Silnik
: Myślałem że będzie przepasać w stosunku do wcześniejszego wolnossącego 3.3 V6 ale 2.5 w polączeniu z elektrykiem daje rade a spalnie jest bardzo niskie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Brak jakichkolwiek usterek w ciągu roku użytkowania i przelatanych 40 tys km.
5,0
Całokształt
Dla mnie to najlepsze auto z tych które użytkowałem a trochę aut już przerobiłem ( polo 1.2 , bravo 1.6 tdi, jetta 2.0 tdi, mondeo 2.0 tdi, superb 2.0 tdi, x3 30i, 5 G31 540i) . Auto dla świadomego kierowcy który ceni sobie komfort i brak problemów niż emocje, pozycja za kierownicą super, fotele mega wygodne ( wg. mnie najwygodniejsze fotele a jakich jeździłem - pseudo bajeranckich masaży brak, nie ustawiam jakoś specjalnie a nigdy nie odczuwałem żadnego dyskomforu w plecach, w poprzednim rx fotele także były sztos ) Może nie trzyma się drogi tak jak X5 ale jazda jest odprężająca, człowiek śpi spokojnie ponieważ auto jest bezawaryjne. Układ silnikowy prosty, wydajny i ekonomiczny. Dla mnie ogromny plus to że brak jest pompo wtrysków, turbiny, skomplikowanej skrzyni dwu sprzęgłowej, sprzęgła dwumasowego, mocznika / adblue etc. Jakość materiałów na bardzo wysokim poziomie , wszystko dobrze spasowane. Polecam plugina jeśli ktoś ma fotowoltaikę - wtedy warto ładować kiedy tylko można . Ja jak tylko przyjeżdżam do domu do podłączam do ładowania dzięki czemu uzyskuje 70 km zasięgu czysto elektrycznego a średnie spalanie od początku użytkowania mam 3,7 litra właśnie dzięki temu że ładuje zawsze w domu i wyjeżdżam autem z pełną baterią. Jeśli ktoś nie będzie ładował / nie ma fotowoltaiki to lepiej kupić 350h. Do 350 h też mam porównanie ponieważ żona użytkuje i moje 450 h ma lepiej rozłożony środek ciężkości i wg mnie prowadzi się lepiej ( co nie znaczy że 350h prowadzi się źle ) a mocy ma więcej. Spalanie od początku średnie całkowite 3,7 litra ale tak jak wspominałem sumiennie ładuje pojazd , spalnie w trybie hydrydowym na wyładowanej baterii to około 8,5 litra ( w 350 h będzie to 8 litrów ), jak lecę szybko na autostradzie na wyładowanej już baterii to spalanie mam pod 10 litrów ale przy prędkościach już wyższych niż prawilne. Duży centralny wyświetlacz jest bardzo dobrym rozwiązaniem , nie ma żadnej zawiłości w dotarciu do potrzebnych ustawień ale prawda jest też taka że raz dobrze wszystko pod siebie ustawiłem i nie mam potrzeby wracania do ustawień. Nagłośnienie Mark Levinson bajka Dla mnie auto idealne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na minus w porównaniu do wcześniejszego 3.3 V6, kultura pracy trochę gorsza ale ogólnie nie dostrzegam większych innych mankamentów. Moc w połączeniu ze skrzynią CVT rozwijana bardziej liniowo, nie ma jakiegoś kopnięcia ale to nie jest X5 40i czy 50i. Demonem prędkości nie jest ale to auto nastawione przede wszystkim na komfort i do sprawnego poruszania wystarczy a w trybie Auto ( benzyna + elektryk ) pokazuje że mocy jest wystarczająco
5,0
Skrzynia biegów
To moje kolejne CVT w Lexusie, wcześniej w poprzedniku 450h i silniku 3.5 l V6 także było CVT. Oba CVT bez zarzutów , konstrukcja prosta, nigdy nie odczułem jakiegoś wycia , jak się wkręca na obroty to ma niby lekko słyszalny dźwięk cvt ale auto jest mega dobrze wyciszone. Zawsze wcześniej jeździłem autami niemieckimi ale CVT dla mnie robi robotę wiec polecam z czystym sumieniem. Starsza generacje CVT połączone z innymi silnikami owszem wrażenia mocno średnie ( pierwsze moje podejście do jakieś 10 lat jazda próbna NX gdzie rzeczywiście wrażenia były jak z kosiarki ) ale w obecnych generacjach nie ma się do czego przyczepić. To tylko wg. mnie kwestia przyzwyczajenia, kilka dni jazdy i można zapomnieć o skomplikowanych dwu sprzęgłowych skrzyniach niemieckiej myśli technicznej.
5,0
Układ jezdny
Kolega który jechał a na co dzień użytkuje mercedesa z adaptacyjnym zawieszeniem był zachwycony komfortem mojego RXa, miał zamówić mercedesa a po przejażdce ze mną zamówił . Wg. mnie mega komfortowe zawieszenie, auto pewnie się prowadzi,
5,0
Karoseria
Wszystko dobrze spasowane, korozji nie widać, projektant dobrze narysował auto. Nie rzuca się bardzo w oczy jak inne suvy.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag. Szyby duże i lusterka także. Kamery 360 robią dobrą robotę.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki. Duży krok naprzód w stosunku do wcześniejszego RX. Najbardziej logicznie ergonomiczne auta wydawały mi się auta niemieckie ale uważam że to tylko kwestia krótkiego przyzywczajenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi tak jak powinno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przedni rząd siedzeń super , z tyłu trochę mniej miejsca ale patrzę z perspektywy montażu na tylniej kanapie dwóch fotelików dziecięcych. Jeśli miałbym rozpatrywać tylko kierowcę to jest perfect, jeśli ktoś potrzebuje przepastnej kabiny i full przestrzeni to bardziej zastanowiłbym się nad autem tyupu Higlander czy Land cruiser.
5,0
Wyciszenie
Bajka. Jazda odprężająca. Mam 40 lat i osobiście cenię sobie cisze i spokój, separacje o świata zewnętrznego w czasie jazdy niż strzały z wydechu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy wiadomo droższe bo około 3 tys ale auto klasy premium więc przegląd także swoje musi kosztować.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla mnie bardzo dobry stosunek ceny do jakości. Po zakupie pierwszego lexusa wiedziałem że każde moje kolejne auto to także będzie lexus. Żona ma RX tej samej generacji ale 350h, wcześniej NX 350h a ja wcześniej poprzedni RX450h. BMW zamieniłem na Lexusy i jestem w wysokim stopniu zadowolony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jakichkolwiek usterek w toku użytkowania. Auto w pełni bezawaryjne jak dotychczas.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek usterek w toku użytkowania. Auto w pełni bezawaryjne jak dotychczas.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 450h+ 309KM 227kW
[l/100km]