Szukaj

Informacje o Lexus NX

Lata produkcji: 2014 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2014, luksusowy kompaktowy crossover SUV klasy premium (segment I). Lexus NX jest najmniejszym crossoverem japońskiej marki. Jego pierwowzorem koncepcyjnym był, zaprezentowany o rok wcześniej, prototyp noszący nazwę LF-NX. Samochód zarówno w wersji studyjnej, jak i produkcyjnej zaprojektował Japończyk Nobuyuki Tomatsu. W przeciwieństwie do paru innych SUV-ów japońskiej marki (jak chociażby RX), jest całkowicie nową konstrukcją i nie ma odpowiednika w katalogu Toyoty, z którym łączyłyby go więzi pokrewieństwa. Lexus NX to także pierwszy model Lexusa oferowany z silnikiem z turbodoładowaniem.
czytaj więcej
Powagosław
Lexus znalazł formułę, według której jest w stanie skutecznie rywalizować w tym segmencie ze statecznymi liderami pokroju BMW X3 czy Audi Q5. NX to taka delikatna równowaga pomiędzy elegancją, drapieżnością i totalnym koncepcyjnym szaleństwem. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie daje po oczach jak prototyp, ale hej - prototyp wyglądał jak pojazd Batmana z serii Nolana! Ten też ma w sobie coś z filmów science-fiction. Świetny. SUV Lexusa numer 1. ~Luzacjusz

Lexus NX – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Lexus NX

Liczba ocen: 74
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Piotr
SUV Facelifting 300h 197KM 145kW
Lexus NX I
Oceniam bardzo pozytywnie, nie jestem ślepo wpatrzony w auto, które posiadam. Dostrzegam w nim mankamenty, wady, jak również zalety. Wielość plusów znacząco przewyższa niedociągnięcia. Mojego NX-a oceniam globalnie na: 8,5/10 Osobom poszukującym auta oszczędnego z napędem hybrydowym polecałbym także zapoznać się z nowym Hyundaiem Tucsonem 1.6 hybrid o mocy 230 KM. Tak...wiem, że nie jest to "premium", ale w moim odczuciu stanowi ciekawą konkurencję pod względem rewelacyjnego prowadzenia, znakomitej skrzyni biegów (nie bezstopniowej) i dynamiki - pomimo iż Koreańczyk wykończony jest znacznie gorzej, a jakość materiałów jest nieporównywalnie niższa, kompensuje precyzją, radością i lekkością prowadzenia.
4,6
~citizen
SUV 200t 238KM 175kW
Lexus NX I
najbogatsza w momencie kupna wersja prestige+ dodatki(nowy po rabatach 240tys) rewelacyjny system audio Mark Levinson(tylko dla niego warto kupić Lexusa), prawdziwa skóra-uwaga w niższych wersjach jest sztuczna, szklany wielki dach. rewelacyjne oświelenie led super wykonanie-nic nie skrzypi po100kkm dobry napęd na 4koła i mocny silnik, spalanie rozsądne jak na moc, ale mogło być lepiej zwłaszcza że zbiornik jest mały. Samochód ma ogrom zalet i jedną wadę bagażnik dlatego gwiazdka mniej
4,8
~Witold
SUV Facelifting 300h 197KM 145kW
Lexus NX I
Ma dopiero 2 tygodnie. Samochód w pełni spełnił wszystkie oczekiwania. Samochód docelowo dla kobiety. Jest świetny. Dobrze się prowadzi. Nie wszystko jest tabletem. Jeśli chcesz hybrydy i wiesz z czym się to je, to dobrze trafiłeś. Jeśli szukasz samochodu w długie trasy to nie to. Jeśli chcesz szybkiego i zwrotnego wozu to nie to. Jeśli chcesz samochód na krótsze trasy i do miasta to jest to ale musisz mieć świadomość, że multimedia i nowe rozwiązania elektroniki pokładowej nie są najnowsze. Wybieraliśmy świadomie, dlatego ograniczenia NX-a nie są dla nas wadami

