Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus RX IV SUV

Krzysztof, 6 lat temu
Silnik 300t 238KM 175kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lexus RX IV SUV 300t 238KM 175kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Nie jest wart tych pieniędzy, nie z tym zawieszeniem które jest za miękkie i nie z tym silnikiem!
3,0
Całokształt
Auto mam jako zastępcze bo coś się zepsuło w moim Audiq5. Pierwsza sprawa to ciekawy wygląd moim zdaniem, taki kosmiczny. Materiały wykończeniowe wyglądają bardzo dobrze ale w dotyku już takie nie są (porównuję do Audi). Kokpit jest czytelny, intuicyjny. Bardzo dużo miejsca wewnątrz. No więc postanowiłem sprawdzić "zastępczaka" i się zaczęło. Auto z tym silnikiem to jakaś porażka osiągów, przyspiesza jak żony Q2 ale z silnikiem 1.4tfsi. Zawieszenie w tym aucie jest ciche ale co z tego jak auto buja się na zakrętach jak Polonez (porównuję do Audi), zjazd z wiaduktu po łuku powoduje pochylanie się auta i popiskiwanie opon a jest lato i sucho, ciekawe jak by było na śliskiej nawierzchni? Jak dla mnie tak miękkie zawieszenie może i sprawdza się w USA na drogach prostych bez zakrętów, w Polsce nie jest to ani komfortowe ani bezpieczne. Auto jest ciche nawet przy maksymalnych prędkościach, kamery, radary znacznie ułatwiają parkowanie i są niezbędne. Wygodne fotele przyjemnie otaczają kierowcę i pasażera.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 2.0 turbo to do tego auta totalna porażka. Spalanie przy dynamicznej jeździe to 16.5l/100km. Spalanie po mieście w trybie ECO i przy jeździe kapelusznika to 12l. Sam silnik jest cichy, kręci się bez zarzutu ale jest o przynajmniej 100 koni za słaby i brakuje mu ze 150Nm. Osiągi w aucie premium na poziomie 8,1 do setki to porażka.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest chyba nawet lepsza niż DSG w moim Audi. Jest po prostu świetna, nie gubi się, zmienia bardzo szybko i precyzyjnie. Jest to najmocniejszy punkt tego auta.
3,0
Układ jezdny
Układ jezdny? Przy jeździe po długiej, suchej prostej jest super, ale jak chcę jechać szybko po prostej to wybiorę pociąg "TeŻeWe". Samochód porusza się w zakrętach, łukach, nierównościach a jak już pisałem buja się jak łódka na morzu. Sam układ kierowniczy jest ok, wspomaganie jest odpowiednie, łatwo się manewruje na parkingu pomimo gabarytów.
Komfort
5,0
Widoczność
Auto jest bardzo komfortowe, przestronne, bardzo dobrze zrobione, nic nie trzeszczy, jest ciche przy każdej prędkości. Sprzęt grający jest ok.Duży bagażnik, wszystko podświetlone przyjemnym stonowanym światełkiem. wygodne fotele. Jest lepiej niż w moim Audi ale ja mam podstawowe wyposażenie.
5,0
Ergonomia
Wszystko dobrze, z nawigacji nie korzystałem, wszystko w zasięgu dłoni.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko w porządku, trochę głośna praca jakiś nawiewów z tyłu auta.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Super, po prostu super, jak dla mnie to nawet za dużo:)
5,0
Wyciszenie
Jest cicho przy każdej prędkości, zawieszenia nie słychać. Jest b.dobrze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie to kpina w stosunku do osiągów.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za 300 tysi to jest już Q7 które prowadzi się znacznie pewniej, nawet z podstawowym silnikiem jest znacznie oszczędniejsze i ma lepsze osiągi. Leksus przesadził. Wygląd, skrzynia i wyciszenie to trochę za mało.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za krótko mam to auto. Ale kierowcy którzy dostarczyli mi je powiedzieli abym nie korzystał z myjni automatycznych bo auto ma słaby lakier który łatwo zarysować.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 300t 238KM 175kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus RX IV SUV