Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus RX V

Jarek, 7 miesięcy temu
Silnik 2.5 350h 250KM 184kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 32 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lexus RX V 2.5 350h 250KM 184kW od 2022 - Oceń swoje auto
4,14
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Lexusa RX wybrałem po 20 latach jazdy Hondami, w tym trzema generacjami CR-V. Lexusem jeżdżę krótko, natomiast mam w stosunku do niego mieszane uczucia. Auto ciekawe, choć otoczka "premium" jaka go otacza jest, moim zdaniem, mocno dyskusyjna i mocno subiektywna. Z zalet - auto przestronne w środku i duże, czteroosobowa rodzina podróżuje komfortowo. Ergonomiczne. Jak na taką masę (prawie 2100 kg) pali 6.6 litra/100 km przy 'lekkiej' nodze. Nie jest to auto do dynamicznej jazdy a agresywnego zmieniania pasów. To raczej majestatyczny krążownik do pokonywania kilometrów w dość komfortowych warunkach. Wady? To subiektywna ocena ale nazbierało ich się trochę. Przede wszystkim skrzynia biegów e-CTV, która zwyczajnie JEST GŁOŚNA i wcale nie trzeba 'deptać gazu do podłogi' by się o tym przekonać. Po drugie - silnik 2.5 wolnossąca benzyna 248 KM to za mało dla RXa (to silnik w sam raz dla lżejszego i mniejszego NXa, dla RX jest za słaby). Poza tym silnik pracuje GŁOŚNO, szczególnie zimny oraz gdy doładowuje baterię hybrydową - brzmi wówczas prawie jak diesel, co moim zdaniem nie przystoi auto tej klasy. Toczę się 25 km/h osiedlową drogą i spod maski słyszę klekot. Lexus Polska, nie wstyd Wam? Kolejny minus to wyciszenie a właściwie jego niedostateczny poziom. Słychać skrzynię e-CTV, słychać 'dieselowską' pracę zimnego silnika oraz wzmożone obroty przy doładowaniu rozładowanej baterii hybrydowej. No nie, w aucie 'premium' tak być nie powinno. Cicho jest jak samochód sunie w trybie EV - wówczas jedzie się naprawdę przyjemnie i komfortowo. Kolejna sprawa - jakość plastików. To pierwsze auto jakim jeżdżę, w którym elementy plastikowe są tak podatne za zarysowania. Można je trwale porysować ... przecierając suchą mikrofibrą! Szczyt szczytów! System infotaiment to kopia systemu Toyoty ze zmienioną animacją na Lexusową. Na dodatek odziedziczył po toyotowskim systemie wieczne problemy z połączeniem bluetooth - streaming muzyki (np przez Spotify) rwie, przerywa połączenie, przycina się. Czasem łączy się z telefonem od razu, czasem głupieje przez kilka minut i ciągle łączy się, rozłącza, łączy, rozłącza - i tak w kółko. Tak ma Toyota, tak ma też Lexus. Lexus reklamuje się hasłem "Elitarny w każdym wymiarze". Mimo że lubię swojego RXa - z hasłem się nie zgadzam. To auto z dużym potencjałem ale ... pełne upierdliwych niedoróbek lub pójścia na skróty. Czyżby nawet w Lexusie frakcja księgowych (cięcie kosztów!) wygrała z frakcją inżynierów (produkt premium)? Gdybym miał jeszcze raz wybierać - tak, wybrałbym Lexusa RXa - ale plug-in. Jazda RXem a trybie 'benzyna' a jazda RXem w trybie 'elektryk' to dwa różne doznania. W trybie EV jest ciszej, przyjemniej i bardziej 'lexusowato'. W trybie benzyna - to taka przepłacona Toyota....
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 2,5 wolnossąca benzyna 248 KM plus dwa silniki elektryczne. Dla RXa jest, i to nie tylko moje zdanie, lekko za słaby do tej wagi. Poza tym kultura pracy tej jednostki - szczególnie zimnej oraz w cyklu doładowania baterii hybrydowej - jest nieakceptowalna dla auta mieniącego się 'premium'. Jest GŁOŚNY a momentami przypomina pracą jednostkę diesla. Zaletą jest oszczędność przy odpowiednim traktowaniu gazu.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia e-CTV ma kilka zalet i jedną zasadniczą wadę. Jest głośna. Całość napędu silnik spalinowy + e-CTV nie jest godna auta 'premium'. Premium czuć wyłącznie podczas jazdy w trybie EV lub podczas wspomagania pracy jednostki benzynowej przez silniki elektryczne - wówczas jedzie się cicho. Sama praca jednostki benzynowej to przykrość dla uszu.
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń. Choć promień skrętu auta przypomina próbę zawrócenia statkiem pełnomorskim. Duży promień skrętu.
4,0
Karoseria
Jak każde eko-auto ma cienki lakier podatny na zarysowania. Regularne woskowanie trochę pomaga.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń, wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo przestrzeni w środku. Przestrzeń w bagażniku ogranicza nisko opadająca klapa tylnia. Dlatego minus jedna gwiazdka.
3,0
Wyciszenie
Jak na auto 'premium' - poziom wyciszenia jest moim subiektywnym zdaniem nieakceptowalny. Cicho i komfortowo jest podczas jazdy EV lub jazdy gdy silnik spalinowy jest wspomagany przez silniki elektryczne (i pracuje na niskich obrotach). Podczas jazdy na samym silniku spalinowym lub, nie daj Boże, podczas doładowania baterii hybrydowej, silnik działa na wysokich obrotach i jest GŁOŚNY. Nie tak powinno wyglądać wyciszenie w aucie premium. Z resztą to nie tylko moja opinia, poczytajcie na forach polskich i zagranicznych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie bez zastrzeżeń.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nastawiłem się, za te całkiem spore pieniądze, na jakość "premium'. Płacę ekstra - więc oczekuję również czegoś wyjątkowego. Niestety nie mam takiego odczucia. Tu płaci się dodatkowe procenty za logotyp "LEXUS", za którym niekoniecznie idzie jakość, której można by się spodziewać za te pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 350h 250KM 184kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus RX V

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów