Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 IV Sedan

Seweryn Miga, 9 miesięcy temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 3 IV Sedan  2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,93
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Stosunkowo mocny silnik w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów zapewnia komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Czujnik temperatury zewnętrznej bardzo powoli reaguje na zmiany temperatury otoczenia. To jest raczej błąd konstrukcyjny. Licznik B o zakresie tylko 9999 km jest właściwie bezużyteczny.
5,0
Całokształt
Komfortowy samochód wyposażony w sprawne systemy wspomagania kierowcy.
Wrażenia
5,0
Silnik
W czasie normalnej jazdy jego moc jest jedynie częściowo wykorzysta, bardzo się przydaje przy wyprzedzaniu czy włączaniu się do ruchu na autostradach. Niezwykle cichy.
5,0
Skrzynia biegów
Automatyczna, bez zarzutu. Na granicy zmiany biegów w górę można ją nieco wspomóc dodając nieco "gazu".
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki dobra. Środkowe światło stop na tylnej półce nieco ogranicza widoczność. Mogło by być u góry.
5,0
Ergonomia
Wygodne fotele. "Pokrętła" do sterowania komputerem/systemem multimedialnym są bardzo ciekawym rozwiązaniem. Można z nich korzystać zupełnie bezwzrokowo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa działa bardzo dobrze zarówno grzejąc jak i chłodząc. Zaczyna grzać po przejechaniu dwóch kilometrów (zimą po włączeniu zimnego silnika). Chłodzenie, w czasie upałów, pracuje po kilkunastu sekundach. Nawiew powietrza jest bardzo cichy. Bardzo skuteczne ogrzewanie foteli. Wystarcza kilkanaście sekund do ich ogrzania. Najprawdopodobniej w trybie wewnętrznej cyrkulacji powietrza nie pobierane jest w ogóle powietrze z zewnątrz. Są samochody, które część powietrza wymieniają i dzięki temu nie następuje zaparowywanie szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużą zaletą jest wyraźnie oddzielona przestrzeń kierowcy od pasażera. Dzięki temu dostęp do dźwigni sterowania skrzynią biegów i pokręteł sterujących koło niej nie doprowadza do niezręcznych kontaktów z nogami pasażera na przednim fotelu.
5,0
Wyciszenie
Silnika praktycznie nie słychać. Szum kół zależny od nawierzchni.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wbrew opiniom samochód z automatyczną skrzynią biegów nie jest pożeraczem benzyny.
5,0
Stosunek jakość/cena
Na prawdę bardzo dobry samochód za tę cenę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jakichkolwiek problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 3 IV Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
6,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 3 IV Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów