No cóż...wpadły mi w oczy opinie na temat tego modelu więc może ja się wypowiem na temat użytkowania tego auta.Mam wrazenie jakby inni piszacy nei jeździli nigdy innymi autami albo przesiedli się z Clio (nie mam nic do tego modelu - to przykład)
Auto kupione a raczej wziete w leasing po przygodach z Q7,po prostu audi mnie wymeczyło więc po jeździe próbnej RX wyladowął na podjeździe.Entuzjazm do tego auta topniał z kazdym dniem i juz tłumacze dlaczego.Po pierwsze -jazda.Auto prowadzi się jak ponton i to problem masy bo ponad 2 tony wazy każdy większy SUV ale zestrojenia miechów (nie wiem czy to się stroi) pneumatyki.Nie rresponsywne prowadzenie,zero czucia a do tego 4X4 to chyba jakiś żart.Myslałem użytkując kiedyś CRX-a ze to jest masakra ale tutaj dwukrotnie droższe auto a napedu jakby nie było.....Słowem -meczące toczenie się po mieście a nie jazda.Skrzynia CVT- tzw wyjec ,reaguje od razu ale jak pracuje -polecam sprawdzić...nie przeszkadzało mni słabe technicznie wyposazenie (widac było ze nie za swierze ale to nie moja bajka) czy słabe rostawienie cupholderów z przodu ale jazda autem nieprzystająca do rangi marki.....Obsługa w salonie Radość Warszawa -Lexusa -wzorowa - tak nawiasem pisząc.Kolejna sprawa to przełaczający sie napęd "prawie" niezuwazlnie tzn potrafił szarpnąć.Poza tym auto kiepsko wyciszone -to nie premium a materiały wnętrza po 60tys przebiegu miały wyraźne ślady użytkowania.no nie o to chodziło.Z plusów -auto bardzo wg mnie ładne,salon serwis pierwsza klasa,zero rdzy ,niewielkie spalania jak na gabaryt,bezawaryjnosć i wygoda kanapy...ale to miało być auto premium do jeżdzenia.....Oczywiście nasza przygoda trwała 3 lata z normalnym symbiolicznym przebiegiem więc nic sie złego nie powinno dziać i sie nie działo.Przed zakupem polecam serdecznie wziac auto na cały dzień na próbe bo jazda próbna to za mało zeby okreslic czy Wam pasuje taki babciowóz na codzien.Wielu osobom pasuje.Po RXie powrót do Niemca - genialny GLE i ostatnio Stelvio...Oba auta z innej galaktyki niż Lex....po prostu z innej.
Wrażenia
3,0
Silnik
Byłoby 5 gwiazdek ale słychac i czuć przłaczanie napedów to minus jedna gwiazdka I minus druga bo przy przebiegu ok 200tys do wymiany bateria a ta kosztowała wtedy ponad 10tysi....Ile teraz nie wiem.NiNie mówi sie o tym a powinno.....Niby diesel drogi bo dwumas,wtryski...suma sumarum taniej to wychodzi..Na dystasie 60tys km bezawaryjny bo jak miało by byc inaczej,Dobre spalanie,jadąc eko udało sie, zejsć do 8,5l....bardzo dobrze,tyle ze tak sie nie da jeżdzić zbyt dlugo...
2,0
Skrzynia biegów
Dla mnie nie do przyjęcia.Wiem ze takie są tendencje bo CVT tania w produkcji i lekka ale to nie ZF czy porzadna dwusprzegłowka.Taniośc w jeżdzie,wycie...No nie....
3,0
Układ jezdny
Wygoda.Zero czucia.I układu kieorwniczego i napędu 4x4
5,0
Karoseria
Bardzo łądnalakier miekki ale tak to juz teraz jest.
Komfort
4,0
Widoczność
Wycieraczka z tyłu przeszkadza i szerokie słupki....
4,0
Ergonomia
Bez zarzutu.Minus gwiazdka za idiotyczne cupholdery z przodu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko i skutecznie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń ok,bagażnik mały ale moze w czystej beznynie wiekszy bo w hybrydzie taki sobie
3,0
Wyciszenie
No auto kwalifikuje sie do dodatkowego wygłuszania czego nie robiłem bo auto nie na dłuższa przygodę
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na dystansie 60tys super.Ale miało tak KAŻDE moje auto.
4,0
Stosunek jakość/cena
Lepiej jezdzi i lepiej jest wykonany Mercedes GLE,o dziwo Alfa Romeo Stelvio,Q5 - tak dla przykładu.Nie przystoi Lexusowi np skóra tej jakosci.Kiepsko.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 450h 299KM 220kW
[l/100km]