Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus IS III Sedan

Koks, 9 lat temu
Silnik 300h 223KM 164kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lexus IS III Sedan 300h 223KM 164kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Prowadzenie i komfort.
4,0
Całokształt
Miałem okazję testować go parę dni gdyż jestem potencjalnym klientem przejechałem nim w tym czasie 1200km. Od wielu lat jestem użytkownikiem samochodów BMW i uważam ,że Lexus ma przed sobą owocną przyszłość. Jest to samochód bardzo dopracowany który swobodnie może konkurować na rynku aut premium.Jednak Ja jeszcze pozostanę użytkownikiem BMW:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Super,gdy można jeździć bezszelestnie po parkingach w miescie lub prędkosciami do 80 km/h tylko na silniku elektrycznym(do czasu oczywiście baterie szybko sie rozładowują ale i szybko ładują) tylko należy pamiętać ,że z gazem wtedy należy sie obchodzić jak z piórkiem.Przełaczanie z silnika elektrycznego na spalinowy przechodzi płynnie po prostu wzorowo.Doskonałe połączenie należy sie pochwała.Ja wolę jednak tą elastyczność z diesli jest od razu tutaj muszę wcisnąć gaz do oporu poczekać ok. 1 sekundy i dopiero wtedy przyspiesza.Diesle tez są już dzisiaj lepiej wyciszone i podczas normalnej jazdy silnik diesla nie przeszkadza słychać go gdy jest zimny i podczas wolnej jazdy(kwestia gustu).BMW 320d 184KM "robi" tego Lexusa jak chce i kiedy chcę, jednak jeśli komuś na tym nie zależy to polecam to bardzo dopracowane auto.
3,0
Skrzynia biegów
No i tutaj mam dylemat bo z jednej strony nie ma przełożeń to niby fajnie ale wolę te z przełożeniami BMW ma ich 8 i jest lepsza. Tutaj jak wcisnę gaz do końca obroty skaczą do góry o stoją w miejscu i silnik niemiłosiernie wyje (i tutaj nawet diesel jest cichszy). Jednak przy normalnej jeżdzie jest bardzo dobrze jeździ się płynnie i jest cichutko
5,0
Układ jezdny
Super sie prowadzi żadnych przechyłów prowadzenie jak BMW jest tutaj również radość z jazdy Lexusowi bliżej do BMW niż do Mercedesa. Samochód ma napęd na tył co w warunkach letnich jest tylko na plus.Jest przycisk "Snow" ciekawe na ile pomogłoby to zimą i czy faktycznie pomaga tego nie wiem.Wybiera nierówności jak na klasę premium przystało i nawet lepiej niż BMW(miałem wersje na 17''kołach).Układ jest dopracowany i nie dochodzą żadne niepokojące odgłosy w BMW czasami zdarzy się ,że coś można z zawieszenia usłyszeć.
Komfort
4,0
Widoczność
NIe mam większych uwag jednak nie podoba mi się ,że czujniki właczają się zbyt późno dosłownie jak jestem już przy samej ścianie tutaj wygrywa BMW.
3,0
Ergonomia
Tutaj Lexus chciałbyć chyba oryginalny wymyślająć ustawianie temperatury dotykowo(taki jakby suwak) nie wyszło mu to niestety, ponadto obsługa nawigacji itd. niezbyt poręczna.BMW jest tutaj wzorem!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam większych zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No plus za miejsce dla pasażerów na tylnych siedzeniach BMW serii 3 przegrywa. Jednak mnie interesuje miejsce z przodu i tutaj jest ok. czuję się podobnie jak w BMW.może przeszkadza trochę gałka od automatu w BMW jest dalej i jest to Joystik i wolę tą opcję.
5,0
Wyciszenie
No tutaj znów Lexus stoi na pudle najwyżej chociaż w BMW wcale nie jest dużo gorzej. Przy prędkościach autostradowych również jest cicho.Niestety prędkość maksymalna 210 km/h(jazda w Niemczech) to za mało na tą klasę BMW mogę pojechać 240km/h. oczywiście w Niemczech.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślę ,że tutaj nie będzie źle jak pytałem podstawowy przegląd to ok. 900-1000zł w BMW nieznacznie drożej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zawsze mogłoby być taniej.Lexus ma promocję można już takiego kupić za niespełna 140 tyś brutto jednak to jest "biedna" wersja. Ja miałem taką za 200tyś.zł i tutaj już BMW wychodzi taniej. Brak Opcji nabycia w Lexusie IS nawet za dopłatą Head-up (fajny dodatek ,który można mieć w BMW).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Myślę ,że będzie ok. reklamują ,że nie ma turbiny i wielu innych psujących się rzeczy jednak czy silnik elektryczny,baterie itd. są bezawaryjne w 100% jak twierdzą? to się okaże.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 300h 223KM 164kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus IS III Sedan