Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 III Hatchback Facelifting

Santas, ponad rok temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 999 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Mazda 3 III Hatchback Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Oszczędny, bezawaryjny i bezobsługowy (łańcuch rozrządu zamiast paska)
5,0
Całokształt
Samochód mam od nowości. Doskonałe bezawaryjne, oszczędne auto dla rodziny. Samochód godny polecenia z doskonałym bezawaryjnym silnikiem z genialnym układem kierowniczym dającym przyjemność z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Samochód kupiłem w wersji 120KM a po upływie okresu gwarancji pojechałem do tunera i odblokowałem na 166KM. Tyle ten silnik ma w założeniu konstrukcyjnym a wersja sprzedawana jako 120KM choc ma 130-135KM (tyle wychodzi na hamowni) jest dławiona oprogramowaniem, które powoduje niepełne otwarcie przepustnicy powyżej 4500 tyś obrotów. Skutkuje to tym że samochód po wyżej 4500 tyś kiepsko przyspiesz. Również moment drastycznie spada powyżej tej prędkości obrotowej. Po odblokowaniu to zupełnie inna jazda. Polecam. A tak w ogóle to silnik jest jednym z największych atutów trójki. Bezawaryjny, bezobsługowy i bardzo oszczędny. Przeżyje te wszystkie turbo kosiarki montowane obecnie w 99% podobnych cenowo do Mazdy samochodach.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, świetnie zmienia biegi.
5,0
Układ jezdny
Na oponach 18 cali samochód doskonale pokonuje zakryty. Może układ kierowniczy nie jest tak bezpośredni jak Focus-ie ST który miałem okazje testować ale biorąc pod uwagę że Mazda to nie hot-hatch to jest doskonały.
4,0
Karoseria
Nic nie koroduje a lakier taki sam jak u konkurencji. Miękki jak wszystkie dzisiejsze eko-plakatówki.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie słupki ograniczają widoczność przy wjeździe na rondo trzeba uważać.
4,0
Ergonomia
Wszystko Ok. oprócz systemu info rozrywki. Trąci myszką ale za to obsługa pokrętłem oraz sterowanie głośności radia z tunelu genialne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo pojemne wnętrze. Cztery dorosłe osoby mieszczą się bez problemu. Wielokrotnie w takiej konfiguracji przemierzałem wielosetkilometrowe trasy. Nikt nie narzekał na brak miejsca.
4,0
Wyciszenie
Po wyżej 120 km/h szumy opływowe dość głośne. Wyciszenie to nie jest mocna strona trójki
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie rzędu 6,5-7l/100km w mieście to zaleta. Trasa przy 140 km/h max 7 l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Literalnie przez cztery lata i przy przebiegu 106.000 km nic się nie zepsuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic, wszystko działa.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 3 III Hatchback Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
5,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 3 III Hatchback Facelifting