Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 V F

Powstańczy Wiatr, 14 lat temu
Silnik 1.5 i 16V 88KM 65kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 134 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mazda 323 V F 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Pomimo 13 lat wygląda idealnie, zero rdzy!!! lakier nadal żywy i \"soczysty\"
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Kostka stacyjki oraz rozrusznik.
Zawieszenie : Tylne amortyzatory
5,0
Całokształt
Jestem bardzo i to bardzo zadowolony Z Mazdy 323F BA. Piękny dizajn, sylwetka jest ponadczasowa. Niezawodność na wysokim poziomie. Dla mnie plusem jest nadwozie typu liftback (szyba otwierana razem z klapą bagażnika). Dla mnie najpiękniejsze auto z tego segmentu w tym okresie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pomimo 88 Km auto jest w mieście dość zwinne,kultura pracy na wysokim poziome tak jak i elastyczność. Na trasie brakuje chwilami większej mocy, ale jednak jadąc z godnie z przepisami wystarcza i ta moc :)
4,0
Skrzynia biegów
bardzo dobra choć może się wydawać, że są zbyt długie skoki biegu. Wsteczny czasami za drugim razem wchodzi.
5,0
Układ jezdny
Na zakrętach trzyma się idealnie. Posiadam opony 195/50/R16. Przeszkadzają jedynie większe dziury na drogach. Jeżeli droga jest równa Mazdą jeździ się wyśmienicie.
Komfort
4,0
Widoczność
Ciut słaba widoczność do tyłu jednak już się do tego przyzwyczaiłem. Z przodu super tak samo boki.
5,0
Ergonomia
Wszystko intuicyjnie, zresztą mało przycisków suwaków itp. Jakość wykonania na dobrym poziomie w porównaniu z innymi samochodami z tego okresu i z tej klasy wręcz bardzo dobra.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czasami problem z zaparowanymi szybami, jednak po paru chwilach z włączoną dmuchawą jest ok. Szybko zimą się nagrzewa w środku a latem klima działa bez zarzutu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy przestrzeni jest pod dostatkiem, przynajmniej przy moim wzroście (174cm), tak samo pasażerowie z przodu i z tyłu. Żaden z pasażerów nie narzeka na dalszych trasach, w 5 to tylko krótkie dystanse.
3,0
Wyciszenie
Głośno powyżej 130 Km/h. Przy normalnej jeździe w porządku. Szyby bez ramek są dobrze dopasowane, żadnych świstów nie słychać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mój rekord jak na razie w trasie (200 km, 3 osoby) to 5,4 l/100km. Średnio w trasie (do prędkości 120 km/h) 6,7 l/100 km. W mieście średnio 8-9 l/100 km (lato - zima). Zaznaczam że trasy w mieście jakie pokonuję dziennie to ok 20 km, bez większych korków. biegi staram się zmieniać do 3000 obr/min sporadycznie więcej. Tankuje 95 na BP.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze to tylko Mazda 323F. Wysoka jakość każdego aspektu samochodu. Króluje niezawodnością wśród konkurentów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mimo 13 lat samochodu praktycznie zero drobiazgowych usterek, jedyny drobiazg padła elektrycznie wysuwana antena.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zatarta sprężarka klimatyzacji, kostka stacyjki, tylne amortyzatory oraz rozrusznik. Wszystkie te części były pierwszy raz wymieniane od nowości, więc jak na 13 letnie auto wynik całkiem przyzwoity.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 323 V F 1.5 i 16V 88KM 65kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,50 zł
7,9
l/100km
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 323 V F