Szukaj

Informacje o Lexus IS III Sedan

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, zaprezentowany rok wcześniej prototyp Lexus LF-CC. Stylistycznie Lexus IS III jest kontynuacją designerskiej koncepcji L-Finesse, zgodnie z którą powstała m.in. poprzednia generacja IS. Pod względem wyglądu auto upodobniło się do pozostałych modeli w nowej gamie japońskiego producenta. IS III dostępny jest tak w wariancie sedan i kabriolet, jak też kombi, która to wersja nadwozia po ośmiu latach powróciła do katalogu IS. Oferowany jest również w swojej odmianie sportowej – IS F.
czytaj więcej
Powagosław

Piękne wnętrze Lexus opakował w mocno kontrowersyjne pudełko, które może być zbyt szalone i przerysowane nawet dla wszystkich przyzwyczajonych do śmiałych linii nowych aut japońskiej marki. Ten przód, światła, grill… - to piosenka z wieloma dźwiękami, ale mało w niej melodii.

~Powagosław
Luzacjusz

Dotychczas IS nie był asem. IS nie był asem w talii Lexusa i… nadal nie jest. Jest jokerem. Tak, straszliwie przekombinowanym, dziwnym, jaskrawym, wręcz prototypowym. Zanim się skrzywisz – doceń, że ten samochód w końcu ma jakiś charakter.

~Luzacjusz

Lexus IS III Sedan – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Promień skrętu 5,2 m
Długość 4665 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2027 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1810 mm
Wysokość 1430 mm
Rozstaw osi 2800 mm
Rozstaw kół - przód 1535 mm
Rozstaw kół - tył 1550 mm
Zwis przedni 830 mm
Zwis tylny 1035 mm
Prześwit 135 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 913 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1945 mm
Całkowita szerokość wnętrza kabiny 1500 mm
Całkowita wysokość wnętrza kabiny 1115 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 480 l
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Wyciszenie + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Ergonomia - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Adam
Lexus IS III
Sedan 300h 223KM 164kW
Komentarz po ponad roku użytkowania i przejechaniu 55 tys km. Całokształt oceniam bardzo wysoko; jest to najpewniejsze, najbardziej niezawodne, najwygodniejsze i najoszczędniejsze auto jakie do tej pory miałem, a było ich sporo. Za każdym razem jak do niego wsiadam, wiem, że bezproblemowo dowiezie do celu, a do tego w ciszy i komforcie. Jazda nim to czysta przyjemność i relaks; bardzo neutralne w prowadzeniu, tył napęd i dobre wyważenie robi swoje. Fotele bardzo wygodne i dobrze trzymają ciało w zakrętach, kierownica gruba, mięsista i miękka, aż chce się trzymać. Ergonomia na wysokim poziomie, duże przyciski i fajny joystick (niektórzy narzekają, ja go lubię). Trochę przestarzałe multimedia, ale przynajmniej nic się nie wiesza. Wygląd - rzecz gustu, ja w dalszym ciągu oglądam się na niego jak zostawiam na parkingu, cieszy oko i ma to coś, czego dzisiejszym samochodom brakuje. Jeżeli się zastanawiasz nad zakupem, z czystym sumieniem polecam!
4,9
~Adam
Lexus IS III
Sedan 300h 223KM 164kW
Lexus był zawsze moim marzeniem, które niedawno udało mi się spełnić. Jeżeli chodzi o całokształt, to jestem zauroczony tym autem praktycznie pod każdym względem. Piękny i ponadczasowy design, jakość wykończenia i wykonania wnętrza to bajka. Układ jezdny to idealny kompromis pomiędzy komfortem a sportem, natomiast wyciszenie wnętrza to już prawdziwy majstersztyk. Sam układ hybrydowy też mnie zaskoczył w pozytywny sposób; obawiałem się jazdy ze skrzynią CVT i wycia silnika, jednak inżynierowie Lexusa w tak sprytny sposób wyciszyli jednostkę napędową, że w żadnym wypadku nie jest to drażniące lub przeszkadzające. Brawo, brawo i jeszcze raz brawo!
3,5
~Lolek i Bolek
Lexus IS III
Sedan 200t 245KM 180kW
Wersja F-Sport. Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to jak dla mnie jest ładny. Choć nie wiem po co jest tak nisko przedni zderzak (poobijany już nie raz od krawężników) - nie jest to super szybkie auto aby uzasadniało taki zderzak. Projektanci tworząc taką linię auta zabrali przestrzeń ze środka (długa maska i zwężenie pod linią bocznych szyb) przez co w środku jest tak ciasno jak w puszce ze szprotkami. Na co dzień auto rozczarowuje i miejscami tak irytuje, że czasami wydaje mi się, że to auto powinno się postawić przed oknem i tylko na nie patrzeć bo sprawia to o wiele więcej radości :|
Średnie spalanie dla Lexus IS III Sedan
6,6 – 10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Lexus IS III
Sedan 300h 223KM 164kW
Hybrydy trzeba się nauczyć i przyzwyczaić do jazdy z takim silnikiem. Po pewnym czasie wiedziałem jak najskuteczniej wykorzystać zalety z jazdy hybryda i podczas 200km (drogi krajowe często przez miasta 60-110km/h) osiągnąłem 5.5l wynik dla mnie rewelacyjny patrząc na komfort wielkość i moc auta. Mieszkam w Krakowie, gdzie korki są gigantyczne jeżdżąc spokojnie, można osiągnąć 6.5-7l/100km. Bardzo dynamiczna jazda w trybie sport to nadal spalanie poniżej 10l/100km Nie jest to 4.5l które deklaruje producent, ale moim zdaniem to realną alternatywą dla diesla (bez klekotu, turbiny i DPF)
6,3
Lexus IS III
Sedan 300h 223KM 164kW
Auto jest idealną alternatywą dla diesla, szczegółnie do jazdy miejskiej i krótko dystansowej. Brak turbiny, wysilonego silnika, dobra skrzynia biegów (może niezbyt szybka i nie każdy lubi specyfikę pracy E-CVT) ale auto potrafi dać frajdę z jazdy. Przy prędkościach autostradowych nie ustępuje zwykłym autom, a do tego wbrew opiniom nie pali wtedy też dużo :) Średnie spalanie w typowej miejskiej jeździe utrzymuje mi się na poziomie 7l. 800km na baku po mieście nie stanowi problemu. Przy delikatnej jeździe, pozwala na więcej, jednak nie mam lekkiej nogi więc tylko 800km :) Nie bójcie się hybryd - polecam.
11,8
Lexus IS III
Sedan 200t 245KM 180kW
Przy takiej niedużej wadze i średnich osiągach to powinien palić dużo mniej. Miałem dużo większe auta z dużo większymi silnikami które paliły o litr czy dwa więcej a bez porównania lepiej jeździły. Idea downsizing'u poległa tutaj. Niby malutki silniczek + turbo powinno mniej palić i do tego beznadziejny system start-stop (mam go po raz pierwszy). Skasowałem pomiar i po zatankowaniu w sumie ponad 180 litrów zaoszczędził 1,3 litra :) a ile razy rozrusznik uruchamiał silnik... a ile razy powodowało to u mnie zmianę języka na łacinę :) Tu nie mam zarzutów do Lexusa bo to wymysł UE - kompletna bzdura - użytkownik powinien mieć wybór jak nie chce go używać to wyłącza NA STAŁE i po nerwach.

