Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 II Hatchback

Daniel, 8 lat temu
Silnik 2.0 MZR 151KM 111kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 93 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Mazda 3 II Hatchback 2.0 MZR 151KM 111kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Auto nadaje się na co dzień ale też można poczuć adrenalinę szczególnie na 2 i 3 biegu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : poduszka pod silnikiem
4,0
Całokształt
Auto godne polecenia ale są pewne szczegóły, które psują samopoczucie! Przeczytaj wszystko to się dowiesz co!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik piękne pracuje, przy obrotach powyżej 4000 nabiera sportowego charakteru. Wydaje się jednak że 151 km to nie konie tylko kucyki. Z drugiej strony silnik jest dość elastyczny. Na 6 biegu można jechać (sam kierowca) 70km/h. Można też na 3 biegu jechać 30 km/h i 150 km/h co daje ogromną frajdę i przydaje się w górach na serpentynach (świetna zabawa!)
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje precyzyjnie, krótki skok lewarka, nie haczy. dość długie przełożenia. Do wyprzedania najlepiej zejść z szóstki do 4 lub nawet 3 wtedy następuje to błyskawicznie.
4,0
Układ jezdny
Wiele zależy od kół. Na 17calach precyzyjne prowadzenie ale mały komfort. Świetnie sprawdza się na górskich odcinkach. Na 16 calach (bo na takie zmieniłem) jest większy komfort ale traci się precyzję. Prowadząc to auto trzeba się skupić b y go upilnować na drodze. I na 16 calach lepiej przyśpiesza.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie jest źle. Do tyłu trzeba czujniki. Denerwujące jest te lusterko wewnętrzne. W nocy jak się wyprzeda auto i zjeżdża z powrotem na pas to chwilę razi zanim samo się przyciemni.
3,0
Ergonomia
Dla mnie za dużo przycisków które na co dzień się nie używa. Po prostu bajery i tyle. Denerwujący jest przycisk otwierani klapy bagażnika - zawsze brudny! Lewarek hamulca ręcznego od pasażera też nie jest dobrym rozwiązaniem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się szybko i chłodzi też super. Przednia szyba jest podgrzewana ale ... tu gdzie wycieraczki spoczywają nie ma siatki grzewczej i jak pada marznący deszcz to wycieraczki są oblodzone i to jest duży minus, który parę razy doprowadzał mnie do szału. I ktoś już też pisał, że nawiew na przednią szybę jest połączony z podgrzewaniem jej i klimatyzacją. Można to wyłączyć ale trzeba się skupić aby trafić we właściwe przyciski. Siedzenia podgrzewane - fajna sprawa!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest w miarę. Mógłby być wyższy przód siedziska. Przy dłuższej trasie cierpnie kolano prawej nogi od gazu.
4,0
Wyciszenie
Nie jest źle ale mogłoby być lepiej. Przy wyższych obrotach (powyżej 4000) słychać piękną pracę silnika (sprawia to frajdę)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest tak strasznie. Średnie spalanie to ok 7,5 litra. Mówią że to dużo! Ale na silnik 2.0 i taką moc, i masę auta to nie jest tak wiele. Auta miejskie palą ok. 7 litrów i mają dużo mniejsza pojemność silnika (wiem od posiadaczy takowych aut)
4,0
Stosunek jakość/cena
Zawsze można wymagać niższej ceny albo lepszego wyposażenia. Za jakość trzeba zapłacić!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miałem problem z poduszką pod silnikiem, zaworem EGR ale zostało to naprawione w ramach gwarancji. Wyciera się skórzana kierownica (widać przetarcie) Coś czasami w tapicerce z tyłu stuka
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Patrz wyżej. Ponoć problem jest ze rdzą ale ja tego jeszcze w swojej "madzi" nie znalazłem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 151KM 111kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 3 II Hatchback