Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus IS I Sedan

Posiadacz11, 6 lat temu
Silnik 2.0 155KM 114kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 215 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Lexus IS I Sedan 2.0 155KM 114kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wygląd na pewno ponadczasowy, zdecydowanie przebija konkurencje z tamtego okresu.
Układ hamulcowy : Bardzo skuteczne hamulce, które jednak potrafią sprawić trochę problemów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Praca skrzyni biegów jest denerwująca.
Silnik : Cewki zapłonowe są bardzo drogie
4,0
Całokształt
Auto jest w porządku, jednakże mit o bezawaryjności Lexusa jest mocno przesadzony. Auto ma swoje wady (i to nie takie błache)
Wrażenia
4,0
Silnik
Dźwięk w porządku, wysoka kultura pracy. Jednak stosunek osiągów do spalania wypada bardzo mizernie. Sama konstrukcja pancerna (poza aparatem zapłonowym czyli cewkami, bardzo drogie)
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów ma dość agresywnie dobrane przełożenia, co pozwala wykrzesać co nieco z mało dynamicznego silnika. Jednakże jej kultura pracy, huczenie czy problem z wbiciem niektórych biegów (zgrzyty), stwarza wrażenie że jest wykonana z papieru. Problem dotyczy niemalże każdego Lexusa z manualną skrzynią, polecam jej sie dobrze przyglądnąć przed kupnem. Oczywiście huczące łożysko nie dyskwalifikuje auta, bo problem jest nagminny.
5,0
Układ jezdny
Brak zastrzeżeń, auto prowadzi się bardzo pewnie. Jak ktoś chce "zarzucić tyłkiem" to może to zrobić w przewidywalny sposób. Zawieszenie nawet trwałe, wymiana to raczej zwykła eksploatacja (miła odmiana od na przykład Passata B5).
Komfort
5,0
Widoczność
Jest w porządku, nie ma się do czego przyczepić.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką, jednak ja jakoś nie mogłem do końca dogadać się z autem. Ale może to tylko moja opinia?
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porządku, jednak słabiej od niemieckiej konkurencji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystawiam najwyższą ocenę, mimo iż w śodku nie ma za dużo miejsca. Dlaczego? Dlatego, że nie jest to auto dla dużej rodziny i każdy z kupujących powinien się z tym liczyć.
4,0
Wyciszenie
Silnik wytłumiony bardzo dobrze, dźwięki dochodzą raczej z opon czy szumu wiatru
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanio nie jest, ale kupując taki samochód trzeba się z tym liczyć. Cewka oryginalna to koszt rzędu 750zł. Spalanie? Tutaj wiele zależy od naszego stylu jazdy, do ekonomicznych auto nie należy i opowieści w stylu 9-10 litrów w mieście można włożyć między bajki. Ekonomiczną jazdę utrudia skrzynia z krótkimi przełożeniami.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę czegoś mi jednak zabrakło w tym samochodzie. Może po prostu nie czuję tego japońskiego ducha i jednak pozostanę przy niemieckich autach. Drugiego IS raczej nie kupię.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psują się wyżej wymienione rzeczy, cewki, łożyska w skrzyni, elementy zawieszenia et cetera. Warto zwrócić uwagę, że auto ma jak każdy japończyk cienką blachę i lakier! Zmieniarkę CD pominę milczeniem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nie unieruchomi Cię w trasie, jeśli o nie zadbasz.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Lexus IS I Sedan 2.0 155KM 114kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
11,1
l/100km
13,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Lexus IS I Sedan