Usterki Lexus IS III

Liczba wpisów: 5
Ściąganie na trasie
  • Lexus IS III Sedan
  • układ kierowniczy
  • 34 tys. km
Auto od nowości w moich rękach. Mimo kilkukrotnego w ciągu 10 miesięcy ustawiania geometrii (2,5k km; 5k km; 21km i 31k km) stale delikatnie ściąga w prawo. Geometria jest ok, znacznie bardziej niż w normie, natomiast mam wrażenie, że da się wyczuć luz podczas jazdy trasami S i A. Sprawdzałem jadąc gdy spadek jest zarówno w prawo jak i w lewo do kierunku jazdy tj: w momencie spadku w prawo aby jechać prosto należy delikatnie trzyma kierownicę w lewo i analogicznie, przy spadku w lewo, pojawia się konieczność utrzymywania kierownicy skierowanej lekko w prawo. Maglownica? Serwisy ASO siłują się z geometrią ale mam wrażenie że to niw ten kierunek skoro brak poprawy. Zwykła Skoda octavia jeździła prosto..
Problem rozwiązany
4 komentarze
Pompa wody chlodzenia silnika
  • Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016
  • układ chłodzenia
  • 60 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 2
Podczas przegladu (60000km) w serwisie zauwazono delikatny wyciek plynu chlodzacego z pompy wodnej.Cena z wymiana ok 1300zl. Bardzo mnie to zdziwilo bo przy takim przebiegu i w takim samochodzie to raczej nie powinno zaistniec.Poza tym od pieciu lat uzytkowania zero usterek!
3 komentarze
Klepanie w silniku
  • Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016
  • silnik
  • 50 tys. km
Po odpaleniu auta rano i ruszając słychać klepanie w silniku, najbardziej przy 2 tys obrotów, jak by zawory. Po kilku km wycisza się ale nadaj w tle murku silnika to klepanie jest słyszalne, zglosilem na gwarancji ale serwis nie widzi problemu skoro auto normalnie jezdzi.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Lexus IS III Sedan