Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 IV Sedan

Tadeusz3, 3 miesiące temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Mazda 3 IV Sedan  2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Dla mnie idealny kompromis między wygodą a sztywnością prowadzenia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Problemy z dostępem bezkluczykowym i szybkie rozładowywanie akumulatora
Układ hamulcowy : słabe wyczucie hamulca, plus powinny być zdecydowanie mocniejsze
5,0
Całokształt
Opinia po przesiadce z Megane IV 1.3 140 KM i CX-5 2.0 165 KM. Samochód godny polecenia pod warunkiem świadomości mankamentów i specyfiki japończyków. Świetny do jazdy mieszanej - wygodny w trasie i zwinny w mieście, dający dużo przyjemności z prowadzenia. Spalanie dobre zważając na pojemność silnika i automatyczną skrzynię. Po przejechaniu 90 tys km wady jakie są odczuwalne to szybkie rozładowywanie się baterii w kluczyku (warto dla spokoju co 4-5 miesięcy wymieniać bo samochód może nie "ostrzec" tylko po prostu nie odpalić) oraz problem z bezkluczykowym dostępem w szczególności na zatłoczonych parkingach (trzeba przykładać kluczyk do guzika start). Hamulce w mieście sprawiają wrażenie gumowych i przy tej masie i mocy powinny być mocniejsze - można powiedzieć że niepotrzebnie zastosowano mHEV - w cx-5 bez mild hybrid nie ma takich problemów. Najbardziej uciążliwe jest rozładowywanie się akumulatora - światła w bagażniku nie da się wyłączyć a budowa kluczyka powoduje czasami przypadkowe otwarcie klapy, a godzina wystarczy aby się rozładował. Mimo wszystko myślę że to jedna z lepszych propozycji w segmencie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Trwały i bezawaryjny, jednak mniej dynamiczny niż wskazuje wygląd samochodu. Nie dla osób lubiących turbo i wymagających "zbierania się" od 1500 obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo trwała i dobra konstrukcja lecz może być czasami mułowata np. przy wyprzedzaniu lub w mieście.
4,0
Układ jezdny
Prowadzenie pewne nawet przy szybkiej jeździe z wyjątkiem hamulców - powinny być zdecydowanie mocniejsze przy tej masie auta
3,0
Karoseria
Lakier piękny ale bardzo delikatny, blacha stosunkowo cienka ale stereotyp rdzewienia można zapomnieć.
Komfort
3,0
Widoczność
Dla osób lubiących niską pozycję za kierownicą jest dobrze, dla jeżdżących wcześniej segmentem a/b może być ciężko. Multimedia bardzo wygodne w obsłudze.
4,0
Ergonomia
Dla kierowcy i pasażera z przodu jest dobrze, z tyłu raczej na krótkie trasy
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja "rozkręca się" nieporównywalnie wolniej niż w cx-5 oraz wymaga częstszej dezynfekcji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla osób do 190 cm z przodu jest dobrze, pozycja za kierownicą wygodna.
4,0
Wyciszenie
Do 120 km/h jest w porządku, na pewno nie jest gorzej niż w innych samochodach tego segmentu
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania zbliżone do innych samochodów segmentu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość materiałów wnętrza najlepsza w segmencie c.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciągły pobór prądu powoduje szybkie rozładowanie akumulatora (dodatkowo światła w bagażniku nie można wyłączyć i godzina otwartej klapy wystarczy aby rozładować aku) i baterii w kluczyku i pestce
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 3 IV Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów