Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus IS III Sedan

Mariusz, 9 lat temu
Silnik 300h 223KM 164kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lexus IS III Sedan 300h 223KM 164kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,92
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto zostało wytypowane do zakupu w przedsprzedaży Lexusa w 2013. O wyborze zadecydowały następujące czynniki: sylwetka, zaawansowana technologia, legendarna jakość, ergonomia,,komfort prowadzenia komfort jazdy. Po 8 miesiącach użytkowania mogę przyznać, że nie żałuję wyboru. Jazda sprawia prawdziwą przyjemność. Jak każdy samochód posiada kilka drobnych opisanych poniżej mankamentów, ale były one uchwycone w dniu zakupu i niczym złym nie zostałem zaskoczony.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silniki pozwalają na trochę fantazji. Można cieszyć się spokojną i ekonomiczną jazdą w trybie eco, można trochę poszaleć w trybie normal i można jeszcze więcej w trybie sport. Potrzebowałem kilkuset kilometrów aby zaakceptować decyzyjność komputera w zakresie dysponowania mocą silnika spalinowego i elektrycznego oraz przyzwyczaić się do wyłączania silnika spalinowego. Do 50 km/h można jechać wyłącznie na silniku elektrycznym. Z doświadczenia już wiem, że trzeba zachować szczególną ostrożność na terenach zabudowanych, drogach osiedlowych i parkingach, auto jest praktycznie niesłyszalne przez rowerzystów i pieszych. Pozostaje mieć nadzieję, że ten doskonały i zaawansowany system napędowy będzie bezawaryjny.
5,0
Skrzynia biegów
Bezstopniowa skrzynia daje pełen komfort jazdy, żadnych szarpnięć, zmiana biegu następuje płynnie. Dopełnieniem są "skrzydełka" przy kierownicy do szybkiej zmiany biegów oraz tryb manualny. Skrzynia pracuje w trzech trybach normal, eco oraz sport, praktycznie na każdą okazję.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest zestrojone idealnie do potrzeb tego modelu. Nie jest zbyt miękkie, daje pewność w zakrętach,zapewnia komfort jazdy. Mimo tylnego napędu systemy kontroli trakcji nie pozwoliły mi dotychczas wyprowadzić auta z równowagi nawet w warunkach zimowych. Warte podkreślenia jest doskonałe wyciszenie układu jezdnego.
Komfort
4,0
Widoczność
Wersja którą posiadam nie jest wyposażona w kamerę cofania oraz nie indeksują się lusterka z biegiem wstecznym. Ratunkiem są czujniki asystenta cofania. Widoczność do przodu i na boki bdb. Ewentualnym zainteresowanym rekomenduję zakup samochodu z zainstalowaną kamerą cofania. Podczas parkowania przodem trzeba pamiętać o krawężnikach, prześwit 8 cm nie pozwala dojechać praktycznie do żadnego krawężnika.
5,0
Ergonomia
Wszystkie urządzenia i wskaźniki są doskonale rozmieszczone i widoczne. Jakość materiałów jest bezdyskusyjna. Bardzo wygodne, dobrze trzymające fotele. Trzeba się przyzwyczaić do przycisku otwarcia klapy bagażnika, który się znajduje w prawej części klapy. Wygodny jest sposób manipulowania systemem audio oraz nawigacji. Można byłoby oczekiwać jedynie obszerniejszych schowków. Bagażnik 320 l nie jest mały ale brak koła zapasowego (hybryda) może być w przyszłości małym mankamentem. Ładowanie przez port USB oraz gniazdo ładowarki nie daje zbyt dużego prądu i służy raczej do podtrzymania pracy telefonu iż ładowania. Funkcja MirrorLink nie działa z każdym modelem telefonu np. z Sony Xperia Z Reszta bdb.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Porównując z użytkowanymi samochodami Audi, Citroen, Renault, VV, Seat oceniam bdb. Dobrzy działa system przewietrzania wnętrza. Doskonale sprawdza się ogrzewanie szyb oraz lusterek. Warto podkreślić, że klimatyzacja działa przy niepracującym silniku spalinowym podczas postoju oraz jazdy w trybie EV.Sterowanie temperaturą odbywa się płynnie za pomocą sensorowego potencjometru.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest praktycznie czteroosobowe. Na tylnej kanapie na środku praktycznie może podróżować dziecko ponieważ tylny napęd wymusił dość wysoki tunel nad wałem napędowym. Ja decydowałem się na zakup tego modelu z taką świadomością. Pozostałe miejsca są wygodne i w mojej ocenie komfortowe. Podobną ocenę prezentowali dotychczasowi pasażerowie o różnych wzrostach 170-190 cm.
5,0
Wyciszenie
Auto jest bardzo dobrze wyciszone. Szczególnie podczas oszczędnej jazdy z wykorzystaniem napędu elektrycznego. Przy użyciu tempomatu na długich odcinkach praktycznie słychać jedynie szum wiatru. Podczas intensywnego przyspieszania trzeba się przyzwyczaić do szybko "wkręcającego się" na obroty silnika spalinowego, który utrzymuje jednostajne obroty i daje wrażenie ślizgającego się sprzęgła.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pierwszy przegląd po 15000 km około 1200 pln brutto. Na razie innych kosztów brak.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie mam zastrzeżeń do jakości wykonania. Wszystko idealnie spasowane, żadnych skrzypień, trzeszczeń itp. Trudno ocenić trwałość podzespołów po 16000 km przebiegu. Brak turbiny, paska rozrządu, sprzęgła pozwala mieć nadzieję, że nie będę częstym gościem serwisów naprawczych.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 300h 223KM 164kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Lexus IS III

Liczba wpisów: 5

Lexus IS III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Lexus IS III Sedan