy odrętwienia, i przy prędkości 100-110km/h - warto wspomnieć, że ta prędkość jest idealnym kompromisem między spalaniem i komfortem jazdy a tempem z jakim dociera się na miejsce - spala relatywnie mało. Fanom prędkości polecam poszukać czego innego, albo wersji z większym silnikiem, bo 134KM to jednak trochę mało na tak dużą dziewczynkę. Dodam, że części zamienne można kupować na tony, bo koszt używanych elementów jest ułamkiem ceny fabrycznie nowej części i jest tego zatrzęsienie na serwisach aukcyjnych.
nie można regulować wysokości samochodu
  • Land Rover Range Rover II 2.5 D 136KM 100kW 1994-2001
  • zawieszenie
witam mam RR od niedawna i nie wiem jeszcze co i jak,często w czasie jazdy pojawia się pikanie potem zapala się na desce kontrolka samochodu ze strzałką do góry pod spodem potem zaczynają migać 4-ry kontrolki wysokości zawieszenia potem kontrolki świeca cały czas i nie można podnieść ani opuścić auta, po jakimś czasie wszystko wraca do normy i jest ok, często to się robi po przejściu w pozycje parking, czy ktoś może podpowiedzieć co to za awaria. pozdrawiam komputrr pokazuje napis ANOMAYLY EAS
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Threads
  • Land Rover Range Rover II 2.5 D 136KM 100kW 1994-2001
  • silnik
witam kupilem wczoraj w holandii range rovera 2.5d 136KM 2000rok. mam pewien problem otóż gdy przekracza się 20km/h coś pipczy dwa razy i na desce zapala się kontrolka BEGRENZING 9to chyba holenderski?)- w słowniku znczy to niby OGRANICZENIE , LIMIT. poza tym auto dużo spaliło na trasie z holandii do polski przy predkosci 110-120km/h na autostradzie spalil srednio 13litrów na 100km :/ POMOŻE KTOŚ?????? POMOCY
Problem rozwiązany
1 komentarz
skrzynia automat nie przerzuca na niższe biegi.
  • Land Rover Range Rover II 2.5 D 136KM 100kW 1994-2001
  • układ napędowy
Po zapaleniu rano ruszam i jadę na wysokim biegu a redukcja jest tylko do 3. Po wyłaczeniu silnika i chwilowym postoju wszystko wraca do normy i po nacisnieciu gazu redukuje tak jak powinien do 2, ma dobre przyspieszenie i dobrze przerzuca. Po dłuższym postoju znowu to samo
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Land Rover Range Rover