To już trochę inna mazda, od tych którymi jeździłem wcześniej (mazda 6b gh, mazda 3 bj)
Prostsze zawieszenie, nie dające już tyle przyjemności i pewności, podczas jazdy po zakrętach, ale dające więcej pewności podczas jazdy z większymi prędkościami po prostej. Mniej podatna na boczne wiatry.
Na plus większy komfort resorowania, nawet na 18 calowych felgach, jest wyraźnie miększa od 6, nie mówiąc już o 323.
Bardzo dobra ręczna skrzynia biegów. Lepsza od poprzednich.
Wspomaganie układu kierowniczego trochę lepsze niż 6, ale do 323 nie ma porównania (wraz ze wzrostem prędkości kierownica robiła się sztywna)
Dwulitrowa benzyna, przy ręcznej zmianie biegów i łatwym wkręcaniu na wysokie obroty, daje radę.
Do tego całkiem dobre spalanie. Przy oszczędniej jeździe, nie trudno w trasie zejść poniżej 5 litrów.
Ergonomiczność na bardzo dobrym poziomie, jak to w Mazdzie.
Wersja wyposażenia Hikari daje:
- kamery 360
- oświetlenie adaptacyjne
ale też trochę irytująco działających systemów bezpieczeństwa.
Samochód daje nadzieje, na w miarę bezproblemową eksploatację, biorąc pod uwagę sprawdzony od lat silnik i proste zawieszenie. Ogólna ocena 4+, pomimo tego że to już nie jest mazda w starym stylu, gdzie na pierwszym miejscu była przyjemność z jazdy. Tutaj mamy krok w kierunku komfortu i wyglądu (lepsze materiały wykończenia wnętrza)
W sumie to nie ma specjalnie alternatywy przy założeniu:
- silnika wolnossącego o pojemności co najmniej 2 litrów
- ręcznej skrzyni biegów
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
[l/100km]