Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 III Hatchback

Atanazy, 9 lat temu
Silnik 1.5 SKYACTIV-G 100KM 74kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 34 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 3 III Hatchback  1.5 SKYACTIV-G 100KM 74kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
3,38
17% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wykonanie wnętrza
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Haczenie skrzyni biegów
3,0
Całokształt
Autko piękne, poręczne i dość praktyczne. Na tym w zasadzie zalety się kończą. Silnik słaby i zdecydowanie nieekonomiczny w stosunku do oferowanych osiągów. Auto z tym motorkiem nadaje się jedynie do miasta (i w takim celu zostało kupione). Lakier słabiutki, ale to u mazdy standard - trzeba bardzo dbać = powłoka ceramiczna/oklejenie + profesjonalna konserwacja podwozia (to ostatnie koniecznie!).
Wrażenia
3,0
Silnik
Po wkręceniu pow. 3500 obr. zaczyna jechać (choć bez szału) ale jednocześnie pochłania paliwo jak dwulitrówka (oleju też ubywa, ~0.5l/10000 km, ale to norma dla japońców). Przypuszczam, że właśnie 2.0 120 KM jest tu optymalnym wyborem.
1,0
Skrzynia biegów
Haczyła, ale zostało to w ramach gwarancji naprawione. Teraz dość precyzyjna, acz źle zestopniowana.
4,0
Układ jezdny
Jest zdecydowanie dobrze. Świetny kompromis pomiędzy komfortem a trakcją.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma się do czego przyczepić.
4,0
Ergonomia
Typowy japoniec, jak się jeździło czymkolwiek japońskim to bez problemu człek się odnajdzie. Drobny minusik za "doczepiony tablet", który niby ma pełnić rolę nawigacji i stacji dokującej dla urządzeń mobilnych, brzydko to wygląda a i z czytelnością są drobne problemy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poprawnie, zimą da się jechać ;-)))
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wielkoludy będą miały problem z dostaniem się na tylną kanapę. W pierwszym rzędzie foteli jest przytulnie.
2,0
Wyciszenie
Jak silnik trzymać na niskich obrotach < 3000, to jest cicho. Na trasie, przy wyprzedzaniu lub jeździe autostradowej robi się bardzo głośno i nieprzyjemnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Sporo pali w mieście (9l/100km) i na autostradzie (8l/100km). W typowej trasie ze średnią przelotową 70/80 km/h bierze 6 litrów.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jak na dość drogi kompakt wyciszenie jest zdecydowanie nieadekwatne do ceny. Jakość powłoki lakierniczej dramatycznie niska.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje. Gdyby nie zabezpieczenie lakieru, to całe auto byłoby w odpryskach.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Haczenie skrzyni biegów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 SKYACTIV-G 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 3 III Hatchback