Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 III Hatchback Facelifting

lookoff, 3 lata temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda 3 III Hatchback Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Super wygodne, eleganckie, zalatujące luksusem wnętrze (dotyczy modelu po lifice od 2017). Do tego niskie spalanie wolnossącego silnika o niemałej mocy 165KM.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Słaby lakier podatny na zarysowania, odpryski, itp.
5,0
Całokształt
Bardzo udany samochód kompaktowy ze sportowym charakterem. Świetnie wygląda a jeszcze lepiej się prowadzi! Eleganckie i wygodne wnętrze, zdecydowanie wybija się nad standard w klasie kompaktów (pomijam marki 'premium', chociaż muszę przyznać, iż brałem pod uwagę Volvo V40 i Mazda wyszła zdecydowanie na plus). Ponadto jest typowym japończykiem, czyli cechuje go totalna bezawaryjność oraz cienki lakier i przeciętne wygłusznie :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Idealna moc (165KM) do kompaktowego auta. Samemu można poszaleć, a przy 4 pasażerach i pełnym bagażniku w dalszym ciągu się nie męczy. Wolnossąca jednostka lubiąca wysokie obroty. Przy niskich obrotach w miarę cicho i kulturalnie pracująca. System i-eloop rzeczywiście wpływa zauważalnie na obniżenie spalania (jest to dodatkowy akumulator odzyskujący energię z hamowania i zasilający urządzenia pokładowe jak radio, klima, itp.).
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia kozak, biegi wchodzą z delikatnym oporem i charakterystycznym klikiem, w dodatku bardzo precyzjnie. Wersja z silnikem 165KM ma krótsze przełożenia od 120KM (niby że bardziej na sportową jazdę nastawiona).
5,0
Układ jezdny
Pokonywanie zakrętów to przyjemność, zawieszenie i precyzja kierowania chwalona w wielu różnych testach oraz recenzjach - potwierdzam :)
4,0
Karoseria
Wygląd kocur :) Jedną gwiazdkę odbieram za jakość powłoki lakierniczej. Ta niestety jest cienka i podatna na odpryski, drobne zarysowania, itp. Niby standard dla większości japończyków, ale jakoś nie mogę tego przeboleć, że auta europejskie mogą być porządnie lakierowane, a skośnookie już nie. Nie polecam również nakładania ceramiki, bo nic nie daje, a tylko kosztuje :/
Komfort
5,0
Widoczność
Dla mnie w porządku, to nie SUV, ani VAN z wielkimi szybami, więc czego w sumie się spodziewać? Plus za kamerę cofania na dużym wyświetlaczu.
5,0
Ergonomia
Perfekcja! Wygodnie się siedzi, wszystko pod ręką i wygodne w użyciu. Pokrętło do obsługi systemu multimedialnego genialne, kalka rozwiązania Audi/BMW, ale w sumie dobre pomysły warto kopiować ;) Bardzo lubię wysoki tunel obszyty skórą po bokach, dzięki czemu ręka wygodnie spoczywa w trasie na tunelu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Znowu, jak na klasę kompakt jest bardzo dobrze. Wnętrze jest obszerne, sam mam 183 cm wzrostu i jest mi bardzo wygodnie. Bagażnik wystarczający. Nie jest rekordowy jak w Hondzie Civic z tego rocznika, po prostu przeciętny. Przed zakupem rozważałem jeszcze Volvo V40 i tam wnętrze było bardzo ciasne.
3,0
Wyciszenie
Tutaj tylko 3 gwiazdki. Trójeczka jest przeciętnie wygłuszona, a nawet bym powiedział słabo. Kiepsko koresponduje z eleganckim i ładnym wnętrzem, dającym namiastkę luksusu z droższych marek. Do 120km/h znośnie, potem spory hałas. Jeżdżę autostradami przez to wolniej i rzadziej :P
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis ASO kosztuje zwyczajnie jak w innych markach nie-premium. Póki co na gwarancji jeżdżę do ASO na przeglądy tylko. Niskie spalanie jak na taką moc, średnio 7-7,5l, w mieście max. 8,5l, na trasie 6,5l.
5,0
Stosunek jakość/cena
82k PLN za bardzo dobrze wyposażony kompakt o prawidłowej liczbie cylindrów (4) oraz zadowalającej mocy 165KM. Dla mnie było to dość sporo, ale jestem bardzo zadowolony z zakupu. Dzisiaj podobny samochód będzie kosztował sporo więcej w salonie (i nie mówię tu tylko o Maździe). Ceny poszybowały w kosmos, w szczególności jeśli chcemy czegoś więcej niż słabowite 3-cylindrowe wersje silnikowe oferowane przez większość producentów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Stelaż kanapy (plecki kanapy) pokryły się rudawym nalotem. Znany przypadek w modelu poliftowym (BN), ASO naprawiało bez problemu. Ciekawa sprawa w sumie, może poddostawca zawalił? Cienki lakier podatny na zarysowania, odpryski, itp.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. I tego co wyczytałem, orientuję się, to silniki Mazdy z rodziny SkyActive uchodzą właśnie za bezawaryjne. Innych przypadłości brak. Dużo czyta się o problemach z korozją u Mazdy, ale to dotyczy poprzednich generacji. Model 3 z rodziny SkyActive takowych nie posiada, u mnie żadnych oznak rudej na nadwoziu ani podwoziu ;)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 3 III Hatchback Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Średni koszt przejechania 100 km
55,00 zł
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 3 III Hatchback Facelifting