Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 IV Sedan

Ziggy, 2 miesiące temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 3 IV Sedan  2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Bardzo udane auto, wysokiej jakości materiały, bardzo dobra elektronika, wygodne i eleganckie wnętrze. Jeździ się przyjemnie, auto dla kierowcy, cieszy wyglądem i w czasie jazdy. Dobra alternatywa dla hybryd, jak ktoś, tak jak ja, nie znosi CVT. Pali trochę więcej niż hybryda Corolli (pewnie ok 1,5 l/100 w mieście, na trasie bez różnicy), ale jednak daje przyjemność jazdy normalnym autem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Działa gładko, cicho, nie ma tego co się psuje - DPF, dwumasa, turbo. Wolę taką charakterystykę niż małe silniki z turbo, dające moc w małym zakresie obrotów. Myślę, że ta Mazda będzie trwała, to sprawdzona konstrukcja. Mocy na autostradzie jest dość, można jechać szybko i w komforcie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna, działa doskonale. W tej wersji też działa adaptacyjny tempomat, tylko nie od 9 km/h
4,0
Układ jezdny
Jest dobrze, ale jednak nie aż tak dobrze jak w np. BMW 3 (2016). Trochę irytuje domyślne włączanie asystenta pasów, który chce poprawiać kierowcę. Po jeździe focusem, bmw 3, skodą superb nie jestem rozczarowany, ale też nie ma jakiegoś wielkiego zachwytu. Przydałby się prześwit wyższy o 1-2 cm.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag, znacznie lepiej niż w hatchbacku
4,0
Ergonomia
Jest ok, ale systemy wspomagające kierowcę fajnie byłoby móc na stałe wyłączyć. Też irytuje system pikający po przekroczeniu prędkości (wymóg unijny). Kiedyś do auta się wsiadało i jechało, teraz trzeba za każdym razem coś wcisnąć
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To relatywnie małe auto w środku, jak na rozmiary zewnętrzne
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze, ale do klasy premium jednak brakuje
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na razie bez kosztów (4 tys km)
5,0
Stosunek jakość/cena
W wersji podstawowej za niewiele ponad 100 tys zł jest już dobrze wyposażone i fajnie wyglądające, potencjalnie trwałe mechanicznie auto. Jak będzie z rdzą, to dopiero zobaczę..
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 3 IV Sedan