Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus NX I SUV

Leex, ponad rok temu
Silnik 300h 197KM 145kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 142 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lexus NX I SUV 300h 197KM 145kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Idealny w moim odczuciu układ napedowy
Inne : Zastosowane materiały są najwyższej jakości.
5,0
Całokształt
Wybór NX-a był w pełni świadomy. Wcześniej był Prius, Auris HSD i CHR. Zmieniając auto, nie wyobrażałem sobie czegoś innego niż hybryda. Nie jest to fura dla kogoś kto jeździ z cegłą na pedale gazu. Na dynamicznie pokonywane trasy to też średnie rozwiązanie. Będzie za to idealnym wyborem na miasto i okolice dla rozsądnego kierowcy. W takich warunkach jest niesamowicie komfortowy i cichy. Pomimo, że od premiery minęło osiem lat auto wygląda niezmiennie świeżo. Toyota ma nowszej generacji napęd hybrydowy. Choć na pierwszy rzut oka to to samo. I pali wyraźniej mniej paliwa. Zastosowane wewnątrz materiały są świetnej jakości. Po siedmiu latach wszystko wyglada znakomicie. Zero śladów zużycia. Jedynie kierownica trochę się świeci.
Wrażenia
5,0
Silnik
Układ hybrydowy jest w moim subiektywnym odczuciu idealny. Dynamiczna jazda jazda skutkuje pracą silnika spalinowego na podwyższonych obrotach. Mało kto rozumie, że jest to podyktowane ochroną silnika. System w miarę zwiększania obciążenia, zwiększa odpowiednio obroty. Dlatego zajechać silnik w hybrydzie jest wręcz niemożliwe. Trwałość tych silników jest legendarna.
5,0
Skrzynia biegów
Charakterystyka pracy przekładni planetarnej ( e CVT ) jest bezstopniowa. A sama skrzynia jest prosta jak budowa cepa. Cały myk polega na jej odpowiednim sterowaniu. W połączeniu z jednostajną pracą lub ( i ) podwyższonymi obrotami spalinówki tworzy to specyficzny obraz działania tego napędu. I nie każdemu to będzie pasowało. Podobnie jak silnik spalinowy skrzynia pod względem trwałości jest wieczna.
4,0
Układ jezdny
Nic nie dociera do uszu. Nie jest to jednak zawieszenie sportowo precyzyjne. Jest zestrojone komfortowo i w moim subiektywnym odczuciu poprawnie. Koła 18 cali. A profil opony jest wysoki i te 18 cali gdzieś ginie.
5,0
Karoseria
Po latach wygląda dobrze. I linie narysowane przez stylistów jeszcze się nie zestarzały. Maska na siłownikach. Tylna klapa podnoszona elektrycznie.
Komfort
4,0
Widoczność
Prawidłowa. Potężne lusterka i związana z tym dobra widoczność do tylu. Kamera cofania w dzisiejszych samochodach jest nieodzowna.
4,0
Ergonomia
Niektóre przyciski są w dziwnych miejscach. Ale to te z których korzysta się rzadko lub wcale.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa poprawnie a przede wszystkim cicho.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dużo. A oparcia tylnich siedzeń można odchylać do tylu w kilku pozycjach co podnosi komfort i wygodę.
5,0
Wyciszenie
To jeden z największych atutów tego samochodu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jest bezawaryjny. Od nowości nie było w nim naprawiane nic. Regularnie wraz z przeglądami były robione testy baterii hybrydowych. Wszystko ok. W hybrydach samochód hamuje w pierwszej fazie silnikiem elektrycznym. Dopiero mocne hamowanie uruchamia tradycyjny hamulec. Tarcze i klocki są jeszcze w dobrym stanie. A są od nowości.
5,0
Stosunek jakość/cena
Premium i nie tylko na papierze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez awarii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez awarii

Pb - zużycie paliwa dla silnika 300h 197KM 145kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus NX I SUV