Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus NX II SUV

R, 6 miesięcy temu
Silnik 350h 242KM 178kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lexus NX II SUV 350h 242KM 178kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : To moja pierwsza hybryda i jestem pod ogromnym wrażeniem całego układu.
5,0
Całokształt
Patrząc na niektóre z zamieszczonych tu ocen, nie mogę się oprzeć wrażeniu, że konkurencja naprawdę jest w kłopocie... Swoje auto kupiłem na zachodzie Europy, więc różni się ono nieco specyfikacją od wariantów proponowanych w Polsce. Na moje szczęście na korzyść. NIe mam adaptacyjnych reflektorów, szklanego dachu (którym cieszyłem się w moich dwóch poprzednich SUV i doszedłem do wniosku, że jest mi zupełnie zbędny...) i doświetlania zakrętów. Po 9 tysiącach przejechanych kilometrów mogę pozwolić sobie na wstępną ocenę. Auto w pełni odpowiada idei, z którą zostało zaprojektowane. Jest to oszczędna, a zarazem komfortowa jednostka, wyposażona w mnóstwo systemów bezpieczeństwa, które sprawnie uprzyjemniają jazdę tym samochodem z zachowaniem zdecydowanie przyzwoitych osiągów. Nie rozumiem kierowców utyskujących na brak sportowych wrażeń - czyżby nikt im w salonie nie powiedział, że nie kupują auta sportowego, a sami z jakichś powodów nie doczytali? Jakość wykończenia i użyte materiały również nie odbiegają znacząco od konkurencji w segmencie premium. Przed zakupem jeździłem większością konkurencji na testach i po 8 tyś. km zrobiłem sobie ponowną "pielgrzymkę" po salonach, żeby jeszcze raz porównać. Utwierdziłem się tylko w przekonaniu, że dokonałem dobrego wyboru. Nie ma aut idealnych, ale dobrze jest wiedzieć, co się kupuje przed złożeniem zamówienia... Co do obsługi w Lexusie - potwierdzam - mogłoby być dużo lepiej..., ale ja przecież tych ludzi ze sobą na szczęście nie wożę;-)
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie jest to V6, ale wiedziałem to w chwili zakupu. Spełnia swoją rolę jako napęd i ładowarka, a brak turbo i brak nadmiernego wysilenia z powodu wspomagania elektryką wróży długie i bezproblemowe życie.
4,0
Skrzynia biegów
CVT i tyle. Nie jest to najszybsza i najcichsza (tylko podczas gwałtownego przyspieszania) skrzynia na rynku, ale nie przestaje mnie zadziwiać, jak dobrze współdziała z napędem elektrycznym. Jazda w mieście, to naprawdę przyjemność.
5,0
Układ jezdny
Bez uwag. Na tor się tym autem nie wybieram.
5,0
Karoseria
Wygląda pięknie (biała perła), a lakier, jak w każdym samochodzie na rynek europejski... może być delikatny. Nie mam ambicji sprzedawać go, jako "nowy", więc aż tak bardzo się tym nie przejmuję;-).
Komfort
5,0
Widoczność
Kamera 360 stopni, którą można w każdej chwili włączyć naprawdę ułatwia życie. Poza tym jak to w SUV.
5,0
Ergonomia
To moje pierwsze auto ze stajni Toyota/Lexus i nauczenie się go nie nastręczyło mi żadnych problemów. Nowy software Lexusa wymaga odrobiny cierpliwości, ale jak już się go pozna - potrafi się odwdzięczyć. Nawigacja fabryczna z informacjami w czasie rzeczywistym - bywa lepiej poinformowana od Google. Apple Car Play - działa wzorowo. Tylko aplikacja na telefon mogłaby mieć więcej funkcji - tak jak to jest w USA. Nie rozumiem, dlaczego Lexus tak dyskryminuje Europejczyków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto i wszystko jasne. Wentylacja siedzeń - mam to pierwszy raz i naprawdę w upały robi robotę. Podgrzewanie siedzeń i kierownicy też powinno zimą się przydać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 175 cm wzrostu, moja żona odpowiednio mniej:-), trudno żebyśmy narzekali. Bez problemu udaje nam się zająć wygodną pozycję za kierownicą. Najdłuższa trasa przejechana przeze mnie "na raz" to ok. 1700 km - bez specjalnego zmęczenia. Fotele są wygodne z dużą możliwością regulacji, a odjazd fotela kierowcy i kierownicy po odpięciu pasa - bajecznie wygodna funkcja.
5,0
Wyciszenie
W czasie jazdy na elektryce, jest bardzo cicho. W czasie doładowania akumulatora silnik mruczy i to słychać. W trakcie gwałtownego przyspieszania słychać CVT. Przy jeździe ze stałą prędkością do 140 km/h (najwyższa dozwolona w Polsce prędkość) można swobodnie rozmawiać bez podnoszenia głosu, również z pasażerami na tylnej kanapie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie byłem jeszcze na przeglądzie, ale nie sądzę, żeby Toyota/Lexus puściły mnie z torbami. Za to oszczędności paliwa są naprawdę przyjemne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak pisałem, auto kupiłem na Zachodzie i mam nieodparte wrażenie patrząc na polskie specyfikacje, że dostałem "więcej za mniej".
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpukać bez uwag.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 350h 242KM 178kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus NX II SUV