Raporty spalania Lexus NX

Liczba raportów: 109
Średnie spalanie dla Lexus NX
7,8 – 11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
SUV Facelifting 300h 197KM 145kW
Lexus NX I
Posiadam nowego NX (rocznik 2020). Pracuje w Warszawie i w Łodzi. Dwa dni tu i trzy tam. Albo na odwrót. Co bym nie robił , dosłownie co bym nie robił to niemalże z dokładnością do 10km przejeżdżam 610-630 km na 42-43 litrach. (7-7,5L/100) Na autostradzie tempomat i ustawione 145km/h w mieście do 70k/h. Nie wiem jak ten samochód moze spalić powyżej 10L. Naprawdę nie wiem. Nie sądziłem ,że to powiem ale to chyba troling konkurencji. Ja nie umiem go zmusić do innego spalania. Raz jeździłem tylko po wsiach około 70kmh i palił mi około 5L/100 . Albo tak mi sie zdawało.:) Ale mojej średniej jestem pewien. Trochę chybotliwy jest. Drugi mój Lexus to LS460. Ten ma super trakcyjność. NIgdy nie używałem trybu sport. Drażniący jest.
10,6
SUV Facelifting 300 238KM 175kW
Lexus NX I
Układ napędowy nastawiony na komfort, nie na oszczędność. Mam wrażenie, że skrzynia dobiera przełożenia tak, by było przede wszystkim cicho i przyjemnie, a nie oszczędnie - i wydaje się to zgodne z filozofią tego modelu. Oszczędni mają dla siebie hybrydę. Wersja bez Stop/Start - więc spalanie w mieście mocno wzrasta przy staniu w korkach, wydaje mi się, że na postoju zimą silnik spala ok 2,5l / h, to bardzo dużo i wynika prawdopodobnie z norm emisji spalin. Jeżeli dużo stoi się w korkach średnie spalanie błyskawicznie szybuje w górę. Spokojna jazda po Wrocławiu 11l, przy typowych Wrocławskich korkach średnie spalanie zimą ok 13-15l, miasto bez korków w czasach koronawirusa - ok 9,5l. Samochód bardzo nie lubi powolnego toczenie się z prędkościami do 40 km/h , wtedy spalanie wzrasta do ok. 16l, co wynika prawdopodobnie ze strat na skrzyni biegów. Bardzo spokojna trasa 70-90km/h 7,5l, 80-90km/h 8,5l, przepisowa jazda autostradami i ekspresówkami 10,5-11l, przy 140km/h ok 11-12l, szybka jazda autostradą do 140-180km/h 15l. Auto wrażliwe na opory powietrza, jazda pod silny wiatr 170-190km/h to nawet 18l. Trasa ok. 1100 km z Wrocławia w Dolomity "w miarę" przepisowo to średnie spalanie na poziomie 10l, przy czym ok 1000km autostradami i 100km drogami górskimi we Włoszech. Duża zaletą samochodu jest napęd AWD. Przy starcie nawet na śliskiej nawierzchni szybko odpycha się z 4 kół, na suchej przy starcie nawet z wyłączonym ESP ciężko o jakikolwiek uślizg kół. Napęd sprawdza się zimą, podjazd pod górkę w 30-40cm śniegu to żaden problem. Duża zaletą jest możliwość załączenia AWD na sztywno do 40km/h, pozwala to na hamowanie silnikiem w górach z wykorzystaniem wszystkich 4 kół.
9,8
SUV 300h 197KM 145kW
Lexus NX
Powiem tak, dla mnie najwiekszym negatywnym zaskoczeniem jesli chodzi o spalanie jest zima i bardzo krotkie odcinki jazdy tak do 4-5 km przy jednym uruchomieniu silnika, to jest masakra, w takich warunkach ten samochod pali 12-13 litrow .... to jest szok, i to przy dosc delikatnej jezdzie. Wiec jesli ktos pokonuje wlasnie takie odcinki - odradzam to auto, znacznie lepszym wyborem bedzie auto z turbosprezarka moim zdaniem niz hybryda a jeszcze lepszy diesel. Przy przebiegach ok 10km na jedno uruchomienie silnika, mam tu na mysli przejazc z odcinka A-B no to mozna zimą zejsc ponizej 10 litrow ale wymaga to nie lada wprawy. Dopiero dluzsze dystanse po kilkanascie killkadziesiat km sa w stanie zejsc ze zuzyciem do okolic 8,5-9 litrow zimą. Latem jest lepiej mieszcze sie w 10 l nawet na bardzo krotkich odcinkach, przy dluzszych okolice7,5-8 litrow a w trasie jadac do 110 km/h 6,5-7,5 wiec jest ok. Zima to jest porażka, na krotkich odcinkach do 5km musicie sie przygotowac na 12-13 litrow pomimo tego ze bateria jest niemal na full to silnik sie uruchamia co chwile zeby sie dogrzać.
Lexus NX