Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 IV Sedan

Cezary Kowalski, 2 lata temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 3 IV Sedan  2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Fajnie wybiera nierówności a w zakrętach prowadzi się zaskakująco dobrze. Lubię sztywne i twarde zawieszenie.
Silnik : Kultura pracy i niezawodność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
Świetny w środku, świetny z zewnątrz. W tej klasie jest bezkonkurencyjny porównując to co oferuje w tej cenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo cicha praca, bezawaryjny konstrukcyjnie. Ciężko porównać go z konkurencja …. Prawie nikt nie oferuje silników wolnossacych a jeśli tak to z CGR lub manualnym only. Jak dla mnie w ruchu miejskim i podmiejskim a także w trasie daje sobie świetnie radę. Nie jest demonem prędkości do serki. Nie o to chodzi w Magdzie. Dla osób które potrzebują wrażeń polecam inne marki.
5,0
Skrzynia biegów
Z tym silnikiem i tym typem nadwozia jest odpowiednio skonfigurowana. Płynnie zmienia biegi, nie szarpie. Gubi się trochę przy bardzo dynamicznej jeździe ale jak wspomniałem, Dla maniaków speed drive …. Polecam inne marki.
5,0
Układ jezdny
Mazda 3 ma bardziej sztywne i twardsze zawieszenie niż się spodziewałem …. Porównując z cx3 lub CX5. Na ciasnych zakrętach można poszaleć … koniecznie na 18” felgach.
5,0
Karoseria
Bardzo dobrze sprasowana. Nie rdzewieje wbrew opinii. Może lakier mógłby być twardszy i grubszy ale wystarczy trochę uwagi…. nie licząc tras …. bo tu nie ma kamienio odpornych lakierów.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie punktów w których kierowca nie widzi co się dzieje w okół auta. Kamery 360* dają radę.
5,0
Ergonomia
Kierownica za duża do mazdy 3. W cx30 nie jest to problemem ale w trójce… Reszta wyposażenia, fotele, obsługa… super.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
O ile ogrzewanie daje sobie radę z szybkim podniesieniem temperatury. Ostatnia zimo to potwierdziła to klimatyzacja latem to kompletne nieporozumienie. Rządem uaktualnienia nie poprawiaja sytuacji. Bez zagłębiania się w szczegóły …. Klima jest niewydolna i prawdopodobnie złe zaprojektowana…. Nawet CX5 która posiadam jako drugie auto z tego samego roku daje sobie lepiej radę. Klima w Mazda 3 W trasie jeszcze jakoś obleci to w ruchu miejskim i w aglomeracji żyje własnym życiem. Europejskie marki opanowały ta kwestie w100%.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W swojej klasie oferuje bardzo duży bagażnik …wersja sedan. Wiadomo że otwór bagażnika ma ograniczenia ale w kwestii litrów które można tam włożyć .. jest ok
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie. Gdyby jeszcze opony montowane były klasy premium byłoby idealnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wyższy koszt zakupu rekompensuje niska utrata wartości przy odsprzedaży. Spalanie w granicy 7litrów i koszty serwisu nie doprowadza do bankructwa użytkownika.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mazda 3 definiuje pojęcie … jakość do ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mazda 3 ale nie tylko ten model ma kilka denerwujących drobiazgów. Lusterka …. Standard. Okazjonalne Problemy z hands free. Ale serwis szybko się z tymi problemami upora.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek nie stwierdziłem, ani w Mazda 3sedan, cx3 oraz CX5. Polecam auto dla osób którzy szukają coś innego niż niemiecka filozofia budowy auta a nie są milionerami. Osoby z problemami kręgosłupa …. Cx30.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 3 IV Sedan