Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 IV Sedan

EdDept, ponad rok temu
Silnik 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 3 IV Sedan 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW od 2021 - Oceń swoje auto
3,07
25% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Nagłośnienie i wyciszenie wnętrza na postoju.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Awaria pompy hamulcowej. Samochód bardzo słabo hamował po czym nagle blokował koła. ABS oczywiście nie działał. Skandaliczna awaria! Cudem nie doszło do wypadku.
2,0
Całokształt
Zbyt dużo awarii i usterek. To mógłby być naprawdę bardzo dobry samochód. W miarę dobra obsługa na etapie zakupu. Po zakupie natomiast rozczarowująca.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wystarczająco dynamiczny, przyjemnie rozwija moc, jednak przy normalnej jeździe nie różni się od silnika w wersji 122 km, a od silnika 150 km wydaje się nawet mniej żwawy. Różnica na plus silnika 186 km ujawnia się dopiero przy dynamicznej jeździe. Wtedy widać, że samochód jest dużo mocniejszy.
3,0
Skrzynia biegów
Niekulturalna. Zbyt krótki 6. bieg - przy 140 km/h 3000 obrotów. Dziwne, że wersje ze słabszymi silnikami mają przy tej prędkości znacznie (!) niższe obroty. Czuć zmianę biegów. Skrzynia często bez potrzeby redukuje aż o dwa biegi, co w szczególności odbiera przyjemność z jazdy na aktywnym tempomacie.
4,0
Układ jezdny
Z tyłu belka skrętna zamiast wielowahacza, ale i tak prowadzi się dość przyjemnie i pewnie. Od nowości lekko skrzywiona kierownica, czego nie udało się skorygować ustawieniem geometrii.
4,0
Karoseria
W samochodzie za tą cenę maska mogłaby być na siłownikach
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Kamery dobrej jakości.
4,0
Ergonomia
Ekran mógłby być dotykowy, ale jest ok. Kiepsko wpisuje się adres do nawigacji. Android auto jedynie po kablu. Brak USB dla pasażerów tylnej kanapy. Brak uchwytów i siatek w bagażniku. Słabe oświetlenie bagażnika - tutaj żarówka raczej nie jest ledowa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak nawiewów dla pasażerów tylnej kanapy.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu mało miejsca i niezgodne zagłówki. Zbytnio wysunięte do przodu. Sama kanapa jest wygodna.
3,0
Wyciszenie
Do 100 jest dobrze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wymiana oleju 717 zł.
2,0
Stosunek jakość/cena
Samochód mocno roczarowujacy. Po zakupie szybko dostrzega się w nim wady. Pierwsze wrażenie jest bardzo przyjemne.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeszczącą deska rozdzielcza i boczki, podsufitka wpadającą w rezonans podczas głośniejszego odsłuchu radia. Odklejający się emblemat na klapie. Błąd ortograficzny w menu radia.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria pompy hamulcowej. Niezidentyfikowane, irytujace trzaski podczas przyspieszania (nawet delikatnym) na rozgrzanym silniku, odbierające komfort i przyjemność z jazdy. ASO jak dotychczas ignoruje zgłoszenie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 3 IV Sedan